22 mei 2020 om 00:00
iBOOD

Camera-objectieven

Camera-objectieven
Zocht jij je lens?

Kijk eens naar deze prachtexemplaren dan! Samyang is misschien (nog) niet zo'n heel bekend merk in de wereld van de fotografie, maar objectief gezien leveren ze wel kwalitatief hoogwaardige lenzen.

Er zijn objectieven voor:
  • MFT mount (Pansonic / Olympus)
  • Canon EF en RF
  • Nikon F
  • Sony E en FE

Kies het objectief dat past bij jouw wensen en jouw camera.

22 mei 2020 om 00:13
rdebruin Gebruiker

Is de Samyang Objectief  voor Nikon F | 14mm F2.8 ED AS IF UMC nou voor Nikon of Canon?

Titel zegt Nikon, maar de omschrijving zegt Canon.

En als hij voor Nikon is, heeft deze autofocus of niet?

Beantwoorden

22 mei 2020 om 07:54
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen rdebruin,

We hebben er eentje voor Nikon en eentje voor Canon, maar ze hebben beide dezelfde specificaties, zoals autofocus.

Beantwoorden

22 mei 2020 om 00:54
snijdt Gebruiker

Ik twijfel, nog nooit van dit merk gehoord. Maar twijfel vooral omdat ik al een Sigma lens en Tamron lens heb (gehad) voor een Canon en een Nikon, maar toch verliep de connectie tussen de body en de lens lang niet altijd optimaal. Wil dua eigenlijk overstappen naar eenzelfse merk lens als de camera (Nikon tegenwoordig). Iemand misschien ervaring met Samyang?

Beantwoorden

22 mei 2020 om 01:16
Susantigoon Gebruiker

“…Ik twijfel, nog nooit van dit merk gehoord…”

Misschien toch eens even op het web rondneuzen, word je allicht een stuk wijzer van… Ik bedoel maar, ik kan zeggen (en menigeen met mij) dat het prima spul is en tralala, maar wat heb je daaraan?

Beantwoorden

22 mei 2020 om 09:49
hunter1972 Gebruiker

Merk is zeker ok werk er zelf mee en uitstekend

Beantwoorden

22 mei 2020 om 09:50
hunter1972 Gebruiker

Zeer goed top

Beantwoorden

23 mei 2020 om 14:43
snijdt Gebruiker

Susantigoon: waarom denk je dat dit forum bestaat?

Beantwoorden

23 mei 2020 om 14:45
snijdt Gebruiker

Hunter: heb je zelf toevallig ook een Nikon? Wil nl niet meer dat gedoe met de connectie tussen body en lens.

Beantwoorden

22 mei 2020 om 07:53
Tom_dbn Gebruiker

Samyang zijn prima low-budget lenzen maar worden vooral gebruikt voor video en minder voor foto. De lenzen zijn volledig manueel (focus, diafragma) wat perfect is voor video. Ik gebruik deze lenen redelijk veel op mijn b-camera en ik ben er zeer tevreden over.

Beantwoorden

22 mei 2020 om 09:04
jutezak Gebruiker

Samyang heeft al een tijdje auto focus lenzen hoor. Voor Sony de 75, 18 en 85 mm. Voor Nikon en Canon ook een aantal.

Reviews genoeg van de modellen voor Sony.

Beantwoorden

23 mei 2020 om 11:27
dmeerpa Gebruiker

Deze lenzen worden heel veel gebruikt voor Astro fotografie. Dit door de ultra breed hoek, en dat vooral op FullFrame en zijn lichtsterkte.
Ze is voldoende scherp voor sterrenhemels, maar mist scherpte voor landschapsfotografie.
Onder de F8 zijn de hoeken wat ’soft’ tenzij je de XP versie neemt, al is die in het centrum minder scherp dan de niet XP versie..

De AF versie die hier ook aangeboden wordt is wel degelijk met auto focus.

Maar bottom line, voor zijn prijs een uitstekende lens.

Beantwoorden

22 mei 2020 om 08:38
koeky Gebruiker

Manual focus. Let op!

Beantwoorden

22 mei 2020 om 09:05
jutezak Gebruiker

Lang niet allemaal, maa rinderdaad, let goed op . AF is auto focus, IF of EF is niet auto focus ;)

Beantwoorden

22 mei 2020 om 08:46
bannus1967 Gebruiker

Kan hem niet bestellen, website loopt niet door, is er iets aan de hand?

Beantwoorden

22 mei 2020 om 08:51
Moderator Thom Moderator

Goedemorgen Bannus1967,

Om welk product gaat dit? Dit topic wordt gebruikt voor alle objectieven binnen deze productgroep.

Gr. Thom

Beantwoorden

22 mei 2020 om 08:47
J-L Gebruiker

@Tom_dbn, @koeky

Niet alle objectieven zijn manual focus. Makkelijkst om hier achter te komen is om op de link te klikken in de specificaties. Eenmaal op de Samyang pagina zie je bovenaan de pagina of het een auto of manual objectief is.

Voorbeeld is de E mount 18mm voor Sony, deze is AF.

Beantwoorden

22 mei 2020 om 10:04
wbree Gebruiker

Vallen deze Samyang objectieven onder de tijdelijke 5 jaar garantie regeling?

https://www.transcontinenta.nl/samyang-registratie.html

Beantwoorden

22 mei 2020 om 10:43
Moderator Thom Moderator

Goedemorgen,

Helaas is dat niet mogelijk. Wij staan niet in de lijst met dealers die in de voorwaarde van deze actie staat.

Gr. Thom

Beantwoorden

23 mei 2020 om 05:43
mcpranger Gebruiker

Hier staan goede reviews van alle lenzen (in short: de één is beter dan de ander): 
https://www.kenrockwell.com/tech/samyang/index.htm

Beantwoorden

23 mei 2020 om 11:37
dmeerpa Gebruiker

Het artikel daar is over het model van 2009…er zijn ondertussen meerdere generaties van die lens verschenen.

Zelfs de Samyang Objectief voor AF 14mm F2.8 is verschillend in beeld kwaliteit dan de Samyang XP 14mm F2.4. De laatste heeft scherpere hoeken, terwijl de eerste scherper is in het centrum. 
Voor zijn prijs prima lenzen.

Beantwoorden

23 mei 2020 om 17:57
spider01 Gebruiker

Met welke firmware versie wordt de SamYang Sony 85mm F1.4 geleverd?

Is de dock voor firmware update verkrijgbaar in  Nederland, wat zijn de kosten hiervan?

Beantwoorden

23 mei 2020 om 19:51
Moderator Thom Moderator

Goedenavond,

Ik durf je niet te zeggen met welke firmware versie hij wordt geleverd. Ik ga het voor je checken, maar ik weet niet zeker of ik voor het aflopen van de deal een antwoord krijg.

Ik zie dat de Samyang Lens Station bij diverse Nederlandse webshops wordt aangeboden. Mocht je het liever via iBOOD willen aanschaffen, zou je onze inkopers kunnen tippen door hierrr te klikken. Wie weet komt de lens station binnenkort dan eens op iBOOD voorbij.

Gr. Thom

#wordtvervolgd

Beantwoorden

25 mei 2020 om 16:03
lucky.be Gebruiker

Nog geen nieuws over de firmware versie? Ben ook benieuwd  welke het is.

Beantwoorden

25 mei 2020 om 17:25
kirito Gebruiker
25 mei 2020 om 19:34
lucky.be Gebruiker

Bedankt voor de tip.

Beantwoorden

30 mei 2020 om 15:59
lucky.be Gebruiker

Heb de lens vandaag aan gekregen.  Tis 04 dus de laatste .????

Beantwoorden

23 mei 2020 om 19:27
marelm Gebruiker

Ik ben geïnteresseerd in het objectief

Canon EF | 8mm F3.5 UMC Fish-Eye CS II
maar op basis van de beschrijving kan ik niet achterhalen of de zonnekap losgemaakt kan worden van het objectief.
Dit is belangrijk omdat ik de lens wellicht ook op een full-frame body wil gebruiken.

Dus: heeft dit model de zgn. detachable lens hood?

Beantwoorden

23 mei 2020 om 19:33
marelm Gebruiker

Overigens kun je bij cameranu.nl diezelfde lens (mét detachable lens hood én 5 jaar garantie) kopen voor € 268,20, incl. verzending.

https://www.cameranu.nl/nl/p286414/samyang-8mm-f-3-5-fisheye-mc-canon-cs-ii-objectief

Beantwoorden

23 mei 2020 om 19:46
Moderator Thom Moderator

Goedenavond @Marelm,

Dit objectief heeft een detachable lens hood. Meer informatie over de lens hood vind je op de officiële website van Samyang (klik hierr). Het staat in de eerste alinea vermeld.

Fijne avond!

Gr. Thom

Beantwoorden

23 mei 2020 om 19:53
marelm Gebruiker

Hoi Thom, dank voor je snelle antwoord :-)

Ik had de website van Samyang uiteraard ook al bezocht, maar op die page staat het volgende:

Samyang 8mm F3.5 AS MC Fisheye CSII DH Lens features a detachable lens hood

Er staat dus uitdrukkelijk DH bij de type vermelding van de lens op de website, maar juist die typering mis ik in de iBOOD aanbieding.

Dus vandaar mijn vraag…

Kun je me 100% garanderen dat het door iBOOD aangeboden objectief een detachable lens hood heeft?

Beantwoorden

23 mei 2020 om 20:05
Moderator Thom Moderator

Goedenavond Marelm,

Ik ga er wel vanuit aangezien de link die in de specificaties staat verwijst naar die pagina en verder alle gegevens en foto’s overeenkomen met onze informatie en foto’s. De DH staat (zoals je waarschijnlijk weet) voor detachable hood. 

Ik zie geen lenzen met een andere code erachter op het internet. Op het productoverzicht van SamYang zelf staat DH er ook niet achter. Ons content team heeft de titel overgenomen zoals op de officiële website. 

Gr. Thom

Beantwoorden

24 mei 2020 om 14:07
inorognl Gebruiker

Wat een goede aktie van ibood, eindelijk wat voor de fotografie

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.