12 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Apple Mac Pro

Apple Mac Pro
Apple voor Professionals

Toen Steve Jobs in 1997 terugkeerde bij zijn geliefde Apple, stelde hij op productniveau een heldere strategie op. Het bedrijf moest zich met een overzichtelijk assortiment gaan richten op enerzijds consumenten en anderzijds professionals. Voor laatstgenoemde groep bouwde Apple de Mac Pro.

Een computer die al het moois van Apple herbergt maar dan met heel. Veel. POWER. Hij is daardoor zeer geliefd door professionals uit de filmindustrie, architectuur, muzikanten, studiotechnici en producers en noem maar op. In deze Flash Sale mogen wij twee modellen aanbieden. Creatieve professionals: Maak er gebruik van!

12 oktober 2017 om 00:14
bloetoet Gebruiker

RAM: 12 GB, 1866 MHzRAM-configuratie: 2x 4 GB

Uhmmm…2×4 = 12?

Sinds wanneer?

:-S

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:31
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit moet inderdaad 3×4 zijn. We hebben dit aangepast in de tekst :-)

Dank voor je oplettendheid.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 00:15
Frederick_ Gebruiker

Prachtig product! Helaas mateloos verouderd met hardware welke in 2013 top of the line was.

Echter is €2500 voor een Apple pc uit 2013 erg veel geld, niet dat het een slechte aanbieding is maar er zijn momenteel veel betere producten te verkrijgen voor dit geld.

Bijvoorbeeld kunt u nu voor €2150 bij CoolBlue een 2017 27″ iMac 5k krijgen met een 2Tb Fusion drive en een i5 cpu met 8gb ram. Dit zijn dan wel mindere componenten tot op zekere hoogte dan deze Mac Pro echter krijgt u bij deze iMac een scherm t.w.v. €909 in een All-in-one wat werk optimaliseert. Ook krijgt u bij uw iMac een toetsenbord en muis.

Al met al is de Mac Pro helaas verouderd. Ik heb wel geruchten gehoord dat er waarschijnlijk een nieuwe uitkomt echter is dit nog niet bevestigt.

Succes met uw keuze!

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 00:23
razor911 Gebruiker

Dit is wel even andere koek dan een i5 hoor.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 00:49
artnaz Gebruiker

Wat @razor911 zegt, die iMac van jou is niet helemaal vergelijkbaar met een Mac Pro hoor. Natuurlijk is hij niet de jongste meer, maar Mac Pro’s worden vele jaren gebruikt van dat oogpunt valt het best mee hoe oud deze is. En de prijs is er ook naar. Dus prima aanbieding voor mensen die zo’n product willen maar niet de volle mep willen/kunnen betalen.

Voor de rest, zo’n iMac is natuurlijk ook erg leuk, maar wel andere klasse.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 01:11
motormuis001 Gebruiker

“… niet de volle mep willen/kunnen betalen” maar intussen wel 2500 piek uitgeven voor een 4 jaar oud beestje? Ik kan er niks aan doen, maar dat klinkt me zacht gezegd een beetje tegenstrijdig in de oren.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 02:57
Frederick_ Gebruiker

De processor die in deze Mac Pro zit is volgens mij een Intel Xeon E5-1650 v2 als ik het goed heb. Als je deze cpu vergelijkt met een i5-7500 (welke in de door mij gesuggereerde iMac zat) is de Xeon 20% beter in het algemeen bij synthetische benchmarks. Echter kost de iMac waar ik het over had €2150.

Als u nu naar de apple.nl website gaat en een iMac besteld voor de +/- €2500 waar hier de Mac Pro’s voor weg gaan. Kan ik een 27″ 2017 iMac 5k kiezen met een 1Tb Fusion Drive, i7-7700k, 8gb ram voor €2599. Als de dan onze geliefde cpu’s gaan vergelijken komen wij er achter dat een i7-7700k maar liefst 25 tot 30% sneller is in dezelfde benchmarks als hierboven beschreven dan de Intel Xeon E5-1650 v2 welke in de Mac Pro’s zit.

Dan kunt u uiteraard nog zeggen, hier krijg ik 16gb ram en betaal ik €100 minder. Maar bij de iMac krijgt u een 27″ 5K monitor welke als u deze los zou kopen u minimaal €900 zou kosten. Ook krijgt u een muis & toetsenbord bij de iMac welke u anders los had moeten kopen voor €208 bij Apple.

Ook is het nog eens zo dat de Mac Pro maar een kleine 256gb PCIe-SSD heeft welke een stuk sneller is met opslaan dan de Fusion Drive in de iMac maar echter is de Fusion Drive wel 4x zo groot in opslag. Ook is het snelheid verschil voor een normale gebruiker niet te merken tussen de PCIe-SSD en de Fusion Drive.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 03:50
plmvg Gebruiker

Een gewone iMac gaat het niet trekken tegen deze Mac pro alleen al omdat de clock frequentie met enige belasting al vrij snel omlaag valt, de hitte kan in die apparaten gewoonweg niet snel genoeg weg. Daarom komt apple ook met een iMac pro in december.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:57
Derek83 Gebruiker

Iemand heeft een 2000 dollar custom pc gemaakt (in maart 2016) en deze vergeleken met deze 4000 dollar mac pro machines en de zelf gemaakte PC veegt de vloer aan met die mac.

Hier is de complete youtube video

https://www.youtube.com/watch?v=NDmOHU6lmRw

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 12:00
Derek83 Gebruiker

Hier nog een vergelijking met de duurste mac pro en een pc met dezelfde prijs

https://www.youtube.com/watch?v=SOH0hdYR36Y

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 14:48
potjak Gebruiker

Klopt helemaal eens, ik werk zelf al jaren op Mac en zou niet anders willen. Toch ik zie bij collega’s die met 3D rendering en animaties bezig zijn steeds meer PC’s omdat Apple niet kan bieden wat men zoekt. Jammer maar helaas is Apple zich steeds meer gaan richten op de “gewone” consument dan op de professional. Voordeel van dit apparaat is nog dat je niet met een glanzend beeldscherm hoeft te werken (in vergelijk met de hierboven vermelde iMac). Zelf gebruik ik een MacBook Pro + DELL scherm en dat volstaat prima.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 00:36
HarcOOD Gebruiker

Wellicht vreemde vraag, maar heeft iemand ook ervaring met Mac Pro’s als Game PC (evt. Dual Bood W10)? Thx!

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 01:24
Nikk0 Gebruiker

Geen ervaring, maar je ziet wel dat er pro-videokaarten in deze Mac Pro’s zitten. Deze zijn niet te verwarren met consumenten-videokaarten (ook al zijn deze dan high-end en tegen de 1000 euro/stuk). Het gaat bij zulke pro-videokaarten vaak om andere soorten ‘berekeningen’ die op de GPU gedaan moeten worden; je zou miss kunnen zeggen ‘kwaliteit’/'nauwkeurigheid’ (pro) vs ’snelheid’ (consumer).
Je zal miss wel kunnen gamen, maar verwacht niet dezelfde prestaties als van high-end gaming videokaarten in alle games(-genres).
Google er gerust op los, dat heb ik ook gedaan toen ik een prijs/kwaliteit laptop zocht voor een architectuurstudent (uiteindelijk bij BTO beland).

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 02:29
Frederick_ Gebruiker

Apple heeft een klein game aanbod en als je bijvoorbeeld via boodcamp dan op windows wil gamen is de pc daar niet capabel genoeg voor.

Apple’s koop je niet om te gamen, tenzij je misschien je werk pc wil combineren met spellen die weinig grafische rekenkracht vragen.

Als u een game pc wilt maken kunt u voor €1000 een betere windows pc maken dan deze.

Gr.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 03:53
plmvg Gebruiker

Ja, maar niet als Windows machine. De grafische kaarten die erin zitten zijn niet meer de snelste, voor games moet je deze apparaten niet kopen. Ik heb zelf een acht core variant, met 64gb uitgebreid ook, maar zelfs in professionele applicaties zijn de grafische kaarten soms een bottleneck. Dat valt deels te verhelpen met een egpu maar dat kost dus weer flink extra.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 16:29
Tsjaap Gebruiker

Voor dat geld kun je een aantal PS 4’s kopen ????

Beantwoorden

13 oktober 2017 om 01:29
geronimooo Gebruiker

Zou ik eerlijk gezegd niet aanraden. Je zal er ongetwijfeld wat games op kunnen draaien, maar in verhouding tot de prijs zal dit niet echt naar behoren presteren. Voor die prijs koop je een volledige pc met 1080ti (of whatever high end AMD heeft uitgebracht), i7, flink wat ram en ssd. Dit zal veeeeeeeeeeeel beter draaien voor je geld. Moet je wel kunnen leven met een bak onder of op je bureau. Tegenwoordig zijn er wel mini itx of micro acx cases die er best aardig uitzien en toch plaats hebben voor alle componenten, maar in een vrij compact jasje (het zal nooit zo compact zijn als deze hier uiteraard). Voor die kleinere cases is het ook best om te opteren voor all in one waterkoeling in sommige gevallen.

Beantwoorden

13 oktober 2017 om 06:01
bobonij Gebruiker

Ik heb er altijd WoW op gespeeld, dit liep ‘vrij’ vloeiend, maar niet wat ik verwacht had.

Ik heb de Mac Pro ook verkocht voor een Alienware, welke voor dit geld een héél stuk krachtiger is op gebied van gamen dan welke Mac dan ook.

Een van de grootste voordelen van de Mac Pro vond ik wel dat hij muis en muis stil is in gebruik, energie verbruik onder belasting heel erg laag is en de warmte productie erg laag is.

Wat ik zelf helaas ervaren heb is dat de Mac Pro meerdere malen per intensieve game sessies compleet vast liep, meerdere malen naar Apple geweest en we konden er niet achter komen wat het probleem was.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 01:26
Pvdvenis Gebruiker

Ik draai al jaren Mac OS op een eigen gebouwde pc. op tomshardware.com staat er veel over uitgelegd. Voor 1200-1500 had ik in 2014 een beest van een pc (voor mij meer dan voldoende qua gaming etc.) Dat scheelt je zoveel poen. Overigens moet ik eerlijk zijn dat ook windows hier als een zonnetje op draait (ik heb vanaf Windows XP t/m Windows 7 geen windows gebruikt en was blijverrast om te zien dat ook dat wel weer goed mee kan doen. Maar ja, Mac OS blijft top…

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 02:31
Frederick_ Gebruiker

Zeker een goed idee jaa zo’n Hackintosh! Vriend van mij heeft dit ook gedaan echter support appleOS weinig echte high end gpu’s.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 08:31
robert-1976 Gebruiker

Ws ook na 2,5 jaar compleet kaduuk net buiten de garantie? Ik ga het niet meer gokken, geen vertrouwen meer in Apple helaas…

Beantwoorden

13 oktober 2017 om 12:29
jacobusja Gebruiker

Kan ik op dit apparaat ook gewoon 4 k films in het binnenkort nieuwe HEVC  maken

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.