23 november 2018 om 00:01
iBOOD

Western Digital NAS

Western Digital NAS
Een eigen digitale roze wolk

Geen zin om je data over te hevelen naar de server van een multinational? Weet je zelf dondersgoed wat je met je data (foto’s, video’s, muziek en meer van zulks) wil? Zoals lezen, luisteren, streamen zonder ‘middle man’? Dan wordt het tijd voor je eigen digitale wolk, je eigen Cloud en wel van Western Digital.

Deze NAS servers zijn ideaal voor thuis en stellen je in staat om al je foto’s, video’s en noem maar op makkelijk te beheren en streamen.

23 november 2018 om 06:04
dduizend Gebruiker

Iemand ervaring hiermee? Ik ben niet bepaald een digitaal wonder, maar op basis van de omschrijving ziet het er redelijk simpel uit. Is dit een aanrader?

Beantwoorden

24 november 2018 om 09:48
Moderator Jelle Moderator

Zie het antwoord van DesignK.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:06
pleyden_be Gebruiker

Kan er iets gezegd worden over de lees en schrijfsnelheid ?

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:41
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen pleyden_be,

Dit is rond de 120 mb

Edited by: Niek

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:44
DesignK Gebruiker

Lees en schrijfsnelheid zal in de praktijk beperkt zijn door de netwerksnelheid (max +-120MB/sec over ethernet, of afhankelijk van je WIFI). Al is dat ook afhankelijk van de bestandsgrootte (grote bestanden zullen deze maximale snelheid halen, vele kleintjes niet).

Ik heb enkele oudere modellen en ik ben er erg tevreden van. Al zou ik mijn essentiële informatie (familiefoto’s en filmpjes die je zeker niet mag verliezen) op meer dan één plaats bewaren, maar dat geldt altijd (ook als je geen NAS gebruikt).

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:29
JannekeFvw Gebruiker

Is de 2Tb SSD? Of een klassieke harde schijf?

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:42
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen JannekeFvw,

Er zit een gewone schijf in.

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:21
Remootje Gebruiker

Dat lijkt me sterk aangezien een losse SSD van dat formaat al duurder is dan dit hele apparaat ????

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:45
DesignK Gebruiker

Gewone harde schijf, maar aan SSD-snelheid zou je over je netwerk ook niet zo veel hebben (je netwerk zal het traagste punt zijn).

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:38
ibanezskater Gebruiker

Ik heb al jaren de WD Mycloud Mirror + Home duo in gebruik. Kan enkel maar aanraden om iets meer te betalen en voor het duo model te gaan. Als dan 1 schijf stuk gaat heb je alle data nog op de andere schijf staan.

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:39
RonaldM01 Gebruiker

Ziet er goed uit  maar ik kan zo snel niet vinden of e een of meerdere harde schijven in zit. Voor mij is RAID 1 wel belangrijk om de data te spiegelen op een extra harde schijf

Beantwoorden

23 november 2018 om 07:58
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen RonaldM01,

Er zit één schijf in.

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:48
DesignK Gebruiker

Ik zou sowieso ook op een ander device een back-up bewaren aangezien RAID alleen voorkomt dat fysiek falen van één schijf geen problemen veroorzaakt. Als je per ongeluk bestanden verwijdert is er geen weg terug met RAID.

Beantwoorden

23 november 2018 om 08:31
janvanlinden Gebruiker

Kan deze ook een backup maken van 2 pc’s op verschillende adressen (bv kind op kot )

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:51
DesignK Gebruiker

Dat kan, maar je zal normaal gezien dan alle data over internet versturen, afhankelijk van je netwerkverbinding thuis en op kot en de internetverbinding op beide locaties kan dit erg traag werken en je eventuele limiet opgebruiken. Uiteraard hangt het er wel vanaf over hoeveel data het gaat. Een back-up van een volledige pc zou ik niet over internet doen.

Beantwoorden

24 november 2018 om 09:03
janvanlinden Gebruiker

Ok bedankt

Beantwoorden

23 november 2018 om 08:57
bombert Gebruiker

hoe zit het met wifi, welke snelheid dan?

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:19
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen bombert,

Je verbindt deze servers met een ethernet kabel aan je router.

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:58
DesignK Gebruiker

Je wifi zal in de praktijk het traagste punt zijn. Bij 802.11N zal dit zo’n 40megabyte per seconde zijn, bij 802.11AC kan dit tot 100megabyte per seconde zijn. Als je een groot filmbestand kijkt zal je niet snel boven 2megabyte per seconde komen. 5GB aan foto’s back-uppen over 802.11N duurt dus ongeveer twee minuten of ongeveer één minuut over 802.11AC.

Beantwoorden

23 november 2018 om 10:01
Moderator Niek Moderator

Excuus ik had je vraag verkeerd begrepen bombert! Bedankt voor je aanvullende informatie DesignK.

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:34
C.v.Steenderen Gebruiker

Hoi,

Is het ook mogelijk om ze uit te bereiden de 8 GB is net weg dus dan maar voor de 6GB als hij uit te bereiden is.

Beantwoorden

Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat ga ik even voor je navragen!

Beantwoorden

23 november 2018 om 10:03
DesignK Gebruiker

Het gaat hier over 8 TB (dus duizend GB) en 6 TB. Uitbreiden zal voor de gemiddelde gebruiker erg moeilijk zijn, omdat je partities moet gaan resizen. Maar 6 TB is al enorm. Tenzij je enorm veel video of foto’s maakt of download moet je hiermee gemakkelijk toekomen.

Beantwoorden

23 november 2018 om 10:42
C.v.Steenderen Gebruiker

resizen?
als ik het niet verkeert heb kun je met resizen van je HD hem niet groter make.

de vraag is meet is er nog een vrije SATA aanwezig en ruimte voor een extra shijf of zit hij al vol en zou je de shijf / schijven moeten uit wisselen.

Daarom ook mij opvolgende vraag is het een of meerdere schijven waar de 6 TB (GB was foutje in de orginele vraag) uit is opgebouwd en of je ze in RAID kun zetten (6 TB word dan 3 of 2 TB afhankelijk van je raid instelling).

Beantwoorden

23 november 2018 om 11:21
DesignK Gebruiker

Met resizen doelde ik op het feit dat je de schijf later zou kunnen clonen naar een grotere (8 TB of meer) en dan de data-partitie vergroten. Maar nu ik nog wat gelezen heb lijkt het dat een schijf vervangen moeilijk is. De My Cloud Home serie lijkt meer dan de vorige generaties My Cloud-devices op gewone gebruikers (niet-techneuten) gericht. Zo moet je voor je niet-publieke shares over internet.

Beantwoorden

23 november 2018 om 12:11
Moderator Niek Moderator

Het is niet mogelijk ze uit te breiden ook in verband met de garantie.

Beantwoorden

23 november 2018 om 09:39
C.v.Steenderen Gebruiker

Nog een vraagje de 6 GB uit hoeveel schijven is dit op gebouwd en kun je die in verschillende raid configuraties zetten?

Beantwoorden

Hij bestaat uit één harde schijf, dus geen verschillende raid configuraties.

Beantwoorden

23 november 2018 om 10:21
DesignK Gebruiker

Ik zie dat de WD My Cloud Home twee soorten shares (of netwerkmappen) heeft. Een (op je thuisnetwerk) publieke share en private. De publieke kan je gewoon via Windows Explorer benaderen, de private kan je alleen benaderen via WD Discovery, software van Western Digital die verbinding maakt met het internet. Voor erg vertrouwelijke informatie of wanneer je niet altijd een internetverbinding hebt, kan dit belangrijk zijn in je beslissing deze schijf te nemen of niet.

Beantwoorden

23 november 2018 om 11:47
4frank2 Gebruiker

Door wie laten jullie ze bezorgen?

Beantwoorden

23 november 2018 om 12:07

In Nederland worden onze pakketjes bezorgd door DHL, in België door PostNL.

Beantwoorden

23 november 2018 om 12:59
4frank2 Gebruiker

DHL, komen 4 keer langs en sturen de boel weer terug. En kaartjes in de bus met wat je moet doen als er niemand thuis is, weinig zinvol als er niemand thuis is. Erg onhandig voor mensen die (net als ik) voor werk vaak afwezig zijn

Denk ik de 4 of 5e keer dat ik niks bestel omdat ik geen praktische vervoerder kan kiezen. Kan eigenlijk beter niet meer kijken…

Beantwoorden

23 november 2018 om 23:33
Moderator Paul Moderator

Best een goede service als DHL 4 pogingen doet, voordat het pakketje teruggestuurd wordt. 
Jij kunt wellicht beter het werkadres opgeven als afleveradres, ook fijner voor de bezorger. :)

Beantwoorden

24 november 2018 om 07:46
razor911 Gebruiker

Je kunt een ander afleveradres kiezen. Vroeger gebruikte ik die van mijn ouders. Ik zal niet de enige zijn…????

Beantwoorden

24 november 2018 om 13:11
venr Gebruiker

DHL is waardeloos. Vandaag 2 producten ontvangen terwijl jullie er 3 hebben opgestuurd. Waar is het 3e pakket?????

Het is niet de eerste keer dat ik problemen met de bezorging door DHL heb. Voorheen geen enkel probleem met Postnl gehad. Ik denk dat ik stop met producten te bestellen bij Ibood.

Beantwoorden

24 november 2018 om 20:10
4frank2 Gebruiker

4 keer langskomen goede service? eigenlijk gewoon geld en tijdverspilling in de meeste gevallen. Als iemand 2 dagen niet thuis is, hoe groot is dan de kans dat iemand wel de 3e of 4e dag thuis is.

Ibood noemt 4 mogelijke leveranciers, dus elke keer kan het wat anders zijn.

Anders werk adres (niet toegestaan met alle zalando pakjes die werden afgeleverd) en eigenlijk gewoon een oplossing voor een door ibood zelf gecreeeerd probleem door de wisseling van leveranciers en niet de mogelijkheid te bieden om daar zelf invloed op te hebben.

ps is de weigering van ibood om de NL aanbiedingen niet in bv duitsland te bezorgen niet tegen de regels die de EU enige tijd geleden hebben ingevoerd over internationale webwinkels?

Beantwoorden

24 november 2018 om 23:15
DornoD Gebruiker

Wat een belachelijke reactie Frank. Waarom geef jij je thuisadres op als je weet dat je het pakje daar niet in ontvangst kan nemen? Laat het dan ergens anders afleveren. Lekker makkelijk om dat op de webshop af te schuiven, terwijl zij alleen maar jouw opdracht volgen.

Waarom zou een webshop verplicht zijn om in een ander EU land te leveren? Voor Duitsland is er ibood.de en als het je niet bevalt dan ga je toch lekker ergens anders bestellen? Of begin je eigen webshop, succes. :-)

Beantwoorden

25 november 2018 om 00:50
Susantigoon Gebruiker

Oeverloos gezanik en alles naar een ander doorschuiven zonder zelf eens iets voor te stellen wat tot een oplossing kan leiden.

En terwijl het zo simpel is: laat het naar een DHL-servicepunt sturen, bijvoorbeeld (of blijf hier inderdaad lekker weg…).

Beantwoorden

25 november 2018 om 14:00
RStapel Gebruiker

DHL – en dat is een ramp. Komen iedere dag op een ander – niet te voorspellen – tijdstip langs. PostNL is er iedere dag op hetzelfde moment. Is ideaal.

Beantwoorden

23 november 2018 om 14:02
Meller Gebruiker

Prijs is niet echt aantrekkelijk. Bij andere shops voor dezelfde prijs.

Beantwoorden

23 november 2018 om 14:03
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Meller,

Kun je dit ook onderbouwen met een directe link naar een identiek product?

Beantwoorden

23 november 2018 om 19:18
mingo Gebruiker

Ik heb een ziggo decoder/router. Hoe moet ik dit apperaat aansluiten?

Beantwoorden

23 november 2018 om 19:22
Moderator Niek Moderator

Goedenavond mingo,

Je kunt hem met de meegeleverde ethernetkabel aansluiten in een van de LAN poorten van je Ziggo router.

Beantwoorden

24 november 2018 om 07:48
razor911 Gebruiker

Nu de 6 en 8 Tb al op is, is de aanbieding niet zo bijzonder meer.

Beantwoorden

25 november 2018 om 00:52
Susantigoon Gebruiker

Ben je te laat dus, volgende keer beter…

Beantwoorden

24 november 2018 om 19:41
hcsoldier666 Gebruiker

Is het mogelijk dat een Samsung tv toegang heeft tot de video bestanden? Of word dit niet ondersteund?

Beantwoorden

24 november 2018 om 19:57
Moderator Niek Moderator

Goedenavond hcsoldier666,

Op de community pagina van Western Digital heb ik gevonden dat dit mogelijk is, al hangt het wel af van het type tv en of er smart tv op zit. Voor de community pagina klik hier

Beantwoorden

25 november 2018 om 11:41
iway75 Gebruiker

Voor mij geen echte ibood aanbieding, *knip*. Het verschil in de aanbieding is dus minimaal, jammer.

Edited by: Jim

Beantwoorden

25 november 2018 om 15:12
Moderator Jim Moderator

Hi iway!

We doen ons best! ;-). Kan je prijsvergelijkingen altijd ondersteunen met een directe link naar de andere aanbieder? Dat helpt iBOOD weer verder!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

25 november 2018 om 13:21
Koos35 Gebruiker

Wat is het stroomverbruik in stand by en in actie?

Beantwoorden

25 november 2018 om 15:13
Moderator Jim Moderator

Hi Koos!

Ik moest even zoeken, maar online vind ik dit topic:
https://community.wd.com/t/power-consumption/183971/3

Hier wordt aangegeven dat in Sleep mode de WD ongeveer 4w gebruikt!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.