25 april 2019 om 00:01
iBOOD

Sangean DAB+

Product expert aanwezig

Sangean DAB+
Let's get digital 

Op zondagmiddag in de tuin Langs de Lijn luisteren met kraakheldere ontvangst? Met DAB+ is het mogelijk. Kijk nu welke DAB+ Radio jij wil hebben.

In deze Sangean Flash Sale vind je een paar prachtige exemplaren, met veel extra functies. 

25 april 2019 om 06:11
onlinetinus Gebruiker

Beste expert een paar vraagjes over Utility 50 Bouwradio .

Wat voor batterijen of accu heb je daar voor nodig om hem zonder netstroom te laten werken?

En hoeveel uur kan ik dan zonder netstroom luisteren?

Kan ik de accu/ batterijen ook opladen tijdens gebruik op netstroom?

Beantwoorden

25 april 2019 om 08:24
Official Product Expert Sangean Expert Official Product Expert

Goedemorgen Onlinetinus!

Zonder netstroom werkt de Utility 50 op 6 x AA battterij. Op een normaal volume kan je tot maximaal 14 uurtjes muziek beluisteren, als je keihard gaat rocken dan zal dat wat minder zijn :).

In het vak waar de batterijen zitten, is een schakelaar te vinden. Als je oplaadbare batterijen gebruikt, kan je de schakelaar omzetten en dan worden de batterijen automatisch opgeladen als de Utility 50 op netstroom staat.

Het is een fantastisch apparaat, mooi geluid en kan tegen een stootje (heb het natuurlijk zelf ook geprobeerd :).

Als er nog meer vragen zijn, hoor ik het graag!

Beantwoorden

25 april 2019 om 07:24
Jessie_The_B Gebruiker

Is de Atomic 24 wel een DAB radio? In de titel staat het wel, maar uit de specificaties/omschrijving lijkt het niet

Beantwoorden

25 april 2019 om 08:07
JazzySOB Gebruiker

Oepsie, foutje iBood?

Volgens de Sangean site is dit gewoon een AM/FM wekkerradio en zit er geen DAB+ op.
Als je de foto’s goed bekijkt zie je nergens DAB+ logo’s o.i.d. staan.

https://www.sangeanshop.eu/nl/miscellaneous/clock-radios/atomic-24-rcr-24

Beantwoorden

25 april 2019 om 08:27

Goedemorgen Jessie_The_B,

zeer oplettend, je hebt helemaal gelijk! Het is inderdaad een FM/AM wekkerradio. Bedankt voor je alertheid! Ik zal kijken of dat snel veranderd kan worden.

Thanks!

Beantwoorden

25 april 2019 om 08:29

Goedemorgen JazzySOB,

heel alert, helemaal gelijk! Het is inderdaad geen DAB+, maar een AM/FM wekkerradio. Ik zal kijken om het snel aan te passen.

Bedankt!

Beantwoorden

25 april 2019 om 10:29
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben dit vanochtend direct aangepast. Nogmaals dank voor jullie alertheid!

Beantwoorden

25 april 2019 om 12:58
renezitterd Gebruiker

Ik heb zelf de fusion radio. Veel mogelijkheden met goede ontvangst echter het geluid is extreem slecht. Het lijkt wel alsof je naar een am utzending luistert.

Beantwoorden

25 april 2019 om 14:19

Goedemiddag Renezitterd,

fijn om te horen van de mogelijkheden en de goede ontvangst! Niet fijn om te horen dat het geluid je niet bevalt. Het product heeft zelfs stereo speakers en geluidskwaliteit is erg belangrijk voor ons. Als je denkt dat er iets mis is met het product, neem gerust contact op met onze service afdeling in Venlo, het hoofdkantoor van SANGEAN ligt namelijk in Venlo. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

25 april 2019 om 13:01
reddutchie Gebruiker

Ik heb zelf al een tijdje de Sangean Revery R6 Alles-in-één Mediasysteem.

Top apparaat, super geluid! Aanrader!

Beantwoorden

25 april 2019 om 14:20

Goedemiddag Reddutchie,

dat is erg fijn om te horen! Super dat het apparaat je goed bevalt!

Bedankt voor je bericht!

Beantwoorden

25 april 2019 om 19:49
edwin.d Gebruiker

Misschien toch melden dat de bouwradio op 6 (of 8 ben niet zeker) D batterijen werkt en niet op AA batterijen zoals de expert meld.

De batterijen worden enkel opgeladen als de radio uit staat.

Verder beleef ik al bijna twee jaar plezier aan deze radio.

Geluid is prima.

Mvg

Beantwoorden

25 april 2019 om 20:23

Goedenavond Edwin D.,

Fijn om te horen dat je veel plezier beleeft aan de bouwradio!

Kan het zijn dat je een SANGEAN Utility 40 hebt? Want daar zitten inderdaad D-batterijen in. Het gaat hier om de iets kleinere variant, de Utility 50. Deze bouwradio is pas sinds een paar maanden te krijgen.

Bedankt voor je reactie, ben blij dat er goed gekeken wordt naar de specs en het forum!

Beantwoorden

25 april 2019 om 21:00
fab_nl Gebruiker

Beste Sangean Expert, waarom zijn de display-s zo klein bij de DAB+ radio’s ten opzichte van de AM/FM radio’s?

Beantwoorden

26 april 2019 om 08:35

Goedemorgen Fab_nl,

de grootte van de display’s verschilt per model. Sommige hebben één of twee regels en sommige hebben een groter vlak waarbij het logo van het DAB+ station helemaal te zien is. Als de voorkeur uitgaat naar een groter scherm, dan raad ik de Hedonic 160 of de Fusion 290 aan. Wat ikzelf vaker heb gemerkt is dat de grootte van het scherm zowel bij de DAB+ radio’s als de AM/FM radio’s in verschillende afmetingen te krijgen zijn. Het gaat er dan om wat je zelf het fijnste vindt!

Beantwoorden

26 april 2019 om 08:12
plasticoo Gebruiker

ik gebruik de DPR-65 al een aantal jaren , ik heb een witte versie, en voor mij was het een prima portable met slechts 1 probleem, ook al staat hij altijd heel zachtjes de batterijtjes (eneloop 1900 mah) redden niet meer dan max 4 uurtjes in de buiten lucht, ik heb in de afgelopen jaren veel soorten oplaadbare batterijen gebruikt maar beter dan de eneloop heb ik niet kunnen vinden maar per werkdag altijd minimaal 4 nodig en van andere merken vaak nog meer.

maar over het geluid voor zo’n klein radio-tje , geen klagen

maar nu met pensioen en staat dit radio-tje via koptelefoon uitgang binnen aangesloten op mijn soundbar, maar dan is binnen de ontvangst niet best en valt de DAB+ ontvangst vaak weg, helaas is voor binnen het apparaatje niet echt geschikt

maar toch heeft hij voor mij al meerdere jaren zijn werk goed gedaan

Beantwoorden

26 april 2019 om 08:40

Goedemorgen Plasticoo,

bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat de kleine SANGEAN radio bevalt! En ik moet zeggen, leuke oplossing met de soundbar :) Jammer om te horen dat het DAB+ ontvangst binnen niet optimaal is. Als je denkt dat het aan het apparaat zelf ligt, neem gerust contact op met onze Service afdeling bij ons hoofdkantoor in Venlo.

Nogmaals bedankt!

Beantwoorden

26 april 2019 om 13:14
plasticoo Gebruiker

melding hoef ik al niet meer te maken, meer dan 3 jaar oud en heel in het begin zat er een telescoop antenne op die niet wilde in en uit schuiven, ik heb daar toen met allerlei redenen die ik fout gedaan zou hebben toch met veel pijn en moeite een nieuw antenne tje voor gekregen, deze heb ik er zelf simpeler wijs opgezet en op werk deed hij het weer prima . maar DAB heeft nog steeds vooral in gesloten ruimtes nog regelmatig ontvangst problemen,

ook de toen bijgeleverde echt leren hoes houd het prima vol, dus nog steeds niet ontevreden

Beantwoorden

26 april 2019 om 10:33
huibert34 Gebruiker

De pocket 390 kost bij Bol.com inclusief verzendkosten 49,95 https://www.bol.com/nl/p/sangean-dpr-39-draagbare-radio-met-dab-wit/9200000023852408/

Beantwoorden

26 april 2019 om 10:54
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen Huibert! Ik heb wel even de referrerr link weggeknipt!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

26 april 2019 om 10:46
rroelofs Gebruiker

Beste expert, wat is het verschil tussen de H-205 en (elders verkrijgbare) H-205D?

Beantwoorden

26 april 2019 om 12:05

Goedemiddag Rroelofs,

het gaat om hetzelfde model doucheradio met DAB+ en Bluetooth. Een tijdje geleden hebben we ook een FM/AM versie gehad, maar het gaat hier om de DAB+ versie.

Bedankt voor je vraag!

Beantwoorden

26 april 2019 om 13:07
schellaert Gebruiker

Beste Expert

Betreft Revery R5 Hybride radio ik zou hier graag 2 separate speakers op aansluiten.

Indien niet, is er een ander Sangean model met Internet radio (en met minimale afmeting) , waarbij dit kan.

Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Groet Schellaert

Beantwoorden

27 april 2019 om 10:45

Goedemorgen Schellaert,

Het is in principe niet mogelijk om nog twee separate speakers aan te sluiten. Maar de Revery 5 is een multiroom product, wat betekent dat als je drie stuks van de Revery 5 hebt dat ze allemaal tegelijk kan laten spelen. Hier kan ook de Revery R4, Revery R6 en Revery R8 voor gebruikt worden. Maar het is niet mogelijk om met twee andere speakers dit te bereiken.

Als je meerdere producten uit de Revery serie van SANGEAN hebt, is het mogelijk ze te koppelen.

Bedankt voor je vraag!

Beantwoorden

26 april 2019 om 16:47
Snoepy16 Gebruiker

Waarom is het DAB+ ontvangst zo slecht Buiten , slechts 4 zenders te ontvangen , voor de rest is dat niets of suis !?!  Ligging : Tienen ( Belgie.)

Beantwoorden

26 april 2019 om 17:37
Moderator Jim Moderator

Hi Snoepy,

DAB+ wordt nog volop uitgerold, het kan dus zijn dat het ontvangt nog niet overal helemaal 100% is!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

26 april 2019 om 17:59
Snoepy16 Gebruiker

Dank U Wel Jim.

Beantwoorden

27 april 2019 om 09:13
jcmc Hartman Gebruiker

Jcmc

Hoe zit het met de antenne, voor Dab+ heb je bij de meeste apparaten een (losse) antenne nodig,

hoe zit dit bij dit apparaat.  Soms heb ik op mijn grote Dab+ radio (met antenne) in de garage een slecht ontvangst.

Beantwoorden

27 april 2019 om 10:53

Goedemorgen Jcmc,

Voor een goed DAB+ ontvangst is een kwalitatief goede antenne essentieel. Bij SANGEAN is dit ook één van de belangrijkste punten bij het creëren in de fabriek. Je ontvangst is dan ook afhankelijk van de combinatie tussen locatie en kwaliteit antenne.

Mijn advies: zorg ervoor dat je een DAB+ radio hebt met een goede antenne.

Bedankt voor je vraag!

Beantwoorden

27 april 2019 om 10:48
Current Gebruiker
27 april 2019 om 13:27

Beste Current,

Roberts Radio heeft meerdere producten in onze fabriek laten maken, dus ik kan begrijpen dat ze veel op elkaar lijken :). Fijn om te horen dat de specs verschillen en ik moet zeggen dat het een mooie aanbieding was!

Bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

28 april 2019 om 16:30
JazzySOB Gebruiker

De Sangean Fusion 290 kost slechts € 115,60 bij Sangean zelf?
Welliswaar refurbished, maar toch..

https://www.sangeanshop.eu/nl/refurbished/wfr-29c?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

Beantwoorden

28 april 2019 om 21:31

Goedenavond JazzySOB,

klopt helemaal! Het gaat op onze eigen webshop om een refurbished model, dus een gebruikt product maar wel gecontroleerd op defecten. De actie van iBood ging om splinternieuwe producten!

Bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

1 mei 2019 om 22:00
jplatteel Gebruiker

beste,

sinds vandaag krijg ik een network error op mijn revery 6 internet radio. heb inmiddels wel een beetje alles geprobeerd. van wired naar wireless, fabriek reset, static ip adres in router maar blijft network timeout krijgen. ik vermoed dat de radio een bepaalde server bij sangean probeert te bereiken voor de internet zenders ? heeft iemand hier ook problemen mee? hopelijk heeft iemand een oplossing want heb deze r6 gekocht specifiek voor internet radio.

groet,

jurgen

Beantwoorden

1 mei 2019 om 22:39
Moderator Niek Moderator

Goedenavond jplatteel,

Wat vervelend dat je steeds een error krijgt. Heb je hierover al contact opgenomen met Sangean? Misschien herkennen zij dit probleem en is het eenvoudig op te lossen. Voor de contact pagina klik hier.

Je mag het natuurlijk ook via iBOOD doen, dan kun je het beste even een service verzoek indienen via je account en dan zal de klantenservice hierover contact met je opnemen.

Beantwoorden

2 mei 2019 om 07:47
jplatteel Gebruiker

ik zag idd dat er een nederlandse vestiging was. heb vanmorgen nog een keer geprobeerd en internet radio deed het weer?!?!

de radio moet ergens zijn zenders ophalen en ik vermoed dat deze site er uit heeft gelegen. goed om te weten voor volgende keer.

bedankt voor de snelle reactie

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.