1 juli 2019 om 00:00
iBOOD

Mio Dashcams

Mio Dashcams
Blik op de weg

Wil je je reis in de auto opnemen? Dat is tegenwoordig een fluitje van een cent, met de dashcams van Mio. Zo kun je je hele reis terugzien, iets wat top is als je mooie landschappen doorkruist en het is helemaal top als je in een ongeluk terecht komt. Ze zijn ook ideaal voor op vakantie.

Daarom dus: een dashcam. Uiteraard van Mio.

1 juli 2019 om 05:56
Risamlal Gebruiker

In sommige landen is de flits melder verboden. Kun je die specifieke software verwijderen uit de dashcam?

Beantwoorden

1 juli 2019 om 08:57
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Risamlal,

In landen waar flitspalendetectie verboden is (zoals Frankrijk) worden door Mio ook geen waarschuwingen voor flitspalen gegeven.

Beantwoorden

1 juli 2019 om 06:02
frankhey55 Gebruiker

Hoe sluit je de smartbox aan?

Beantwoorden

1 juli 2019 om 08:23
DKN86 Gebruiker
1 juli 2019 om 08:38
looij248 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

1 juli 2019 om 09:55
sieraadj Gebruiker

Enig idee hoe lang de inbouw duurt bij een stationwagen, camera voor + achter + smartbox ?

Beantwoorden

1 juli 2019 om 10:02

Daar durf ik geen uitspraken over te doen, sieraadj. Ik raad aan om de handleiding van de Smartbox (zie hierboven) even door te nemen en dan een inschatting te maken, zeker rekening houdend met jouw eigen rechter- of juist linker handen ;-)

Beantwoorden

1 juli 2019 om 14:33
Murrar88 Gebruiker

Kun je de ”handige” functies zoals flitspalen en lane departure e.d. ook uitzetten en hem alleen als dash/beveiligingscamera gebruiken?

Beantwoorden

1 juli 2019 om 14:55

Ja, deze zijn uit te schakelen.

Beantwoorden

1 juli 2019 om 17:08
Murrar88 Gebruiker

Thanks, 2 stuks besteld.

Beantwoorden

1 juli 2019 om 16:19
vu-du Gebruiker

Even voor de duidelijkheid flitspalendectie is heel wat anders dan een gps locatie melden dat daar dan een flitspaal staat, dat zal een lor wezen. Detectie is actief en een gps locatie is passief. Volgens regelgeving niks verkeerds aan.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 06:51
Fredskie Gebruiker

Is de Mio MiVue J60 Dashcam de enige dascam die zelf voorziet in voeding middels een oplaadbare batterij en zo ja hoe lang gaat 1 lading mee?

Beantwoorden

2 juli 2019 om 09:36

Ik zou aanraden de dashcam altijd aan te sluiten op de voeding. Eén lading van de accu gaat ongeveer 15 minuten mee.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 07:18
lottoaction Gebruiker

Hoe wordt de MioVue C380 bevestigd? Dat is niet duidelijk in de omschrijving of specificaties.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 09:38

Hij wordt bevestigd aan de voorruit door middel van een zuignap.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 13:14
Beukenote Gebruiker

Ik heb al eerder de MiVue 786 aangeschaft. Al goede ervaringen mee. Het enige wat me opvalt is dat het scherm tijdens het rijden niet goed zwart wordt. Ook de weergegeven snelheid geeft te veel licht af. Dit is vervelend tijdens bet rijden in het donker. Ik heb de handleiding er op nagekeken, maar zie geen mogelijkheid om de lichtsterkte van het scherm aan te passen. Dat vind ik wel een nadeel.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 16:39
burgkop Gebruiker

Ik vind het nadeel van die dingen dat je ze altijd uit de auto moet halen, want voor een camera tikken ze zo je raam in.  Al is het een camera van € 5,- dat maakt ze niet uit.  Ik heb diverse camera’s, maar durf ze er niet in te laten zitten.  Waarom verzinnen die fabrikanten nu niet een simpele losse camera van hoge kwaliteit, bijna onzichtbaar door de grootte, welke je in een hoek plakt, onopvallend, met een dun draadje naar het toestel zelf, wat je ergens kunt wegwerken. Dan kun je hem met een gerust gevoel laten zitten en je neemt altijd op.

Zoiets zoek ik.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 20:19
Dre110 Gebruiker

Hoe werkt de parking mode van de J60?

1. Wordt er constant opname gemaakt of

2. Alleen als er bewging is.

Schakelt hij automatich naar parking mode?

Beantwoorden

3 juli 2019 om 09:03

In parkingmode is de dashcam in stand-by mode. Door de ingebouwde G-sensor neemt hij op als de dashcam een beweging detecteert. Daarna gaat hij weer in stand-by mode.

Beantwoorden

2 juli 2019 om 22:36
maartendegeyter Gebruiker

hoeveel uren kunnen opgenomen worden o.b.v. de 1080p Full HD resolutie alvoor eerdere opnames overschreven worden? uiteraard afhankelijk van micro SD-kaart maar bv. op een 32GB of 64GB kaartje?

Beantwoorden

3 juli 2019 om 09:04

Hi Maarten,

Over welke dashcam gaat jouw vraag precies?

Beantwoorden

3 juli 2019 om 23:27
maartendegeyter Gebruiker

Model 321

Beantwoorden

2 juli 2019 om 23:33
flyingd Gebruiker

Kan bij ook op de motor gebruikt worden?

Beantwoorden

3 juli 2019 om 09:02

Nee, deze dashcams zijn bedoeld voor in de auto, ze zijn namelijk niet waterdicht.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.