21 oktober 2019 om 00:00
iBOOD

Sahaga POP

Product expert aanwezig

Sahaga POP
Alles is POP

Met Ruud de Wild op het strand aan de Costa del Sol of je favoriete Jazz zender in de auto naar wintersport. Je vakantie begint met POP!

21 oktober 2019 om 03:20
pjtd Gebruiker

Sahaga POPyourCar 3.0 voor € 29,95 op Amazon (met Prime gratis verzending)

POPyourCAR 3.0 tupfen + Kfz-Adapter tupfen +, BT, FM-Sender, POP 110313 tupfen +, BT, FM-Sender Antenne, großartiger Empfang, 5fach voreingestelltes Licht https://www.amazon.de/dp/B078YY7W3Q/ref=cm_sw_r_cp_api_i_iCqRDbZ0BRQVE

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 05:43
fallen2109 Gebruiker

Ja – dat was ook waar bij de vorige Flash sale van Sahaga. iBood past hun prijzen nooit :).

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 08:07
mark.spans Gebruiker

Goedemorgen, betreft dit de variant met WiFi?

Zit er een stroom adapter bij?

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 08:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mark.spans,

Over welke deal gaat je vraag?

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 08:58
mark.spans Gebruiker

Het gaat over de Pop radio dab euro 99

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 09:24
Official Product Expert Sahaga POP Expert Official Product Expert

Dear Mark,

Thank you!

Yes, POPworldradio is a WiFi-radio (so internetsignals comes from your Wifi) + dab+, fm radio.

From Wifi you can listen to any internetradiostation + use Spotify Connect and stream from your own network.

There is a PSU (adapter for electricity incl in the box.  EU plug current in / 12v out.

You can read more here:
https://shop.sahaga.com/no/index.php?controller=attachment&id_attachment=87

Kind regards

SAHAGA AS

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 08:52
JohnnyRocket Gebruiker

@Product expert,

On a previous occasion I ordered 2 x PopYourCar 3.0. I installed them in 2 similar trucks (DAF) in exactly the same way. I put the antenna on the top right of the front window, and all the cables etc. are put away behind the same panels.

I drive both trucks in the same area, in one truck the reception on all available channels is perfect, but in the other truck some specific channels have really bad reception in certain area’s. These specific channels are all the channels from the Dutch public radio service (NPO), which should have good reception all over the country.

What can be the problem?

Can I solve it with an alternative (external) antenna? Should this be a passive or active antenna?

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 09:21

Dear Johnny,

Thank you for your kind message.

The answer is the difference in the glass in the windscreen. The truck where all signals are received, has 100% transparent glass. The other truck probably has some filters in the glass (not visible, but for either the glass itself or for strengthening it, or wires etc.)
Yes, the solution is to have an ext antenna on this truck. This antenne should be active. The POPyourCAR 3.0 feeds the antenna with a small voltage from the antenna connector input.

I hope the reply is acceptable and wish you a nice day!

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 09:44
PS_Fanboy Gebruiker

@Product expert,

My parents use a HiFi installation to listen to the radio. It uses the  analog FM over cable.

Next year they are going to shut down the analog FM over cable, so I’m looking for an alternative.

The POPadapter looks perfect, but I’m afraid the indoor DAB+ reception won’t be good enough.

Also, does it come with a power adapter?

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 09:56

Dear PS

Thank you for your kind message.
You are right – this happens all over Europe now.
We have good experience with the use of POPadapter in these cases in Norway.

But again – you are right about the reception issue.
There is no “absolute correct answer to this”, it depends of the nature of the building, where it is situated etc.

But – the POPadapter uses the best receiver module for indoor reception – the FRONTIER SILICON module.
Also, it has a telescopic antenna that can be / should be extracted for best reception.
We do hear about some who need to move it closer to the window to get reception, but most cases it works anywhere.

But again, the only way to be 100% sure is to test.

The POPadapter comes with an adapter for normal current, with EU plug for use in Europe (ex UK)

I hope the answer is OK and I wish you a nice day!

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 08:35
locutusweb Gebruiker

@PS

Aangezien de HiFi installatie een kabel aansluiting heeft neem ik aan dat hij redelijk dichtbij de TV staat. Zou je dan niet een audio kabeltje (scart/tulp/jack) kunnen trekken van het kastje (horizon bv) van de kabelboer? Dan heb je top geluid te pakken! Voor mijn ouwe lui heb ik een google speaker gekocht; makkelijk te bedienen en veel plezier van de Google assistant.  Een andere oplossing is een bluetooth ontvanger aan te sluiten aan de HiFi installatie en dat ze met hun smartfoon of tablet en een radio stream app dat daarnaar toe sturen. DAB (of ook FM) via de ether zou ik binnenshuis nooit adviseren; de POP apparaatje zijn wel een leuke oplossing voor in de tuin of onderweg.

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 20:22
PS_Fanboy Gebruiker

@locutusweb

Dat had een goede oplossing geweest, maar mijn ouders hebben een houtkachel ingebouwd in een soort van meubel uit natuursteen tot aan het plafond. De TV en HiFi-installatie staan spijtig genoeg aan weerszijden van de houtkachel.

Ik had ook al aan een Bluetooth ontvanger gedacht, maar ik wil hun het gedoe besparen van constant een smartphone of tablet te moeten gebruiken.

Ik had eigenlijk gehoopt dat DAB+ ook op de kabel zit, als vervanger voor FM maar blijkbaar is dat niet het geval.

Misschien moet ik die POPadapter toch maar eens proberen.

Bedankt voor de reactie in ieder geval :)

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 13:20
paull Gebruiker

A couple of questions for the expert about POPWorldradio:

* The text mentions listening on the beach. Does this mean that the POPWorldradio has some sort of battery aboard? 
(If not, you might want to delete the line about the beach, since that is false info.)

* Fort radio via internet: what radio network service provider does the POPWorldradio use? My present internet radio uses Reciva, with over 55,000 pre-installed stations. 
I seem to remember that Sahaga uses Frontier (providing 15,000 stations), but that network has been down since May of this year or has big trouble maintaining their service (f.i. Favorites don’t seem to work). 
So: does internet radio still work in the POPWorldradio, what network service is used and does Sahaga guarantee the continuation of that service?

* POPWorldradio “has BlueTooth”: is that a BT transmitter or BT receiver? Can I stream the POP to my main sound system or can I stream the audio at my phone to the POP? Or both?

* Most products of Sahaga seem to work with UNDOK protocol. Does POPWorldradio use this protocol as well?

* Is there a manual in English? At the international section of Sahaga.SA I only see one in Swedish. My Swedish is a bit rusty.

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 15:02

Hi Paull,

Thank you for your kind email.

The beach is not a place where we usually promote POPworldradio. It does not have battery. I will let iBood know. Thank you.

It is good to know that you are fully orientated about the internet server situation.But, Frontier is now “back on track”, and the Nuvola system is flawlessly running – including favourites.Read about our internetradio-server here:https://srsupport.frontier-nuvola.net/portal/home

The BT is only a receiver, so you can listen to your smart devices on the POPworldradio. To listen to POPworldradio on a bigger sound system, you must use the LINE OUT.

Yes, The UNDOK protocol is also a Frontier Silicon product, and it is supported by the module in the radio.

Yes, there is a manual in English. It is included in the box.

I hope my answers are adequate and acceptable and I wish you a nice afternoon!

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 15:27
ollie.co Gebruiker

@Product expert

Hoe speel je met de POPadapter naast DAB+ muziek af van je smartphone ? Er is blijkbaar geen bluetooth aanwezig.

Grtz,

Ollie

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 08:09

Hello Ollie,

Thanks for your message.

This is not a bluetooth-adapter. But there is a line in.

So if you have a cable (3,5 mm) connected, you can play from your phone.

(If the phone is “new”, you would need an adapter in one end for lightning)

Have a nice day!

Kind regards,

SAHAGA

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 13:59
ollie.co Gebruiker

I have a bluetooth receiver connected to the amplifiers tulp connectors for the moment. So I could connect this bluetooth receiver with the 3,5mm jack to the POPadapter and then connect the POPadapter with tulp to the aplifier if I still want to use the bluetooth receiver ?

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 14:04

Hello again, Ollie

Yes, correct. You can use the LINE IN on the POPadapter, to have the sound from the BT adapter IN.
Then the RCA out connectors from the POPadapter over to your Hifi.

This is a good solution.

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

21 oktober 2019 om 22:26
frabor Gebruiker

Goede avond.

Zit er ook bij die DAB radio’s Usb aansluiting

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 08:15

Dear frabor,

Thank you. My dutch is like zero, and Google translate did not quite make me understand the question, I think. But it is about USB.

The USB-connectors are for:

POPyourCAR/mirror-series: charging your USB-device
POP@worksite: charging your USB-device

I hope the reply is ok. Have a nice day!

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 09:58
Janneman99 Gebruiker

Kunnen de dialogen hier ook in het Nederlands gevoerd worden?

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 10:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

De Product Expert is Engelstalig, vandaar de reacties in het Engels. Als je van een bepaalde vraag/antwoord een vertaling wilt hebben, dan hoor ik dat graag.

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 11:17
rdutchy Gebruiker

Hello,

Does the the Sahaga pop adapter have a stereo output?

Thank you for yor reply

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 11:33

Dear rdutchy,

Thank you for your message.

Yes, The POPadapter has a stereo output (RCA phono plugs – onto 3,5 mm minijack) in the provided cable. If your HiFi (line in amp) has another connector than 3,5 mm, you will need a simple adapter from 3,5 mm to your preferred connector.

Kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

22 oktober 2019 om 14:18

C O R R E C T I O N ! ! !

The provided cable has RCA (phono) in both ends.

Meaning; if your amplifier/HiFi has another connector than RCA (phono) female, you will need a simple adapter.

kind regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:02
Marcvdk Gebruiker

Beste, ik probeer Sahaga  POPworldradio van 99 euro te bestellen maar dat lukt niet (gisteren niet en ook vandaag niet)

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:49

Dear Marcvdk

I have informed iBood and I am sure they will investigate immediately. The flash sale is on today as well, so hopefully it will work out. Unfortunatelly I cannot help with tech issues, but I am sure iBood will.

Best regards,

SAHAGA AS

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 11:52
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wat gaat er precies mis tijdens het bestellen, Marc? Waar loop je vast?

Onderstaande punten helpen overigens vaak om bestelproblemen op te lossen:

- Bestellen via de iBOOD app (of juist via de normale website)
- Een andere betaalmethode gebruiken
- Je cookies verwijderen
- Een andere browser gebruiken
- Je winkelwagen leeg halen, uitloggen, opnieuw inloggen en je winkelwagen weer vullen
- Een eventuele VPN-verbinding afsluiten
- Gebruik maken van een andere internetverbinding

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 23:41
Rappy Gebruiker

Ik heb er al eentje en ben dik tevreden, ik wil nu terug bestellen maar mijn telefoonnummer wordt steeds geweigerd????

Beantwoorden

23 oktober 2019 om 23:51
Moderator Paul Moderator

Probeer het eens door het telefoonnummer op internationale manier in te vullen: +31 (NL) of +32 (BE) en dan de eerste nul weglaten.

Beantwoorden

26 oktober 2019 om 12:23
FridgeNL Gebruiker

Ik had de popadapter besteld en ondanks de verzenddatum van 6-11 is hij afgelopen week al gearriveerd, tot zover geen klagen. Echter….na het openen van de ibood doos bekroop me al het gevoel dat de verpakking van het product al eerder was geopend, de afsluiting was nml. ingescheurd. Dit bleek terecht! Kabeltjes bij elkaar gebonden met tiewraps en de popadapter zelf heeft lichte krassen op het scherm. Hij functioneert overigens prima… Toch vind ik het ‘een soort van’ bedrog aangezien het hier overduidelijk geen nieuw product is en ik daar wel vanuit ga en daarvoor ook betaal.

Dit is al de tweede maal dat dit me overkomt met ibood, de eerste was een DJ kast, ook al eerder gebruikt en niet goed functionerend. Deze is overigens wel geretourneerd toentertijd. Valt wat mij betreft in de categorie teleurstellend!!

Beantwoorden

26 oktober 2019 om 13:09
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag FridgeNL,

Wat vervelend dat de verpakking al open geweest is, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je via je account een serviceverzoek in kunnen dienen? Dan zal de klantenservice hierover contact met je opnemen.

Beantwoorden

7 november 2019 om 15:08
Lovejoy Gebruiker

Hier wel op aangegeven datum verzonden en vandaag gearriveerd. Ik had ook heel even een ‘niet helemaal nieuw’ gevoel. Het doosje is niet met een sticker verzegeld wat meestal wel het geval is bij consumentenelektronica en de plasticlaag op het karton is aan de hoeken van het lipje dat het deksel dicht houdt omgekruld. Ook zit er een scheur in het plastic zakje met de voeding. Kleinigheden, maar toch neem je ze waar. Het snoertje zat dan wel weer op typische fabrieksmanier strak opgerold en dichtgebonden zoals je dat zelf eigenlijk nooit meer voor elkaar krijgt als je het eenmaal losgehaald hebt. De taal staat standaard op Noors, ook na een factory reset, wat niet helemaal handig is maar het omschakelen naar Engels is niet erg moeilijk en staat in de handleiding. Het Noors is net begrijpelijk genoeg om het te vinden.

Die handleiding staat nergens op hun eigen site in PDF-vorm maar ik vond die wel hier:

https://issuu.com/sahagaas/docs/pop-dabadapter_user_guide__print_fi

Altijd handig om erbij te hebben.

Ik zie verder geen gebruikssporen en het apparaat doet het verder goed. Toch ben ik niet 100% zeker dat het geen ‘niet helemaal fabrieksnieuw’ apparaat is met een nieuwe voeding. Vergeleken met de prijzen elders was de prijs wel goed. Dat is natuurlijk ook de bedoeling bij iBood maar je weet nooit precies of dat soms is omdat de producten uit een bepaald ‘kanaal’ zijn gekomen.

Ik heb hem aan de lijn-ingang van mijn PC gehangen zodat het geluid over de al oude maar nog steeds prima boxen hoorbaar is. Wel handig dat je dit ding in principe ook los aan elke set versterkte boxen kunt hangen. Alleen een beetje jammer dat ie niet ook naar Bluetooth boxjes kan streamen. Dat had het product nóg veel aantrekkelijker gemaakt. Ook was het handig geweest als je het volume ook op de afstandsbediening van dit apparaat had kunnen bedienen, gewoon door de uitgangssignaalsterkte te verminderen. En een mute-knop is ook altijd handig. Misschien in de POPadapter 2.0. ;)

Al met al ben ik voor zover ik nu kan beoordelen wel tevreden met het product.

Beantwoorden

7 november 2019 om 23:50
Moderator Paul Moderator

Het zou kunnen dat jouw exemplaar geopend is geweest voor een controle, waardoor je een ‘niet helemaal nieuw’ gevoel kreeg. Maar ik kan bevestigen dat het om een volledig nieuw product gaat.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.