19 november 2019 om 00:00
iBOOD

Hombli Smart Home

Hombli Smart Home
'Licht aan, Motown playlist afspelen'

Het mooie van smart home technologie is dat het helemaal in te richten is naar jouw behoeftes. En nog mooier is dat het eenvoudig op te zetten is met de producten van Hombli, een nieuw merk op de markt. Zo is ook jouw huis binnenkort helemaal slim en is jouw gemak nog groter.

Zo, even koffie zetten nu. *Klik.*

19 november 2019 om 00:18
kniesten Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

De producten daar staan er natuurlijk om bekend dat ze zonder probleem merken nabootsen ;-))

Beantwoorden

19 november 2019 om 00:23
Yvonne1968 Gebruiker

Hahaha…. weet ik wel bijna zeker! Zal ook een grote centraaldoos moeten zijn om die erin te kunnen passen. Verder is dit model al wel een beetje achterhaald. Van SonOff hebben ze inmiddels de SonOff mini. Veel kleiner en nog in een lasdoos te weg te stoppen ook. Dan heb je gelijk geen last meer van die lelijke dingen in het zicht. ;-)

Beantwoorden

19 november 2019 om 06:26
QuerulouS Gebruiker

Ik gebruik de Smart Life app.

Is maar dat jullie weten dat dat kan! :)

Beantwoorden

19 november 2019 om 07:03
MarsM Gebruiker

Bij de Smart duo, kun  je de 2 stopcontacten afzonderlijk aansturen?

Beantwoorden

19 november 2019 om 08:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen MarsM,

De stekkers zijn los ven elkaar te bedienen.

Beantwoorden

19 november 2019 om 07:09
zimmermang Gebruiker

Zijn deze lampen ook compatible met een Philips Hue bridge?

Beantwoorden

19 november 2019 om 08:13
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen zimmermang,

De lampen zijn niet compatibel met Philips Hue.

Beantwoorden

19 november 2019 om 07:22
Pjettr Gebruiker

Betreffende de universele ir hub, ik veronderstel dat die ongeveer in het zicht van het toestel moet staan? Of kan ik die weg stoppen in mijn tv-meubel én tegelijkertijd mijn tv én mijn receiver bedienen, waarvan laatstgenoemde in het tv-kastje ernaast is weggewerkt? M.a.w. de line of sight :-) is onderbroken, en gezien het niet gaat over radiogestuurd…

Beantwoorden

19 november 2019 om 07:46
MIB2000 Gebruiker

Je geeft zelf het antwoord al…

“de line of sight :-) is onderbroken, en gezien het niet gaat over radiogestuurd…”

Beantwoorden

19 november 2019 om 09:54
Brill Gebruiker

De tekst bij smart stopcontact suggereert dat je het energieverbruik  kunt meten. Is dit zo? vergelijkbare smart stopcontacten zoals de goedkopere LCS van Action schakelen aan/uit of zijn als timer instelbaar. Verklaart dat het prijsverschil?

Beantwoorden

19 november 2019 om 10:18
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat doet hij inderdaad, zie ook onderstaande image.

Beantwoorden

20 november 2019 om 17:56
Christiaan_Gombert Gebruiker

Meet het duo stopcontact de twee verbruiken separaat?

Beantwoorden

19 november 2019 om 10:30
TheCasa Gebruiker

Vraag over de universele ir hub. Werkt deze ook met activiteiten als de Logitech Harmony One? Dus dat je in de app een activiteit ‘tv kijken’ kunt kiezen, waarbij de televisie, versterker en mediabox ingeschakeld kunnen worden door de hub en op de juiste kanalen worden gezet. En dat bijvoorbeeld volume dan via het zelf te kiezen apparaat (versterker i.p.v. tv) gaat.

Beantwoorden

19 november 2019 om 10:47
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen TheCasa,

De hub neemt alle functies van de afstandsbediening over, dus ja dat is ook mogelijk. Je kunt met de app ook allemaal stappen automatiseren.

Beantwoorden

19 november 2019 om 17:38
Cath22 Gebruiker

Ik betwijfel het ten sterkste, omdat het bij mij niet werkt Herkend notabene de ziggo box niet eens. En andere apparaten kom je niet verder dan aan f uit. Of je moet via de app een soort beperkt knoppen menu gebruiken.
Tja dan kun je nog beter de echte afstandsbediening pakken als het zo moet.
Zwaar teleurgesteld in dat ding. Ja ik heb het al gemeld, maar moet een mail sturen

Beantwoorden

20 november 2019 om 00:59
Yvonne1968 Gebruiker

Daar is een betere oplossing voor. Zoek een op Broadlink RM3 Pro. Die kan zowel IR als RF 433Mhz signalen sturen. Mijn TV doet alles via mijn stemaansturing. Aan zetten, uit zetten, kanaal veranderen, geluid harder en zachter of op mute. Met Alexa werkt het perfect, en zou ook met Google home moeten werken. Zoek wel even op of IHC for EU in Google home te koppelen is. Als je alleen IR signalen wild verzenden dan kun je zoeken op de Broadlink mini. Op YouTube zijn er ook voldoende filmpjes te vinden hoe je dit moet doen.

Beantwoorden

20 november 2019 om 05:10
Cath22 Gebruiker

Dank je, ga ik eens uitzoeken.

Beantwoorden

19 november 2019 om 12:16
Ejorne Gebruiker

Kun je de universele IR hub volledig bedienen via Google assistent?
Dus niet alleen wat standaard acties zoals een versterker of tv aan- of uitzetten maar ook bijvoorbeeld zoiets:
“Hey Google, zet zijn mijn versterker op de Phono ingang”
“Hey Google, tv op NPO2″

En kun je de IR hub in een “blijf luisteren” setting zetten zodat je bijvoorbeeld door een menu kunt bladeren zonder telkens Hey Google te moeten zeggen?
“Hey Google,  open setup-menu van versterker” -…- “pijl omlaag” -…- “pijl omlaag” -…- “enter”

Beantwoorden

19 november 2019 om 12:30
avanca01 Gebruiker

De Hombli IR remote kan functie overnemen van uw afstandsbediening, dus als uw afstandsbediening het kon, kan de Hombli IR remote het daarna ook!

Of uw Google assistant meerdere commando’s accepteert is volledig aan uw google assistant. Op het moment kan de Google assistant drie commando’s in een zin beoordelen en uitvoeren. Dit kan in de toekomst natuurlijk meer worden.

Beantwoorden

19 november 2019 om 12:32
Moderator Bas iBOOD Moderator

Het antwoord van avanca01 is helemaal correct :-)

Beantwoorden

19 november 2019 om 17:40
Cath22 Gebruiker

bij mij niet, zie ook reactie iets hoger/

Beantwoorden

19 november 2019 om 18:24
Ejorne Gebruiker

Maar zijn alle ir acties aan een Google assistent spraakopdracht te koppelen?

Ik had al gezien dat je met de app je telefoon of tablet als afstandbediening kunt gebruiken en zodoende alles kunt bedienen wat de originele afstandbediening ook zou kunnen.

Beantwoorden

20 november 2019 om 01:06
Yvonne1968 Gebruiker

Hoe Google uiteindelijk aangestuurd wordt zal ingeleerd moeten worden via de app. Het IR signaal wordt omgezet naar een code, en die code geef je zelf ook een naam. Daarin kan het voorkomen dat dit woord bijvoorbeeld geen spaties mag hebben. Het stemgestuurde is een heel ander soort functie dan via de app je tv aansturen…want dan kun je net zo goed gewoon je afstandbediening blijven gebruiken. ;-)

Het ligt er dus aan hoe de app zelf in elkaar zit, en of je dus ook eigen knoppen aan kunt maken in de app en die kunt benoemen. Vanuit ervaring weet ik dat veel van die IR hubs/remotes in bijvoorbeeld Alexa het niet omzetten naar een daadwerkelijke functie maar naar een scene. En in Alexa werkt dat dan niet echt lekker. Broadlink doet het daarin een stuk beter. De RM3 Pro kan zowel IR als RF 433Mhz signalen omzetten. In Google Home of Alexa kun je dan bijvoorbeeld je apparatuur groeperen zodat je met 1 spraakgestuurde opdracht zowel de tv als de decoder als eventueel aangesloten versterker aan kunt zetten.

Beantwoorden

20 november 2019 om 15:33
Official Product Expert Hombli Expert Official Product Expert

U kreeg hierboven al tips van een andere gebruiker, maar mocht u nog technische ondersteuning willen, stuur ons dan gerust een mail op: support@hombli.com

Beantwoorden

19 november 2019 om 15:03
Tjawatteschrijven Gebruiker

Werkt de ir hub ook als deze voeding krijgt via een powerbank?

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:03
Expertje2018 Gebruiker

Yes. Deze kan je ook voeding geven via een powerbank

Beantwoorden

19 november 2019 om 23:16
baanlanna Gebruiker

vraagje, zijn de slimme stopcontacten ifttt compatible?

Beantwoorden

20 november 2019 om 01:09
Yvonne1968 Gebruiker

Staat toch in de beschrijving? Of is die tekst een beetje krom/onduidelijk beschreven. ;-)

Combineer smart home producten

Deze smart plugs werken op de betrouwbare technologie van Tuya Smart en IFTTT. Hierdoor combineer je de slimme stekker eenvoudig en snel met slimme lampen, sensoren en camera’s van Hombli en andere merken die Tuya of IFTTT ondersteunen.

Beantwoorden

20 november 2019 om 05:57
baanlanna Gebruiker

om het in jou botte woorden te zeggen, ja de uitleg is krom. Ik zoek nml naar hombli op de ifttt site maar kan geen applet of services vinden.

Beantwoorden

20 november 2019 om 15:28

Wij zijn nog niet vermeld bij hen mogelijkerwijze, maar de Hombli producten zijn inderdaad te gebruiken in combinatie met IFTTT!

Beantwoorden

21 november 2019 om 19:15
Yvonne1968 Gebruiker

Het was niet als bot antwoord bedoeld. Vandaar dat ik refereerde naar de tekst die een beetje krom/omduidelijk beschreven is met daar een ;-) achter. Tuya werkt in ieder geval wel met IFTTT, aaangezien de Homli app ‘powered by’ Tuya is lijkt het me dat je ze dus ook gewoon onder de Tuya app kunt zetten, en dan dus gewoon met IFTTT kunt gebruiken.

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:15
nossie01 Gebruiker

Past de ‘Smart Switch’ nog achter een bestaande schakelaar of dient het als volledige vervanging van een gewone (inbouw)schakelaar?

Gr.

Nossie

Beantwoorden

20 november 2019 om 15:32

De smart switch is bedoeld om voor of achter bestaande schakelaren geplaatst te worden. Als een van de schakelaren uit staat, dan is het aangesloten apparaat ook uit. Hiermee bedoel ik te zeggen dat u de bestaande schakelaar het beste in de “aan” stand kunt laten, zodat de smart switch het apparaat het kan bedienen.

Beantwoorden

21 november 2019 om 14:30
nossie01 Gebruiker

Oké, dank je wel. Nog een aanvullende vraag:

In de woonkamer heb ik punt waar 2 (led/halogeen) dimmers. Passen er ook 2 switches achter en zijn ze ook geschikt voor het dimmen van led verlichting?

Beantwoorden

21 november 2019 om 19:23
Yvonne1968 Gebruiker

De smart switches zijn te groot om in een contactdoos te stoppen…. kijk maar eens bij het laatste plaatje in verhouding tot de hand. Een lasdoos/inbouwdoos (in NL) is in omtrek kleiner (7cm). Dan krijg je nog te maken met de diepte, in gasbeton zijn de lasdozen veelal 4,5 cm diep. Hoe Homli denkt dit erbij te kunnen proppen is me een raadsel, wat je hebt ook nog het deel van de dimmer wat in de lasdoos past, en dan nog de dikke elektradraden (vaak 1.5mm of dikker) die toch ook nog ruimte nodig hebben.

@Hombli Expert; Wat zijn de afmeting (LxBxD) van die smart switch? Dit staat namelijk nergens in de omschrijving vermeld, en kan dus voor teleurstellingen gaan zorgen als blijkt dat dit nooit in een inbouwdoos zal passen.

Beantwoorden

21 november 2019 om 19:37
Yvonne1968 Gebruiker

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.