20 oktober 2020 om 00:13
iBOOD

QNAP NAS-server TS-332X-2G | 3-Bay

Ook verkrijgbaar in TS-351-2G

QNAP NAS-server TS-332X-2G | 3-Bay QNAP NAS-server TS-351-2G | 3-Bay

*Ding, ding* Data is served.

20 oktober 2020 om 00:46
Moderator Paul Moderator

Bij het online verschijnen van deze deals was iets misgegaan. Dat is ondertussen rechtgezet.
Excuses voor de eventuele verwarring.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 06:36
ozkanb Gebruiker

Dit of de ds218+ ?

Kan dit Plex server draaien zonder problemen?

Wat is jullie mening over QuMagie? Ik gebruik momenteel Google Photos. Zal ik veel verschillen merken als ik overstap?

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 07:30
Emootje Gebruiker

Lees hier de reviews eens, dat kan je helpen een beslissing te nemen.
https://tweakers.net/pricewatch/1239859/qnap-ts-332x-2gb-ram/reviews/

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 08:30
StevenNijhuis Gebruiker

Dat is één review ;-)

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 08:55
Instastef Gebruiker

Hij kan plex draaien maar houd dan niet veel werkgeheugen meer over voor heel veel andere taken te doen. Wel kun je dan altijd een stick van 8gb werkgeheugen inprikken, dan kan hij veel beter multitasken. Echter trancode lukt bijna niet.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 14:13
BastiaanR Gebruiker

Alles kan Plex draaien. Het wordt pas spannend wanneer er ge-trancode moet worden. Dan zou ik toch voor de Intel Celeron J1800 variant gaan, aangezien deze gebruik kan maken van hardware transcoding. Zie de Plex NAS Compatibility list.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 08:42
whocares538 Gebruiker

Wat is het verschil tussen deze nas servers alleen de processor?

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 08:59
bastian433 Gebruiker

CPU (x86 vs ARM), snelheid geheugen(DDR3 vs DDR4), aantal ondersteunde m2 ssd’s(2 vs 3), 10 gbps SFP+

Soort m2 SSD, de TS-351 heeft NVME ssd en de andere alleen SATA m2 SSD, er zijn veel meer soorten NVME m2 drives te koop dan SATA m2

Maja, zonder 10 gbit ga je de snelheid van die m2 SSD’s niet echt kunnen gebruiken behalve via de USB aansluiting misschien.

De AL-324 kan AES-NI  en de J1800 niet wat handig kan zijn voor sommige dingen maar kan dan weer geen x86 software draaien wat weer minder handig is voor docker applicaties.

Als je doel simpelweg het opslaan van bestanden ergens op je netwerk is gaan beide vermoedelijk voldoen.

Het hangt af van je doel ermee.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 08:56
powdersurge Gebruiker

Op YouTube kan je verschillende reviews vinden (meestal in het Engels weiliswaar). Deze heeft 10 Gbe wat uitzonderlijk te noemen is bij deze prijszetting, zeker nu met de korting.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 11:08
Jurjen_B Gebruiker

Misschien eerlijk om direct in de begintekst te vermelden dat deze NAS geleverd wordt ZONDER HARDDISKS? Voor de naïeve kopers onder ons…

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 13:31
Moderator Lisa Moderator

Goedemiddag Jurjen_B

Goede tip! We gaan dit doorgeven aan onze contentbeheerders, zodat dit toegevoegd kan worden.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 11:39
ik_v88 Gebruiker

In de omschrijving staat:

Schijf compatibiliteit: 3,5 inch SATA harde schijven / 2,5 inch SATA harde schijven / 2,5 inch SATA solid state-schijven. Een 2.5″ drive tray base is nodig om een 2.5″ SSD/HDD te installeren
M.2 SSD sleuf: 3 x M.2 2280 SATA 6 Gb/s-sleuven (niet meegeleverd)

Onder het kopje “Dit ontvang je” staat:

SSD tray TRAY-25-NK-BLK03
M.2 SSD Heatsink

Lees ik het dan goed dat de tray om een 2.5″ HDD/SSD wél wordt meegeleverd, maar voor de M.2 SDD er géén tray word meegeleverd en wel een heatsink? Met alleen heatsink kan je geen M.2 SSD er in zetten?

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 13:03
svliegen Gebruiker

Een M.2 SSD monteer je over het algemeen rechtstreeks op het moederbord. Een 2.5″ HD of SSD over het algemeen in een tray. Dus wat er staat klinkt logisch.

Of je een heatsink nodig hebt voor een M.2 SSD is afhankelijk van het type en de belasting. Als QNAP die meelevert zal het wel nodig zijn.

Sommige MoBo’s hebben overigens standaard heatsinks op alle M.2 slots.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 13:48
ik_v88 Gebruiker

Top, bedankt voor je reactie! Klinkt inderdaad logisch dat er niet nog een tray voor de M.2 nodig is.

Dan lijkt alleen de omschrijving dat er géén “M.2 SSD sleuf” wordt meegeleverd en wél een “SSD tray” + “M.2 SSD Heatsink” wordt meegeleverd tegenstrijdig…

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 12:56
MPOS Gebruiker

Beste,

Is het mogelijk om een virtuele machine te draaien op deze NAS?

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 14:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi MPOS,

Dat is niet mogelijk, daar is hij niet krachtig genoeg voor. Hij ondersteunt wel Container Station. Meer compatibele software vind je hierrr.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 16:16
alex3305 Gebruiker

Is het mogelijk de m.2 / nvme sloten te gebruiken voor opslag en/of installatie van QTS bij de TS-351?

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 22:30
Moderator Niek Moderator

Goedenavond alex3305,

Helaas ben ik geen expert op dit gebied, maar ik heb wel een handleiding kunnen vinden waarin wordt vermeld op welke manieren je QTS kunt installeren. Klik hier voor de website met de handleiding. Je vindt de informatie vanaf pagina 33

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 17:36
savanlith Gebruiker

Helaas niet de 451. Volgende keer beter.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 19:57
Flancor Gebruiker

Binnenkort net zo’n scherpe aanbieding voor de QNAP 453D please?! :-D

Gelijk met wat mooie  losse harddiskaanbiedingen om uit te kiezen zodat de NAS gevuld kan worden? :-D

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 21:51
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Flancor,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij! Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 20:38
joesoef Gebruiker

Iemand trouwens ervaring met het vastzetten van een 3,5” hdd in de bay met deze qnap uit de vorige actie? Bij mij zijn de bij geleverde speciale schroefjes te dun. Gelukkig wel de juiste maat in voorraad maar niet in die mooie trillingen opvangende uitvoering.

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 21:28
rkatwijk Gebruiker

Fijn apparaat, zoals van qnap gewend. Ik heb deze bij aanbieding op iBood gekocht op 31 augustus dit jaar. Alleen waren ze toen 70 euro goedkoper??

Beantwoorden

20 oktober 2020 om 21:53
Moderator Niek Moderator

Leuk om te horen dat hij goed bevalt rkatwijk en je had het dan wel voor een hele scherpe prijs :-)

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 17:11
pvk25 Gebruiker

Wil hem wel, maar is zo te zien niet meer op iBood leverbaar. Iemand een idee waar ik deze NAS voor een leuke prijs kan kopen ?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.