22 november 2020 om 00:00
iBOOD

Mio Cyclo 215 HC Fietsnavigatie | Europa

Ook verkrijgbaar in Inclusief extra Cyclo Plus Stuurhouder

Mio Cyclo 215 HC Fietsnavigatie | Europa Mio Cyclo 215 HC Fietsnavigatie + Cyclo Plus Stuurhouder

Rondje rond de kerk wel beu? Probeer een andere kerk. Laat dat maar aan Mio over.

22 november 2020 om 01:11
Fredskie Gebruiker

Ik krijg een foutmelding bij een poging af te rekenen. De server blijft hangen met de mededeling  betaalstatus controleren.

Beantwoorden

22 november 2020 om 01:50
Moderator Paul Moderator

Is de betaling inmiddels doorgelopen of is de aankoop niet doorgegaan?

Er zijn geen storingen bekend. Wellicht helpen deze suggesties:
-  cookies & cache opschonen in de browser
-  uitloggen en opnieuw inloggen 
-  via de website bestellen i.p.v. via de app (of andersom)
-  via een andere browser bestellen

Beantwoorden

22 november 2020 om 09:43
Fredskie Gebruiker

Inmiddels gelukt :-) bedankt!

Beantwoorden

22 november 2020 om 09:29
d.e.r Gebruiker

Navigatie top maar klein scherm (er zijn er ook van 4 inch) en stel je niet voor van de ’surprise’ functie, als je dat 10 x doet.. surprised hij je niet echt meer (95% over de dezelfde wegen)

Beantwoorden

22 november 2020 om 10:04
Bert.deJong Gebruiker

Prima navigatie, maar als je hem wil gebruiken voor het sporten kun je beter doorsparen voor een Garmin. Maar als je alleen navigatie zoekt heb je hier volgens mij een prima koop aan.

Beantwoorden

22 november 2020 om 10:14
geertjanboerhof Gebruiker

Ik heb dit apparaat nu een half jaar en ben er heel tevreden over! Navigeert goed en de surprise me functie heeft zeker meerwaarde. Als je deze iedere keer vanaf dezelfde plek aanzet en dezelfde afstand invult, dan kom je inderdaad op vaker op dezelfde wegen. Dit lijkt me overigens ook niet meer dan logisch. Wil je ook je sportprestaties (zoals vermogen) in de gaten houden dan kun je beter doorsparen voor een duurder model van Garmin of Mio. Overigens als je dit apparaat wilt vergelijken met een instapmodel van Garmin dan kom je m.i. uit bij de edge 130. Dan is de keuze wat mij betreft niet zo moeilijk en zou ik dit apparaat zeker aanraden.

Beantwoorden

22 november 2020 om 10:57
Dieterdevlam Gebruiker

Koop je eigenlijk niet beter een houder met bescherming om je smartphone op je fiets te monteren en dan heb je toch veel meer mogelijkheden op vlak van software, er zit ook een GPS ingebouwd en dan heb je nog het voordeel van 4G verbinding extra….(?)

Beantwoorden

22 november 2020 om 11:31
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Dieterdevlam,

Dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Natuurlijk heeft een telefoon andere voordelen, maar zeker ook nadelen. Als je de GPS-navigatie voor een grote fietstocht gebruikt zal de batterij erg snel leeg gaan. Ook wil je waarschijnlijk niet in heel Europa je 4G de hele tijd aan hebben staan.

Beantwoorden

22 november 2020 om 13:42
eva864 Gebruiker

Binnen de EU is er geen meerkost meer voor 4G-gebruik, dus dat argument valt weg.

Maar inderdaad, een smartphone trekt het niet voor een deftige fietstocht. Bovendien is het scherm van een fietsGPS over het algemeen beter afleesbaar in de zon dan dat van een smartphone.

Beantwoorden

22 november 2020 om 11:20
Fredskie Gebruiker

Ik heb 1,5 jaar geleden de mio cyclo 605HC gekocht. Op zich een goed  apparaat met een scala aan functies, maar het apparaat gedraagt  zich nog al traag.  Met name in / uitzoomen en scrollen op de kaart gaat uitermate traag. Soms zelfs tot frustrerend niveau. Ook heb ik al vaak ervaren dat ik in steden in een cirkeltje beland. De 605HC draait op windows. Iemand ervaring?

Beantwoorden

22 november 2020 om 12:33
marc.claeys Gebruiker

Ik kan helaas het enthousiame over de navigatie niet delen. De laatste 2 keer dat ik hem gebruikte gaf hij

aan dat het huisnummer niet bestond terwijl de huizen er al 100 jaar stonden. Ook (in Aalst) ben ik eens

niet op de eindbestemming geraakt. De nog af te leggen afstand sprong van 0,5 op 2,2 en terug op 0,75

terwijl ik maar een paar honderd meter had afgelegd. Heb aan de bewoners moeten vragen.

Het scherm is ook moeilijk leesbaar bij zonlicht.

Beantwoorden

22 november 2020 om 13:56
Guiclo Gebruiker

In april 2020 heb ik hetzelfde model aangeschaft.

Voor een route uit te stippelen kan het best een schitterend product zijn.

Enkel ben ik niet tevreden over de navigatie naar een locatie toe.

Als ik de kortste weg naar huis neemt dan stuurt het mij nog een andere weg op, dit heb ik al meerdere keren opgemerkt dat het dan niet de kortste weg is.

bijvoorbeeld ik rijd een jaagpad langs een vaart af en woon links van de vaartkant, dan stuurt het mij alsnog de naar de rechter kant.

Heb het regelmatig opgemerkt dit probleem en vraag me af hoe dit toestel kunt updaten.

Beantwoorden

22 november 2020 om 17:21
jdc001 Gebruiker

Installeer de software van het toestel op je pc. Daar kan je updates van toestel en de kaarten doen.

Beantwoorden

22 november 2020 om 17:19
jdc001 Gebruiker

Ik heb deze enkele maanden geleden gekocht voor mtb ritten. Momenteel binnen voor herstelling. Enkel nog een wit scherm. Op zich vond ik het een goed toestel, maar toch enkele opmerkingen:

- instellen van de ant+ toestellen is een geklooi. Werkt niet bijster goed. Eens ingesteld werkt de ant+ wel prima.

- wanneer je een voorgeplande route neemt, en je wijkt af van de route, lukt het soms niet meer om het toestel wijs te maken dat je weer op de route zit. Hij stuurt je weer naar het laatste punt op de route. Niet ok!

- 10u werktijd is bullshit. 4u max bij de mtb ritten.

- je kan enkel ritten toevoegen wanneer je het toestel aansluit aan je computer. Geen bluetooth naar pc of wifi dus.

Wanneer het werkt, en je volgt de route, doet het zijn werk prima.  Maar ik zou het niet meer kopen, ook niet voor deze scherpe prijs…

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.