15 februari 2018 om 00:00
iBOOD

One by Wacom Tekentablet | Small | New Edition

One by Wacom Tekentablet (Small)

Of je nu een vervanger voor je muis zoekt of een tekentablet voor je creatieve uitspattingen, de One van Wacom is de juiste keuze.

Specificaties

Merk: Wacom
Type: One (Small)
Garantie: 2 jaar

• Geschikt voor Windows en Mac
  • Ideaal als muisvervanger
  • Voor alledaags en creatief gebruik

Algemeen
Muisvervanger en grafisch tablet; instapmodel
Vertrouwde Wacom Technologie
Zeer goede prijs/prestaties verhoudingen
Drukgevoelige pen; werkt zonder batterij
Inclusief penhouder en USB kabel
Makkelijk te installeren; makkelijk in gebruik
Geschikt voor Windows & Mac OS
Werkgebied: 152 x 95 mm
Afmetingen: 210 x 146 x 8.7 mm
Gewicht: 260 gram
Gewicht pen: 10 gram
Resolutie pen 100 lijnen per mm
Nauwkeurigheid pen +/- 0,5 mm

Voordelen
Zeer accuraat en precies
Ergonomisch en natuurlijke interface
Voor links- en rechtshandige mensen
Werkt met populaire grafische software
Ideaal voor beeldbewerking, illustreren en kunst
Werkt met de Pen Tool in MS Office

15 februari 2018 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben vandaag een Product Expert beschikbaar. Hij zal vanaf 10:30 op enkele momenten gedurende de dag jullie vragen over deze tekentablet beantwoorden :-)

Beantwoorden

15 februari 2018 om 06:26
Gilian645 Gebruiker

Hah, “Ideaal als muisvervanger” is een van de top-3 punten bij dit product? Dit zijn tekentablets bedoeld voor creatieve mensen die graag tekeningen maken op de computer. Ze zijn totaal niet geschikt als muisvervanger, tenzij je graag alles 10 keer zo traag doet…

Beantwoorden

15 februari 2018 om 06:41
dmeerpa Gebruiker

Ben het niet met je eens.

Eens je het gebruik ond3r de knie hebt ben je zelfs sneller dan met de muis. Want na verloop van tijd weet je gevoelsmatig waar de pentip te plaatsen. Probleem is dat we onszelf onvoldoende tijd geven ̈om er aan te wennen en te snel opgeven en weer naar de muis grijpen. Persoonlijk ben ik overgestapt van de intius pro naar de Cintiq dan de Companion 2 en nu de mobilestudio pro. Dit omdat ik veel foto bewerking doe en dat op een scherm tekenen een stuk makkelijker is. Op het werk maak ik veel schema’s en overweeg een simpele wacom te kopen hiervoor. Vraag me enkel af of deze qua oppervlakte voldoende zal zijn.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 07:26
speldenknop Gebruiker

Ben ik het ook niet mee eens. Een tijdje polsklachten gehad en overgestapt op een tekentablet. Nadat ik em de eerste week een aantal keren aan de kant heb gegooid omdat ik het niet gelijk onder de knie kreeg, werd het daarna toch wel heel erg prettig. Kan nu niet meer zonder en mn klachten zijn ook verdwenen.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 07:29
Eepee Gebruiker

Werkt deze pen ook in combinatie met mijn Wacom intuos Pro tablet?

Beantwoorden

15 februari 2018 om 10:21
Official Product Expert Wacom-Expert Official Product Expert

Goedemorgen, als ik de vraag goed begrijp wilt u hem naast u Intuos Pro op dezelfde PC kunnen gebruiken? Dan is het antwoord jazeker. Indien beiden tegelijk, wat mij niet logisch lijkt, dan is het verstandig om goed beide drivers apart te installeren om een driver conflict te voorkomen.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 07:47
P.Sietsma Gebruiker

Iemand ervaring in combinatie met Autocad?

Beantwoorden

15 februari 2018 om 10:23

Deze tablet geldt als een generiek input divice en zou zeker voor AutoCAD gebruikt kunnen worden. De ervaring zal uiteindelijk na een begin periode uitmonden in een wat grotere tablet om de autocad bewegingen nog efficienter te kunnen gebruiken.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 08:13
xtremetime Gebruiker

Iemand een tip voor simpele software om wat eenvoudige (strip) tekeningen te maken?

Beantwoorden

15 februari 2018 om 10:24

De meest simple software die wij altijd aanraden is Artrage software. Daarnaast komen er steeds meer partijen op de markt met leuke nieuwe basis tekensoftware.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 14:14
sammejo Gebruiker

Is er ook gratis software die je kan aanraden? Is de meeste tekensoftware compatibel met de Wacom?

Beantwoorden

15 februari 2018 om 19:50
dmeerpa Gebruiker

Alle apps ondersteunen de Wacom.

De Wacom wordt herkend als invoer device door Windows / MAC OS.

Dus je gebruikt de pen als vervanging van de muis. Door de pen over de tablet te verplaatsen verplaats je de muispointer. Tik je de tablet aan is dat de linker muis knop. Op de pen zitten enkele knoppen die je kan definieren in de bijgeleverde app. En dit kan je voor elke app anders instellen. In uw teken pakket is de ene knop rechts klikken en de andere wissen, maar in uw browser kan je die knop instellen als de F5 toets (refresh).

Je kan ze ook beide samen gebruiken. Bijvoorbeeld de pen om te tekenen, en omdat je het toch handiger vindt gebruik je de muis voor menu opties.

Gratis zou ik een naar Gimp kijken.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 08:15
10master Gebruiker

Heeft deze Tekentablet ook geheugen? Of werkt hij alleen in combinatie met een computer? De tweede vraag is, hoe nauwkeurig is de pen en de rasters? Ik wil hem puur voor handmatig schrijven van (oosterse) tekst gebruiken, die voor mij een “hell of a job” is met de standard toetsenborden. Alvast dank

Beantwoorden

15 februari 2018 om 10:25

Met deze tablet is uw opdracht zeker ook mogelijk, er zitten namelijk hele fijne orientatie puntjes op de tablet om als het ware in lijnen te kunnen werken. De drukgevoeligheid is met deze nieuwe One by Wacom 2 verbeterd waardoor de overloop met dunnere lijnen kan.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 09:22
mohlmann02 Gebruiker

Hallo, ik ben onbekend met tekentablets en pennen. Ik zou hem willen gebruiken om handgeschreven notities te maken op mijn notebook of opmerkingen bij teksten en presentaties op mijn notebook. Is hij daarvoor geschikt? Ik heb een Lenovo Yoga 900 met touchscreen.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 10:28

Als het gaat om digitale handgeschreven notities is deze tablet daar prima geschikt voor. Net zoals aangegeven in de vorige vraag zitten er kleine referentie puntjes op om de schrijf en tekenrichting te ondersteunen. Zoals een van de eerste personen in het forum al schreef, in het begin is het even wennen maar na een paar dagen zonder muis gaat de tablet bij bijna iedereen echt wennen en willen ze vaak niet meer zonder.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 19:45
dmeerpa Gebruiker

Je kan er op schrijven, maar mijn ervaring is dat je minder mooi schrijft, wat nadien de leesbaarheid niet ten goede komt. De 4 Wacoms die ik al heb gebruikt waren ongeveer A4 formaat, ik vrees dat een nog kleinere het te klein zal worden. Ik vond het wel handig om schema’s mee te tekenen.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 09:26
Janneman99 Gebruiker

Een goede muis bv de MX Master werkt vele malen sneller en nauwkeuriger dan een tekentablet; absoluut geen goede vervanger voor een muis.

Bij het merendeel van de bezitters beland een tekentablet net zoals bij mij onder het stof in de kast.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 19:43
dmeerpa Gebruiker

Ik heb een RAZER Ouroboros muis. 8200dpi 4G dual sensor, Geen speelgoed muis dus.
Toch klik ik sneller een menu optie aan via mijn pen op de tekentablet dan dat ik de muis verplaats om die aan te klikken.
Dit vergt natuurlijk wat gewenning. Maar wij zijn zo gewoon aan die muis, dat we ons geen tijd geven om er aan te wennen.

En nauwkeurigheid, niet voor niets dat elke top fotograaf die retoucheerd een Wacom heeft, omdat het vlot en nauwkeuriger is dan met een muis bij te tekenen. Nu ik heb een tekentablet met geïntegreerd scherm en dat is nog een stuk snelle en nauwkeuriger. Dat werkt zoals een tablet, kan je je vinger gebruiken, of een pen gebruiken om iets aan te klikken. En geef toe je kiest  een icoon toch sneller op je tablet dan deze met je muis te moeten aanklikken.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 09:48
Tofke84 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Wij bieden de nieuwe versie aan (CLT472).
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een identiek product.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 12:59
Belgium1 Gebruiker

Ik ben een leek in deze tekentoestellen. Maar wat is het verschil met de Wacom Intuos Art Pen & Touch Small Zwart CTH-490AK-N en welk toestel geeft het beste resultaat?

Beantwoorden

15 februari 2018 om 16:32

Deze One by Wacom 2 is het instap model van onze tekentablets serie. In de basis zal het gebruik niet anders aanvoelen als de Intuos Art. Het verschil van de Intuos Art is dat deze gratis Art software bevat en deze tablet Intuos ook nog de touch functie heeft. Voor een eerste tabket zou deze One by Wacom zeker een aanrader zijn en wellicht in de toekomst een Intuos of Intuos Pro.

Beantwoorden

15 februari 2018 om 20:46
Belgium1 Gebruiker

Bedankt voor uw reactie.

Groeten.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.