16 april 2018 om 00:00
iBOOD

Onkyo Rubato DP-S1 Mobiele HiFi-Speler

Product expert aanwezig

Onkyo DP-S1 Mobiele HiFi-Speler

De DP-S1 is een investering die je beloont met pure sonische tevredenheid. Just press play.

Specificaties

Merk: Onkyo
Type: Rubato DP-S1
Garantie: 2 jaar

• Tweevoudige SABRE-versterkers en DAC's
  • Dubbele klokken
  • Wifi & Bluetooth

Geavanceerde mogelijkheden

• Audiofiele prestaties in een compacte, draagbare, praktische speler
  • Dubbele SABER ES9018C2M digitaal-naar-analoog converters voor nauwkeurige hi-res audioweergave
  • Twin SABRE ES9601K-versterkers voor het aansturen van een 16-600 ohm hoofdtelefoon
  • Dubbele klokken detecteren automatisch 44,1 kHz- en 48 kHz-signalen om een ​​superieure timingnauwkeurigheid te garanderen
  • Dubbele hoofdtelefoon / lijnuitgangen voor gebalanceerde en ongebalanceerde audio
  • Symmetrische kanaallay-out egaliseert signaalpaden om stereofouten te minimaliseren
  • Geïsoleerd Audio Circuit Design minimaliseert elektrische interferentie van Power Circuits
  • Ondersteunt gebalanceerde audio-uitvoer in Bridge-Tied Load (BTL) en Active Control Ground (ACG) -modi met dubbele DAC's en versterkers
  • Aluminium behuizing
  • Helder, krasbestendig 2,4-inch touchscreen van 320 x 240 pixels
  • Originele gebruikersinterface biedt snelle en intuïtieve toegang tot muziek
  • Dual-band 5 GHz / 2,4 GHz wifi maakt muziekstreaming mogelijk vanaf TIDAL en TuneIn 
  • Ondersteunt Tidal Masters, 's werelds eerste Hi-Res audio streaming-service
  • Bluetooth Wireless Streaming-technologie speelt op externe ontvangers (profiel: A2DP / AVRCP, Codec: SBC)
  • Ondersteunt MQA Hi-Res audioformaat 
  • 192 KHz / 32-bit Upsampling-modus, verbetert audiobestanden met een lagere resolutie
  • 16 GB intern geheugen uitbreidbaar tot 416 GB met micro SD-kaarten 
  • Duurzame oplaadbare batterij biedt maximaal 15 uur afspeeltijd 
  • Bedien de weergave van de smartphone met de Onkyo DapController-app 
  • Extern metalen volumewiel en bedieningsknoppen
  • 32-bit DSP biedt snelle, efficiënte en stabiele werking
  • Firmware-updates via wifi

Gepersonaliseerde weergave

• Ondersteunt DSD 5,6 MHz / 2,8 MHz, DSD-IFF, FLAC, ALAC, WAV, AIFF (maximum 192 kHz / 32 bit), AAC en MP3
  • Gebalanceerde audio-uitvoer via 2,5 mm (3 / 32˝) 4-polige hoofdtelefoon / gebalanceerde lijnuitgang voor compatibele hoofdtelefoons en externe componenten
  • 32-bits upsampling-modi voor 88,2 kHz / 176,4 kHz (44,1 kHz-signalen) en 96 kHz / 192 kHz (48 kHz-signalen)
  • Drie selecteerbare digitale filters voor muziekstijl (scherp / kort / langzaam)
  • Zevenstaps vergrendelbereikafstelling (breed / normaal / smal) aanpasbaar voor Phase-locked loop timing
  • 10-bands equalizer met 6 fabrieksinstellingen en 3 aanpasbare presets
  • Three-step Gain (laag / hoog / normaal) om lage en hoge impedantie hoofdtelefoons van elk type aan te sturen
  • On-the-Go afspeellijst-aanmaakfunctie, Skip / Scan, Play / Pause, Shuffle en Repeat functies
  • Sorteren op artiest, album, nummer, afspeellijst, genre
  • Weergave albumhoezen, songinformatie en audiobestanden

Verbindingsfuncties

• Vergulde 2,5 mm (3 / 32˝) 4-polige koptelefoon / gebalanceerde audiolijnuitgangsaansluiting voor bridge-tied load (BTL) en Active Control Ground (ACG) -modi
  • Vergulde 3,5 mm (1 / 8˝) 3-polige hoofdtelefoon / ongebalanceerde Line Audio Output Terminal
  • Micro USB-aansluiting voor opladen en gegevensoverdracht via Onkyo X-DAP Link-software voor Windows-pc's * 6
  • Twee microSD kaartsleuven

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Aan het eind van de middag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Onkyo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 april 2018 om 00:04
djembedjembe Gebruiker

USB-OTG ondersteund? 

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:10
jaapnr1 Gebruiker
16 april 2018 om 15:25
Official Product Expert Onkyo-Expert Official Product Expert

Sinds de laatste software update wordt USB-OTG ondersteund

Beantwoorden

16 april 2018 om 00:06
eelde001 Gebruiker

Toch na de vorige aanbieding getriggerd door deze deal . 
Iemand die hem toen gekocht heeft de zijn ervaringen kan delen?

Beantwoorden

16 april 2018 om 03:35
Koos.O Gebruiker

Ik heb deze gekocht en er een tidal proefabo bijgenomen. Vooral om het MQA format te testen.

Ik heb een red rose passion versterker met dali suite 2.8 luidsprekers.

Geluidskwaliteit: *****

Bedieningsgemak: *

Heb er een samsung evo+ SD kaartje in zitten met wav en flac bestanden. Dit speelt fantastisch. Zeer goede gebalanceerde line-out met mooi helder geluid, goede stage en scheiding. De MQA masterbestanden die via Tidal te streamen zijn, zijn een nieuwe stap in de DAC revolutie of een goede manier om hifi te kunnen streamen of een goede manier om ons allemaal muziekrechten te laten betalen. Ben er nog niet helemaal uit. Ze zijn bijzonder “stil” maar dat heb ik met meer remastered audio. De kwaliteit van het geluid van deze onkyo beoordeel ik met 5 uit 5.

Bediening van deze onkyo is echt bedroevend. Het heeft een 123-abc bediening zoals een telefoon uit de jaren 90. Dus een nummer zoeken op Tidal  is een crime. En elke keer opnieuw je gebruikersnaam en paswoord voor Tidal invoeren is hopeloos. De wifi instellingen worden wel onthouden. De enige optie die een beetje werkt is op je ipad in Tidal een playlist aanmaken en die importeren op je onkyo. Dit is de minst tijdrovende manier om van je abo gebruik te maken.  De afstandbediening app is een lachertje, je kan volume bedienen en volgende / vorige nummer selecteren, verder niets. Het bedieningsgemak scoort helemaal niet en krijgt voor de vorm 1 sterretje uit 5.

Moet je hem kopen Als top geluidskwaliteit / prijs verhouding je belangrijkste reden om te kopen is; JA!

Als handige audiospeler met prettig bruikbare user interface hoog op je wensenlijst staat; NEE!

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:47
eelde001 Gebruiker

Geluidskwaliteit is voor mij met stip de belangrijkste reden om geïnteresseerd te zijn in deze deal. Bedankt voor het delen van jouw ervaring.

Ik wacht de ervaringen van anderen nog even af.

Beantwoorden

16 april 2018 om 16:46

Beste Koos,

Als je via deze speler een TIDAL afspeellijst bij elkaar wil zoeken dan is dat niet de handigste manier. Het is bijna niet mogelijk om op een dergelijk klein formaat een volledig toetsenbord weer te geven. Veel makkelijker is omdat dat via je PC of tablet te doen en daarna de afspeellijst te selecteren om alles in MQA kwaliteit et genieten.

Wil je gewoon nummers uit je bibliotheek toevoegen aan en afspeellijst dan kan dat simpel door bij weergave van het nummer de “… “rechts onderaan het scherm aan te raken en dan in het pop-up menu de “+” aan te raken.

Over de app het volgende, die is ervoor bedoeld om m de meest basale functies van de speler te kunnen bedienen als je bijvoorbeeld onderweg bent, de speler die in je jaszak hebt gestopt, en je het volume wil regelen of een nummer wil skippen. Het is zeker geen volledige afstand bediening.

Uiteraard deel ik je mening over de geluidskwaliteit. Een lust voor elk oor ????

Beantwoorden

16 april 2018 om 00:11
eelde001 Gebruiker

Over 'vorige keer' gesproken. Hier worden door de expert al veel vragen beantwoord (forum van vorige keer): http://electronics-nl-nl.forum.ibood.com/products/107049-180323/onkyo-dp-s1-mobiele-hifi-speler/ 

Beantwoorden

16 april 2018 om 00:19
avanzuuk Gebruiker
16 april 2018 om 09:45
eelde001 Gebruiker

Oja inderdaad, bedankt voor de correctie.

Beantwoorden

16 april 2018 om 07:04
wbree Gebruiker

Ik wilde deze speler koppelen aan mijn Multi-media apparaat in mijn auto (BMW). Echter hij ziet hem wel, maar wil niet koppelen. Kan alsnog via de 3,5mm uitgang, maar het signaal is dan vrij zwak.

Beantwoorden

16 april 2018 om 15:31

Als in het Settings menu kiest voor “line output select” dan kun je daar kiezen voor een vast of een variabel uitgangsniveau. Kies je voor variabel dan kun je het niveau regelen met de volumeknop, anders heb je een vast uitgangsniveau.

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:02
jwbrandon Gebruiker

Heb hem teruggestuurd. Vond de bediening zeer matig.

Het kopieren van bestanden naar de disk ging enorm traag en braak ook vaak af. Ook via de tool ging dit niet goed.

Ik wacht overigens nu al enige tijd op terugbetaling van het aankoopbedrag. Snap ook niet dat zoiets zolang moet duren.

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi jwbrandon,

Een terugbetaling kan 5 – 10 werkdagen duren, ingaand op het moment van retourontvangst in ons distributiecentrum. Als ik het goed zie is deze periode nog niet verstreken. Klopt dat?

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 april 2018 om 15:39

De speler maakt via een USB-aansluiting verbinding met je pc. Via X-DAP link kun je muziek toewijzen aan de verschillende geheugens die je in de DP-S1 gebruikt (intern of 1 van de 2 MicroSD sloten) De snelheid van muziek toevoegen aan de speler is dus van meerdere zaken afhankelijk, waar staat de muziek in je systeem, welke klasse SD kaart gebruik je.) Wil je op topsnelheid muziek installeren dan is het ook mogelijk om de muziek die je op je pc hebt staan, direct op de MicroSD kaart te kopiëren via b.v. een kaartlezen in je laptop of pc. Koppel je de speler aan je pc dan herkent je pc deze ook als extern geheugen en ook zo kan je direct muziek op één van de mogelijke 2 geheugenkaarten kopiëren. Nog een andere mogelijkheid is om het via Windows Media Player te doen, ook die herkent het geheugen van de speler.

Beantwoorden

16 april 2018 om 22:25
Levertraan Gebruiker

Moet allemaal gecontroleerd worden. Zelfs bij Amazon neemt dit proces tot 3 weken in beslag (vanuit België). 5 – 10 dagen vind ik dan uitermate redelijk in feite…

Maar inderdaad erg ambetant indien je dan iets nieuws op het oog hebt.

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:00
Sunsp0t Gebruiker

@Expert Ik heb hem net besteld! Puur om gemakkelijk een hoop losse mp3 bestanden mee af te spelen met een hoofdtelefoon tijdens vakantie. Ik neem aan dat je gewoon mp3’s copy en paste naar je sd-kaart op de PC met een kaartlezer en dat deze speler die kaart meteen afleest ? Of is er perse software nodig om dit te doen?

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:25
dr_max Gebruiker

Geen software nodig, de speler presenteert zich op de pc als een losse schijf – of schijven wanneer je er mini-SD kaarten in hebt gestopt. Je kunt inderdaad gewoon je muziekbestanden kopiëren en plakken.

Dit werkt in ieder geval zo op Windows en Linux.

Beantwoorden

16 april 2018 om 15:49

Beste Sunsp0t, zie het antwoord van dr_max en mijn antwoord hierboven. Heel plezier met de speler!!!

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:14
Sinergie Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van deze speler?

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:45
dhondtjp Gebruiker

6.3 x 1.5 x 9.4 cm volgens de website

Groeten!

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:35
dhondtjp Gebruiker

Ook gee probleem om mp3-bestanden over te zetten vanop een iMac?

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:37
FUKKEDUK Gebruiker

Zit hier ook een nederlandstalig handleiding bij ? zo nee is deze dan wel ergens te downloaden ?

Beantwoorden

16 april 2018 om 11:22
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik heb dit niet direct terug kunnen vinden. Laten we het antwoord van de Expert even afwachten. De expert is aan het einde van de middag beschikbaar.

Beantwoorden

16 april 2018 om 15:43

De handleiding is niet beschikbaar in het Nederlands, wel in o.a. Engels, Frans en Duits

http://www.nl.onkyo.com/downloads/3/1/4/1/2/Manual_DP-S1_EnFrEsItDeNlSv.pdf

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:43
dr_max Gebruiker

Ik heb de Pioneer versie van dit apparaat bij Ibood gekocht.

Mijn ervaringen:

Geluid: Mijn MP3 bestanden klinken geweldig, alsof ze opgepoetst zijn. Ook van andere typen bestanden is de geluidskwaliteit voortreffelijk

Helaas hapert de weergave vaak heel even bij de overgang van het ene naar het volgende muziekbestand: hinderlijk bij live opnames. Dit verschijnsel doet zich in heviger mate voor wanneer geluisterd wordt via Bluetooth, daar krijg je vaak flinke ‘hikken’ bij de overgang van tracks, waardoor het luisteren naar live opnames een kwelling wordt.

Het geluidsvolume is vrij zacht, maar dat is te verhelpen door de uitgang op ‘Line’ te schakelen, dat geeft een goed geluidsniveau. Helaas moet je dat steeds weer opnieuw doen als je hem uitgeschakeld hebt en weer aanzet.

Bediening:

Ik mis een paar kleine dingen:

Een balansregeling. Soms is het prettig om het geluid aan en ene kant wat harder te hebben dan aan de andere kant, bijvoorbeeld bij onevenwichtige opnames of wanneer je ene oor wat slechter is dan het andere.

Een groter bereik van de equalizer: het is niet meer dan een kleine correctie. Ook wat meer presets zouden wel handig zijn.

Wanneer de mini SD kaart flink vol is, duurt het opstarten van het apparaat erg lang.

Zoals Koos O. al vertelde: de afstandsbedieningsapp is waardeloos. Ik had gehoopt op een volledige bediening, maar je kunt alleen pauzeren en tracks overslaan.

Mijn conclusie:

Geluidskwaliteit is erg goed

Overbrengen van muziekbestanden is een fluitje van een cent bij Linux en Windows, geen aparte software nodig

Qua bedieningsmogelijkheden zou de fabrikant heel wat kunnen leren van App makers als Poweramp.

Disclaimer: Ik heb de Pioneer XDP 30R, maar ik heb begrepen dat deze technisch gezien identiek is aan deze Onkyo

Beantwoorden

16 april 2018 om 16:28

Goed te horen dat je tevreden bent met de je Pioneer. De Onkyo verschilt toch op enkele punten van de Pioneer. Zo is de tuning van de Onkyo net wat anders dan van de Pioneer en gebruikt de Onkyo hoogwaardigere condensatoren in de hoofdtelefoon versterkers. De Onkyo heeft daarnaast nog een Full cover art display mode.

Ik wil graag op enkele van je opmerkingen reageren.

Ik speciaal om na te gaan hoe de overgangen van nummers gaan, David Gilmour Live at Pompeï op een SD-kaart gezet en afgespeeld, en de nummers gaan naadloos in elkaar over, geen haperingen of pauzes.

Het volume is vrij zacht

Het kan zijn dat de impedantie van je hoofdtelefoon te hoog is. Ideaal is een impedantie tussen 16 en 300 Ohm.

Als je via het settings menu naar “audio” gaat kun je daar kiezen voor de optie “gain”. Kies daar voor de stand “hoog” en het probleem zal opgelost zijn.

Als de volumeschaal niet tot 60 gaat is het maximale volume begrensd. Dis biedt je de mogelijkheid je oren te beschermen tegen te hoge volumes. Ook dit is in te stellen in het menu “audio”

Met de 10-bands equaliser kun je verschillende frequenties parametrisch tot + of – 12dB aanpassen. 3 van deze voorkeurinstellingen kun je in het geheugen opslaan, en daarnaast zijn er nog 5 voorgeprogrammeerde instellingen.

Het opstarten van de speler hangt af van het aantal tracks in het geheugen staan. Bij het opstarten wordt de bibliotheek opgebouwd hervat de speler de automatisch de laatste track die werd weergegeven.

De afstandsbediening app is ervoor bedoelt om de meest basale functies van de speler te kunnen bedienen als je bijvoorbeeld onderweg bent, de speler die in je jaszak hebt gestopt, en je even het volume wil regelen of een nummer wil skippen. Het is zeker geen volledige afstand bediening.

Je overige conclusies deel ik volmondig. Ik wens je nog heel veel luisterplezier van je Pioneer speler en bedankt voor het delen van je ervaringen.

Beantwoorden

16 april 2018 om 16:55
amnon Gebruiker

Het is wel zo dat ie verder speelt na het uit en aan zetten met het laatste nummer, maar helaas niet de positie hervat waarop ie speelde toen ie uitgezet werd. Dat is vervelend bij een lange mix en dat deed mijn Sandisk clip wel. Tip voor een volgende software update.

Wat ik ook mis is de mogelijkheid om nummers “on the fly” te deleteda van de speler. Ook dat kan de Clip wel. Nog een tip voor een software update dus.

Verder niets op aan te merken dan hier al beschreven is.

Beantwoorden

16 april 2018 om 19:24

Zo blijft er altijd iets te verbeteren ;-)  Dank voor je commentaar.

Beantwoorden

16 april 2018 om 19:55
dr_max Gebruiker

Dank u wel voor de reactie. Het is inderdaad zo, dat de haperingen tussen de tracks niet altijd voorkomen, maar bij mij meestal toch wel. Om die reden heb ik een CD geript naar AAC in plaats van MP3, maar helaas kreeg ik daar ook haperingen. Het zijn geen grote haperingen, dat moet ik toegeven. Echter bij het afspelen via een Bluetooth koptelefoon, zijn de haperingen verschrikkelijk.

Wat ik trouwens nog als positief punt vergeten was te vermelden, is de aanwezigheid van de Tunein radio. Onderweg in de trein lekker internet radio luisteren!

Beantwoorden

16 april 2018 om 22:39

Als je CD’s ript, doe het dan naar FLAC, zo heb je geen verlies in geluidkwaliteit wat je met MP3 wel hebt.  Online zijn hier genoeg programma’s voor te vinden zoals b.v. “Exact Audio Copy” Het dat ik naadloos afspeelde was een FLAC bestand.

Beantwoorden

16 april 2018 om 10:49
Jappo_86 Gebruiker

Je kan beter de Pioneer High Res player kopen die ook geregeld op ibood  staat! Ook supergeluid en draait gewoon op Android.

Beantwoorden

16 april 2018 om 16:56
amnon Gebruiker

Dat is een ander type.

Beantwoorden

16 april 2018 om 18:42
Kuli01 Gebruiker

Hi,
Ondersteund hij ook bluetooth aptx hd?
Mvg

Beantwoorden

16 april 2018 om 18:54

Nee, de speler ondersteunt geen aptX

Beantwoorden

18 april 2018 om 21:45
Arjan P Gebruiker

Nou, dat gaat weer lekker met DHL: zou bezorgd worden tussen 11:00 en 15:00. Niets gezien natuurlijk, en om 19:00 staat er opeens ‘Tijdelijke Overmacht’ als status. Lekkere partner, iBood! Volgende keer graag PostNL, of anders direct naar een afhaalpunt graag, dan kan ik het tenminste zelf verkloten.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.