28 september 2018 om 00:01
iBOOD

Bosch Serie 6 Was-Droogcombinatie | 6 kg | WDU28540NL

Product expert aanwezig

Bosch Serie 6 Was-Droogcombinatie (6 kg)

Geen plek voor een wasmachine én droger? Hoeft ook niet, want deze was-droogcombinatie van Bosch wast én droogt je kleding perfect!

Specificaties

Merk: Bosch
Type: WDU28540NL | Koolborstelloze Was-Droogcombinatie | 6 kg
Garantie: 2 jaar op de machine en 10 jaar op de motor via Bosch (na online registratie)

• Optimale bescherming van de was
  • Koolborstelloze motor (10 jr garantie)
  • Tot 10 kg alleen wassen, tot 6 kg wassen én drogen

Algemeen

• Capaciteit: 10 kg wassen - 6 kg drogen
  • Label: A / A
  • Centrifugetoerental (omw./min): 1400 - 400
  • 10 jaar garantie op de koolborstelloze EcoSilence Drive motor

Comfort

• MultiTouch LED-display voor programmaverloop, temperatuurkeuze, centrifugeersnelheid, resttijdweergave en 24 u eindtijduitstel, energie- en verbruiksindicatie
  • Non-stop wassen en drogen programma 6 kg
  • Beladingsadvies
  • AquaStop waterbeveiliging: de meest betrouwbare waterbeveiliging met levenslange garantie
  • EcoSilence Drive: de meest energiezuinige en stille motortechnologie
  • Lucht condensatie technologie: geen waterverbruik tijdens drogen
  • VarioTrommel: zacht en efficiënt wassen
  • varioPerfect: tijd- of energiebesparing bij maximaal wasresultaat
  • activeWater: zuinig en nauwkeurig watermanagement
  • Zelfreinigende condensor: behoud van energieklasse
  • 2 Elektronische droogprogramma's, tijdgestuurd droogprogramma
  • Speciale wasprogramma's: Allergie+, Dons, Trommel reiniging met geheugenfunctie, Extra snel 15', Overhemden, Mix, MyTime, Sport, Spoelen/Centrifugeren/Pompen
  • Extra functies drogen: Strijkdroog, EcoPerfect, Nachtprogramma/Stil progamma, Drogen, Snel, Kastdroog, Kastdroog+, Wash&Dry
  • Extra functies wassen: Extra spoelen, Licht strijken, EcoPerfect, Hygiëne+, Kinderslot, Favorieten, Extra stil wassen, SpeedPerfect, Voorwas, Extra water
  • Strandaard droogprogramma's: Katoen, Kreukherstellend
  • Speciale droogprogramma's: Opfrissen, MyTime, Wash&Dry 60 min
  • Schuimherkenning: detecteert overdosering
  • Bijvulfunctie: Iets vergeten? Eenvoudig wasgoed toevoegen tijdens het programma.
  • Kinderbeveiliging op de deur
  • Signaal bij einde van het programma
  • AntiVibration Design: meer stabiliteit en stilte
  • Comfortabele deurvergrendeling: eenvoudig te openen en te sluiten
  • Elektronisch onbalans-controlesysteem
  • Trommelverlichting: ideaal in een donkere omgeving

Technische Informatie

• Energieverbruik wassen en drogen 6.82 kWh, waterverbruik wassen en drogen 125 l in label-/normprogramma
  • Geluidsniveau bij wassen: 47 dB
  • Geluidsniveau bij centrifugeren: 71 dB
  • Geluidsniveau bij drogen: 61 dB
  • Volume van trommel: 70 l
  • Vuldeur met extra isolatieglas
  • Linksdraaiende deur
  • Onderbouwbaar onder 85cm nishoogte
  • 32 cm vulopening met 130° te openen deur
  • Afmeting apparaat (H x B): 84,8 cm x 59,8 cm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Bosch Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 september 2018 om 00:29
Susantigoon Gebruiker

Ja hoor, daar issie dan, de was/droogcombi……..!

Nu al m’n 3e Bosch hier (de 2e heb ik in Z-Afrika achtergelaten), en nooit meer anders.

Pleur de trommel vol en een paar uur later is alles kastdroog of je wast ’s nachts en doet ‘t de volgende morgen meteen weer aan.

Ideaal.

Beantwoorden

28 september 2018 om 07:38
mdrongelen Gebruiker

Hoelang deed u gemiddeld met een bosch?

Als je elke dag een was met drogen doet ben je ongeveer €50,- aan stroom kwijt. Vind t toch aardig duur ondanks zn A-label

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:18
rinusknarren Gebruiker

Welke berekening heb je hier op los gelaten. 50 euro per dag lijk me toch wel heel veel

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:27
rinusknarren Gebruiker

Met een snelle rekensom kom ik uit op 6.82 kw a 22 cent is Euro 1.50

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:30
Susantigoon Gebruiker

Ik draai gemiddeld 3 à 4 wasbeurten per week.

M’n 1e heeft het op een paar onbenullige ‘verkoudheidjes’ na, 23 jaar volgehouden, de 2e was maagdelijk en ‘pas’ 11 jaar toen ik ‘m wegschonk en de huidige is alweer 8, de schat…

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:42
Susantigoon Gebruiker

Stroomverbruik houd ik niet bij, aan die kolderieke folklore doe ik niet mee, ik heb meer te doen en wassen moet ik toch.

Iedere andere machine neemt ook stroom en het (evt.) negatieve verschil in stroomgebruik is dusdanig gering, neem ik graag omwille van de betrouwbaarheid voor m’n rekening.

Beantwoorden

28 september 2018 om 13:49
mdrongelen Gebruiker

Sorry. Moest per maand zijn. 7kwh x23ct x 30 dagen…

Beantwoorden

28 september 2018 om 13:51
mdrongelen Gebruiker

Het hogere gebruik zit hem in t drogen. En dit apparaat kan dat. Leuk maar stuk duurder

Beantwoorden

28 september 2018 om 18:59
Susantigoon Gebruiker

Droog moet ‘t toch en ik wil niet m’n hele toko volhangen met wasgoed.

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:32
jutezak Gebruiker

Het is energieklasse A/A maar dat is voor deze categorie apparaten. Een aparte wasmachine en droger is veel zuiniger. Deze gebruikt 6.8 KWh voor wassen en drogen bij elkaar.

Een Bosch wasmachine gebruikt 0.71 KWh voor wassen (8 kilo machine 40 graden kreukherstellend), Een Bosch A++ droger (7kg) gebruikt 1.7 KWh. Cijfers van Bosch.nl en coolblue.

De combinatie gebruikt dus ongeveer 2 keer zoveel als losse apparaten.

Overigens zijn er nu warmtepompdrogers zonder broeikasgas bij Bosch. Netjes.

Beantwoorden

28 september 2018 om 08:53
Official Product Expert Bosch Expert Official Product Expert

De gebruikers die kiezen voor een was/droogcombinatie maken deze keuze niet voor niets. Bijvoorbeeld uit gemak of ruimtegebrek. Het is dus vaak een bewuste keuze en dan maakt voor de meeste gebruikers een aanpassing in stroomgebruik in minder mate uit. Extra argument kan zijn de financiële besparing. Er hoeft maar 1 apparaat te worden aangeschaft.

Beantwoorden

28 september 2018 om 10:07
WiCo Gebruiker

Dat “extra argument” is natuurlijk ook maar relatief! Om te beginnen zouden dus zowel je wasmachine als je droger op hetzelfde moment aan vervanging toe moeten zijn. Vervolgens koop je voor dit geld best 2 losse apparaten die kwalitatief goed zijn. Ruimtebesparing is dus in feite de enige redelijke reden om zo’n apparaat aan te schaffen, maar omdat 2 losse apparaten ook goed boven elkaar te plaatsen zijn valt die ruimtebesparing ook nog wel mee!

Beantwoorden

28 september 2018 om 10:11
fb Gebruiker

Dan is het toch gek dat de argumenten van de expert precies die argumenten zijn waarom WIJ wel een combi hebben ….

Beantwoorden

28 september 2018 om 11:05
WiCo Gebruiker

Nou, ja, zo gek is dat nu ook weer niet Er zullen best mensen zijn, die het redelijke argumenten vinden. Waarom niet? Maar, zoals ik al opmerkte, het is relatief!

Beantwoorden

28 september 2018 om 11:27
fb Gebruiker

Ik kan er nog een bij verzinnen hoor: 30 jaar geleden had niemand een wasdroger. Toen werd de was nog aan de lijn gedroogd. Maar ja, soms regent het of in de stad is het balkon vaak te klein. Dan is zo’n wasdroger een oplossing. Maar dat apparaat zelf kost dan toch wel weer heel veel extra ruimte.

Dan is het toch ideaal als je beide kunt combineren? Bij ons gaat ca. 1/5 van de was de droger in, de rest gewoon aan de lijn. Dus om heel veel ruimte op te offeren aan die paar keer dat buiten drogen geen optie is …

Qua energiekosten valt het dus ook wel mee. Buiten drogen is altijd nog goedkoper en milieubewuster dan 2 A+++++ apparaten kopen.

De (extra) argumentatie dat er 2 apparaten tegelijk aan vervanging toe zouden moeten zijn is maar zeer betrekkelijk, want de meeste mensen die een nieuwe combi willen hadden er al een (zoals wij) of hadden (nog) helemaal geen droger.

Beantwoorden

28 september 2018 om 10:00
Jorianne Gebruiker

@Bosch Expert: In welk opzicht verschilt dit model met de WDU28540EU?

Beantwoorden

28 september 2018 om 10:31
Official Product Expert Bosch Expert Official Product Expert

Hallo,

De WDU28540EU zal, gezien de laatste letters van het typenummer, een Europese variant zijn. Inhoudelijk ken ik dit apparaat niet. Wij voeren dit type niet in Nederland gezien wij vanwege de visuele teksten op het apparaat een volledig NL assortiment hebben.

Beantwoorden

28 september 2018 om 13:04
chobinho Gebruiker

Dat is een duits model. 1 hut ergens levert hem, ik denk dat je niet blij wordt van dit ding naar Duitsland sturen voor reparaties. Overigens, mooie deal, maatje van me heeft er 1 besteld voor zijn nieuwe appartementje!

Beantwoorden

28 september 2018 om 22:04
pc-addict Gebruiker

Moet dus ok op 380 of een groep van meer dan 16 ampère aangezien de max dan 3600 watt is of vergis ik me?

Beantwoorden

29 september 2018 om 07:15
Moderator Jelle Moderator

Helaas was er gister niemand meer die deze vraag kan beantwoorden en nu is de aanbieding voorbij.

Ik weet niet of u nog antwoord wilde hebben op deze vraag, anders hoor ik dat graag dan ga ik het voor u uitzoeken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.