23 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Lenovo 14" IdeaPad | i5-8250U | 8 GB | 256 GB SSD

Lenovo 14" IdeaPad i5-8250U (8 GB)

Met de Lenovo IdeaPad 520S-14IKBR haal je een krachtige all-round laptop in huis met een stijlvol uiterlijk.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: 520S-14IKBR | i5, 8 G, 256 SSD, FHD
Kleur: Grey
Garantie: 2 jaar

• Aluminium behuizing
  • 8 GB RAM & i5-processor
  • 14" Full HD IPS anti-glare display

Materiaal

Bovenkant en rondom toetsen: Aluminium
Onderkant en rondom scherm: Kunststof

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Home (64 bit)
  • CPU: Intel i5-8250U (8e generatie, Quad Core, 6 MB cache)
  • Kloksnelheid: 1.6 GHz, max. 3.4 GHz
  • Graphics: Intel UHD Graphics 620
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR4-2400 DIMM

Display

• Grootte: 14.0" (35.6 cm)
  • Type: IPS Anti Glare
  • Resolutie: 1920x1080
  • Multi-touch: Nee

Opslag

• HDD: Nee
  • SSD: 256 GB (2.5" SATA)

Verbindingen & aansluitingen

• Optische drive: Nee
  • Ethernet: Nee
  • Kaartlezer: 4-in-1 (SD, SDHC, SDXC, MMC)
  • Wifi: 802.11ac
  • Bluetooth: 4.1
  • 1x USB 2.0
  • 1x USB 3.0
  • 1x USB C
  • 1x HDMI
  • 1x 3.5 mm ingang

Randapparatuur

• Geluid: Harman + Dolby audio
  • Speakers: 2x 2 Watt
  • Camera: 0.3 M met enkele microfoon
  • Toetsenbord: QWERTY (backlit)
  • Vingerafdruksensor

Voeding

• Accuduur: tot 7 uur
  • Accu-capaciteit: 2-cel, 30 Wh
  • Adapter: 45 W

Fysieke eigenschappen

• Behuizing: Aluminium
  • Afmetingen: 327 x 236.5 x 19.3 mm
  • Gewicht: 1.7 kg
23 oktober 2018 om 08:44
Vic99 Gebruiker

Dit is echt een aanrader! De processor is snel en heeft 4 cores. Het IPS beeldscherm is zeer scherp en contrastrijk. Er is voldoende RAM. De SSD van 256 GB is veel minder snel vol dan een van 128 GB. De behuizing en touchpad hebben ook een mooie kwaliteit. En je merkt pas hoe prettig toetsenbordverlichting is als je het gebruikt. Dan ook nog eens een vingerafdrukscanner voor supermakkelijk inloggen.

De prijs is ook echt serieus lager dan wat je elders kan krijgen. Ja, je kan wel laptops onder de 500 of zelfs onder de 400 euro vinden. Maar dan is er aan alle kanten beknibbeld op de onderdelen. Waarom zou je genoegen nemen met een Celeron of Pentium, 4 GB RAM, een 128 SSD of zelfs een slome HD, een flets TN beeldscherm, als je voor 150 euro extra dit fantastische apparaat kan kopen?

Ik zeg doen :)

En nee, ik werk niet bij of voor iBood.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 09:06
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Vic99,

Bedankt voor de aanvullende informatie en de positieve feedback :-)

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:57
Official Product Expert Lenovo Expert Official Product Expert

Bedankt voor de mooie review Vic, ik had het niet beter kunnen verwoorden! ;-)

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 09:48
RobbieKonijn Gebruiker

Geen ethernet? Alleen in combinatie met een dock?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:22
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen RobbieKonijn,

Hier zit inderdaad geen ethernet aansluiting op.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:56

Hi RobbieKonijn,

Dit model beschikt inderdaad niet over een Ethernet aansluiting. Omdat dit notebook zo dun is, past deze er niet in. Tegenwoordig wordt de Ethernet aansluiting niet meer zo vaak gebruikt, omdat je vrijwel overal wel een snelle WiFi verbinding hebt. Mocht je toch de Ethernet aansluiting willen gebruiken, dan kun je inderdaad een adapter kopen die je via USB aan kunt sluiten.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 20:10
wbree Gebruiker

“Omdat dit notebook zo dun is..” Bijna 2 cm is niet zo dun. Daarnaast 1,7kg voor een 14″ is niet meer van deze tijd. Als je daarmee kan leven verder een prima apparaat!

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:48
h.bouwma Gebruiker

Kan hier ook makkelijk een andere schijf in geplaatst worden?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 10:52
Moderator Jim Moderator

Hi H.bouwma,

Ga ik even voor je checken!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:05

Beste h.bouma,

De schijf kan worden vervangen of er kan een schijf worden bijgeplaatst, dit model beschikt namelijk over een SATA en een PCIE aansluiting. De SATA aansluiting wordt gebruikt door de 256GB schijf die erin zit, dus via de PCIE aansluiting zou je nog een schijf bij kunnen plaatsen. Als leek zou ik hier niet aan beginnen, maar wanneer je weet waar je mee bezig bent dan is dit wel te doen. In de hardware maintainance manual onder deze link, vind je precise wat je moet doen: https://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad320s-14ikb_320sx-14ikb_520s-14ikb_520sx-14ikb_hmm_201704.pdf

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 21:43
Sortjai Gebruiker

wel jammer dat het geen M.2. slot heeft in combinatie met een SATA

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:25
bastian433 Gebruiker

welk merk en type wifi kaart zit erin ?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:33
bastian433 Gebruiker

Er zijn 5 mogelijkheden, er is 1 die ik graag wil horen…

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 14:56
postvanbart Gebruiker

Als het precies dezelfde 520s is die ik al een jaar heb (geweldig apparaat) dan zit er een Intel AC3165 in. Wifi ontvangst is beter dan mijn andere laptop en beter dan mij iPhone.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 14:59

Beste Bastian,

Wij claimen helaas niet welk type WiFi kaart wij gebruiken. Wij werken met verschillende leveranciers, maar wisselen nog weleens van merk. Het kan dus zijn dat er bij één type 520S verschillende merk kaarten worden gebruikt. Het is vaak wel een Intel kaart, zoals postvanbart aangeeft, maar omdat het weleens wisselt claimen wij het merk niet. Uiteraard werken wij wel alleen met kwalitatieve gerenomeerde merken.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 11:56
Christian5 Gebruiker

In de reviews wordt er gesproken over een lage kleurweergave Srgb van ongeveer 60%. Is dit bij dit model ook het geval? Vind ik namelijk wel een groot nadeel.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 18:13
Christian5 Gebruiker

Kan hier nog op worden gereageerd?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 20:08

Beste Christian,

Dit is bij dit model ook het geval. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat je ze veel hoger gaat tegenkomen bij een laptop in deze prijsklasse.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 14:29
stefdejong1 Gebruiker

Ik heb deze laptop gekocht bij de Ibood Hunt een maand of 2 geleden. Enorm tevreden ermee, zeker na de BIOS update loeit de ventilator wat minder (want dat is echt wel irritant). Op internet kun je her en der wel zoeken en de juiste powersettings zodat de CPU niet gaat opstijgen. Bijna alle spellen/applicaties draaien op max.

Geluid top, scherm meer dan top, mooie alu behuizing en zeer stevig frame (zeker in vergelijking met mijn zakelijke hp ProBook). Enige nadeel is de relatief korte batterijduur, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg en je krijgt er weer een erg mooie behuizing en snelle laptop voor terug.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 16:15
Megabiatch Gebruiker

Hoi, ik heb interesse om deze geweldige laptop aan te schaffen. Maar zie bij verzending dat deze pas vanaf 6 november verstuurd wordt. Wat is daar de reden van?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 16:33
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Megabiatch,

Wij houden geen eigen voorraad. Mede hierdoor kunnen we onze deals zo goedkoop aanbieden! Dit betekent echter wel dat de levertijd wat langer is. Dit heeft alles te maken met de tijd die het kost door de leverancier om de laptops te versturen, dit moet meegenomen worden in de planning van hun warehouse. Daarnaast kost ook het vervoer tijd. Tot slot gaat er ook enige tijd overheen om de laptops in ons distributiecentrum te verwerken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 16:40
Megabiatch Gebruiker

Ok bedankt. Weet ik nu even genoeg.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 16:42
Moderator Bas iBOOD Moderator

Graag gedaan, Megabiatch! Als je meer vragen hebt dan horen we dat natuurlijk graag :-)

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 17:32
clemarcq Gebruiker

Is deze laptop ook beschikbaar met azerty-klavier?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 19:00

Deze deal is alleen te verkrijgen met QWERTY toetsenbord

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 18:09
mrkchang Gebruiker
23 oktober 2018 om 18:11
Sander_van_de_Braak Gebruiker

Wat is het exacte typenummer?

Met vriendelijke groet,

Sander

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 18:59

Het type nummer is: 81BL009XMH

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 18:38
Merziyas Gebruiker

Vorige keer (maand of 2 terug) deze aangeschaft, zeer tevreden mee. Enig minpuntje voor mij is dat de klik-knoppen van het touchpad ook gelijk touch-gevoelig zijn. Hierdoor wil de cursor bij mij weleens bewegen als ik ergens op wil klikken. Hopelijk is dit nog ergens in te stellen?

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 19:43
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Merziyas,

Leuk om te horen dat je er tevreden mee bent! Meestal zijn er meerdere instellingen voor het touchpad en kun je dit zelf instellen.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 20:09

Dit moet inderdaad gewoon in de instellingen van Windows zijn aan te passen

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 20:07
jenkins1 Gebruiker

Ongeveer een half jaar geleden bij de mediamarkt gekocht voor 560 euro ( cashback + kortingactie)

Al met al zeer tevreden over de prestaties maar met 1 groot minpunt en dat is de batterijduur.

Ik haal er maximaal 4 uur mee met normaal gebruik. Wanneer ikfilms ga kijken dan mag ik bij zijn dat ik de 3 uur haal

Op basis van bovenstaande had ik hem niet gekocht, maar voor de rest een prima ding.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 20:26
g.keurhorst Gebruiker

Beste Expert, graag wil ik deze laptop nu bestellen en begin 2019 geleverd krijgen. Op de rekening moet in ieder geval gekocht in 2019 staan ivm een werkkostenregeling via mijn werkgever. Kan dat? (nu alvast betalen is geen probleem. )

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 21:01
LordOfTheBoard Gebruiker

Ik kan je bij deze alvast vertellen dat em dat niet gaat worden…

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 21:35

Beste g.keurhorst,

Ik werk voor Lenovo en niet voor Ibood, dus ik kan kan je helaas niet vertellen of dit mogelijk is. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet.

Beantwoorden

23 oktober 2018 om 23:33
Moderator Paul Moderator

Hoi g.keurhorst,

De laptop wordt naar verwachting op 6 november verzonden en op die datum wordt ook de factuur aangemaakt. Je hebt de laptop dan 1 of 2 dagen later in huis.

Als je pas in 2019 een laptop nodig hebt, kun je beter wachten tot eind december/begin januari. Tegen die tijd zal er vast wel weer een mooie aanbieding voorbij komen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.