16 mei 2019 om 00:01
iBOOD

Motorola Moto G6 Plus Smartphone

Motorola Moto G6 Plus Smartphone

Vandaag de dag kun je steeds meer voor minder krijgen als het gaat om telefoons. Hét voorbeeld hiervan? De Moto G6 Plus.

Specificaties

Merk: Motorola
Type: Moto G6 Plus (XT1926-2)
Kleur: Deep Indigo
Garantie: 2 jaar

• 4 GB RAM & 64 GB opslag
  • 5.9" Full HD+ display
  • Met Android 9.0 (Pie)

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Prestaties

• Android: 9.0 (Pie)
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 630 (2.2 GHz octa-core)
  • GPU: Adreno 508
  • RAM: 4 GB werkgeheugen
  • Opslag: 64 GB (uitbreidbaar met max. 128 GB microSD)

Display

• Type: IPS
  • Grootte: 5.9"
  • Resolutie: Full HD+ (1080p)
  • Beeldverhouding: 18:9 Max Vision
  • Displaybescherming: Gorilla Glass 3

Camera achterzijde

• Setup: 12 MP & 5 MP dual-camera
  • Dual Autofoux Pixeltechnologie
  • f/1.7 diafragma
  • Video tot 4K
  • Timelapse
  • Slow motion

Camera voorzijde

• Setup: 8 MP
  • Video tot 1080p (30 fps)
  • Timelapse
  • Slow motion

Audio

• Speaker aan voorzijde
  • 3 geïntegreerde microfoons
  • Dolby Audio
  • 3,5 mm koptelefooningang
  • Geïntegreerde FM radio

Aansluitingen

• 3.5 mm koptelefooningang
  • USB-C (voor opladen & data)
  • Simkaartingang (Nano)

Sensors

• Vingerafdruksensor
  • Accelerometer
  • Gyroscoop
  • Omgevingslichtsensor
  • Nabijheidssensor
  • Magnetometer
  • Ultrasone sensor

Connectiviteit

• Wifi: 802.11 a/b/g/n/ac (2.4 GHz + 5 GHz)
  • Bluetooth 5.0
  • Locatiebepaling: GPS, A-GPS, GLONASS
  • NFC

Netwerk

• GSM: B2 (1900), B3 (1800), B5 (850), B8 (900)
  • UMTS: B1 (2100), B2 (1900), B5 (850), B8 (900)
  • LTE: B1 (2100), B3 (1800), B5 (850), B7 (2600), B8 (900), B20 (800 DD), B38 (TD2600)

Voeding

• Accu: 3200 mAh
  • Aansluiting: USB-C
  • TurboPower-oplader inbegrepen

Fysieke eigenschappen

• Waterafstotende nano-coating aan binnen- en buitenzijde
  • Afmetingen: 160 x 75.5 x 8 mm
  • Gewicht: 167 gr

Dit ontvang je

• Motorola G6 Plus
  • TurboPower oplader
16 mei 2019 om 00:36
Mother_Gooz Gebruiker

Zelfs voor deze mooie prijs zou ik deze telefoon niet aanraden.

Motorola (Levano) staat bekend om zijn slechte update beleid en deze 9.0 versie is ook de laatste grote Android update die deze zal krijgen. (daargelaten dat een recent toestel eens in de paar maanden een kleine update maar krijgt)

Voor wie niks om veiligheid geeft blijft het een mooie koop natuurlijk, verder geweldige toestellen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 02:15
Yvonne1968 Gebruiker

Andere merken, zoals Samsung, Huawei, zijn ook niet veel beter met hun update beleid. Buiten de Android One toestellen zijn de updates beperkt en zou je dus eigenlijk geen enkele telefoon kunnen nemen waar een door de fabrikant aangepaste Android versie op geinstalleerd is. Naar mijn mening dus een vreemde opmerking die je daarover maakt. Veiligheid zit overigens niet alleen in de Android versie die je hebt op een telefoon. Iemand die zelf nauwelijks bewust is of ie zijn/haar toestel wel veilig gebruikt, en bijvoorbeeld illegale of gehackte apps gebruikt, zal ook onveilig zijn met elke keer de nieuwste Android versie.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 08:32
Tekkers Gebruiker

Dit is enorm onjuist.

Voor Lenovo is dat zo met de updates, maar Motorola zijn de updates echt mooi,

Ik kom net van de P2 en had enkel een zalige batterij, de rest was rommel.

Nu deze motoG en je kan er bijna mee tennissen zo sterk. En updates zijn echt mooi. Tijd geleden pie mogen uppen. Vele budget merken doen zoiets zelds niet. En Duselke maand bijna een security update. wat je zegt klopt echt niet!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:05
jvanput Gebruiker

Je weet toch dat Motorola 100% in handen is van Lenovo is, niet? Lees ook even mijn commentaar hier ergens vanonder over volledig falen na Android 9 update… Heb hem moeten terugsturen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 23:13
Tekkers Gebruiker

Je hebt een probleempje gehad als persoon en probeert een perfect goede budget telefoon onderuit te halen. Dat is niet enkel unfair. Ook nog eens ondoordacht.

Waarschijnlijk door eigen toedoen. Aan je uitleg te horen, ken je er niet zoveel van dus ja.

Alsof ik niet weet dat moto en leno bij elkaar zitten, dit staat hier volledig buiten, nogmaals heb de p2 gehad en nu de moto en het is compleet anders.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 05:15
marvdd Gebruiker

Jammer maar helaas, een goed toestel, maar zoals bijveel andere android fabrikanten heeft ook Lenovo voor zijn Motorola g reeks gekozen om zelfs security updates niet meer te ondersteunen vanaf 2,5 jaar na de ontwikkeling. Aangezien dit toestel bijna een jaar oud is…… afblijven in een wereld waar cybercriminaliteit de nieuwe mode is. Tweede kritische punt, bij bugs na updates, is er geen ondersteuning, laat staan een patch. De helft van alle G5 toestellen heeft na update problemen met wifi en BT, als enige commentaar krijg je, dat de ondersteuning gestopt is. Maw bezin eer je begint.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 06:20
JLampie Gebruiker

Net als meeste andoid dus, wij gebruiken deze telefoons voor het werk en er komen elke 3 maanden security updates. Die heb ik bij samsung nooit gehad.

Bij bijv. samsung moet je 1,5 jaar wachten voordat de update klaar is….

Beantwoorden

16 mei 2019 om 08:53
Tekkers Gebruiker

Vertel me een budget telefoon of zelfs een flagship for that matter, die wel 4 jaar later nog updates krijgt. Als de batterij het zolang nog doet. Dus om deze parel zo af te breken is het niet alleen oneerlijk het is ook gewoon niet slim. Want je spreekt de overgeprijsde zwarte blokjes in hun kaarten. Fanboi praat!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 12:07
amnon Gebruiker

Mijn Nexus 6P wordt nog steeds geüpdatet en draait nog steeds op de zelfde accu zelfs. Als je updates wilt moet je een Google phone nemen. Niet meer te betalen nu alleen.

Wat mij het meeste stoort is dat er bijna geen enkele telefoon meer is te krijgen waar je makkelijk zelf de accu van kunt vervangen. (Moto G5 uitgezonderd).

Dat en het update beleid van vele fabrikanten met hun bloatware dwingen mensen eerder een telefoon te vervangen dan nodig is. Niet erg sustainable.

Nog steeds zeer blij met mijn toestel en mijn zoontje met zijn Moto G5 waar tzt de accu gewoon van vervangen kan worden.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 06:21
dennis-8 Gebruiker

Tot toestel ben er zeer tevreden mee. Werkt veel beter dan die Samsung troep. Batterij gaat net geen 2volen dagen mee. Update gebeurt regelmatig. Opladen gaat snel. Problemen van vorig versie ken ik ook helemaal niet heb G5 ook gehad. Als ik een nieuwe telefoon zou moeten kopen word het weer een Motorola. Betrouwbaar en goedkoop. Android is vrij kaal dus niet veel app die fabrikant opdringt en je kan zelf app als nog installeren als je wild. Samsung en lg hebben de gewoonte om al veel app verplicht op het toestel te hebben en krijg je direct al mee geleverd zijn ook niet te verwijderen en gaan dus van je geheugen af en geven risico.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 07:37
maarzondagniet Gebruiker

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Heb hem zelf ook, een jaar nu, en hij bevalt uitstekend. Prjis kwaliteit verhouding is met dit aanbod bijna niet te verslaan. Ook de valproef per ongeluk uitgevoerd, en deze werd goed doorstaan. Gratis meegeleverd siliconen hoesje hielp wel daarbij.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 06:25
ddr780 Gebruiker

Top toestel.

Geen klachten.

Bij twijfel gewoon kopen!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 07:18
Guydutchie Gebruiker

Volgens de Consumentenbond een van de beste betaalbare toestellen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 08:16
Hallie Gebruiker

Voorloper gehad en ik vind me niet terug in het updateverhaal. Doorgaans had ik sneller security updates en zeker de update naar een nieuwe versie van android dan mijn kennissen met Samsung telefoons.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 08:19
Alexmicholt Gebruiker

Hebben jullie goede ervaringen met de foto-filmkwaliteit?

Beantwoorden

16 mei 2019 om 08:51
reporterxyz Gebruiker

Die is prima.

Veel beter dan het aparte (compacte) foto toestel dat ik vroeger had.  Video gaat tot 4K (wat ikzelf nooit gebruik)

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:00
mattee Gebruiker

Is dit een dual sim toestel?

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:08
jvanput Gebruiker
16 mei 2019 om 10:08
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit toestel is een single sim variant.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 17:20
Erikkie7 Gebruiker

Dat lijkt mij een onjuiste uitspraak Bas. Ik kan nergens vinden dat er verschillende versies zijn qua single/dual SIM

In die van mij passen er 2 incl extra geheugen

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:02
jvanput Gebruiker

Ik had er een, werkte prima, geen enkele klacht over, TOT de Android 9 update! Daarna niks meer mee te beginnen: crashte om de paar uur, volledige reboot nodig, kende dan geen enkel wi-fi AP meer (!). Na factory reset crashte hij tijdens de setup!

Forums staan VOL van mensen die net hetzelfde meegemaakt hebben; enige reactie van Lenovo is “doe eens een factory reset” :-{

Heb hem teruggestuurd en mijn geld teruggevraagd. Ik was een groot Motorola/Levono fan, maar nu niet meer.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 23:48
innotiv Gebruiker

Welke forums bedoel je?
Ik ben aan het zoeken gegaan en heb er totaal niets over kunnen vinden!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:04
Leon1979almelo Gebruiker

Top toestel hen hem zelf ook. Zeker nemen voor deze prijs.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:09
DKN86 Gebruiker

Goede prijs, besteld!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:13
Ma023 Gebruiker

Veel telefoon voor dit geld.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:27
philvd Gebruiker

Geen probleem voor de Belgische markt/gebruiker (vermits UK “uitvoering”…)?

Beantwoorden

16 mei 2019 om 10:07

Hij is prima te gebruiken in België.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:33
rob.gloudi Gebruiker

Voor mij nooit meer een Motorola zeker niet via Ibood. November 2016 een Motorola Moto X Force – 32 GB voor 300 euro gekocht via IBOOD. Laatste update oktober 2017. December 2018 doet de accu het niet meer, na volledige oplading na 2uur op. Gereclameerd bij IBOOD. Tja garantie verlopen en volgens IBOOD garantie op accu zes maanden. Ook dat is onjuist, accu is niet te vervangen alleen door reparatie, dus twee jaar garantie. Nogmaals een berichtje hierover naar IBOOD. Nooit meer iets gehoord. Toch wel korte levensduur voor 300 Euro. Dus nooit meer een Motorola en geen telefoon bij Ibood, batterij probleem is bij vele modellen van Motorolla het geval, zie klachten internet.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:57
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen rob.gloudi,

Wat vervelend dat er geen reactie meer is gekomen op je serviceverzoek. Ik ga het even doorgeven aan de klantenservice en die zullen hierover dan contact met je opnemen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 12:13
Cath22 Gebruiker

Tja, ik heb dezelfde, en deze functioneerd nog steeds prima. Af en toe moet ik hem even en reset geven, accu is ook nog goed Dat  van die updates klopt, maar ten tijde van verkoop was deze al wat ouder,, en alle bedrijven houden niet lang updates aan.

Van de iBood garantie weet ik het niet, hen ik gelukkig nog geene gebruik van hoeven te maken, maar nov 2016 tot nov 2018 is twee jaar voorbij ja. Botte pech ben ik bang

Overigens wordt bij laptops ook vaak zo’n.regeling over accu’s aangehouden. Belachelijk, zeker als deze is ingebouwd.

Beantwoorden

22 mei 2019 om 11:48
wjb Gebruiker

Het lijkt me heel sterk dat je accu’s kunt uitsluiten van garantie – al helemaal als dit geen losse, zelf te vervangen onderdelen zijn.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:42
wegmetselbaas Gebruiker

Ik vrees, omdat dit een UK-versie is, dat hier geen kompas (magnetometer) in zit. Klopt dit? Zonder is zo’n telefoon voor mij niet interessant.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 09:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wegmetselbaas,

Dit zit er wel gewoon op zoals ook vermeld in de specificaties.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 10:36
Frisbee Gebruiker

Jammer dat het geen dual sim is.

Heb nu een G5 plus die heel erg goed bevalt. Als dit een dual sim was had ik hem zeker besteld.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 11:16
Susantigoon Gebruiker

Ja, áls…

Beantwoorden

16 mei 2019 om 18:01
Erikkie7 Gebruiker

Volgens mij is het gewoon Dual sim

Ik heb nog nergens een versie zonder Dual gevonden.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 23:15
Tekkers Gebruiker

Ik ook niet, vind dit eerder verdacht!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 10:38
karaf Gebruiker

Kun je bij dit toestel ook apps op je SD kaarten laten werken? Is er een groot verschil tussen dit toestel en de Nokia 7 plus? De Nokia 7 plus was 199,95 via ibood en toen helaas al uitverkocht.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 10:59

Om alvast terug te komen op je eerste vraag, zie onderstaande stukje uit de handleiding:

» Internal storage: in addition to your media files, you can store some downloaded apps. The microSD card acts as an extension of the internal storage of your phone. Note: not all apps work from a microSD card.

To set your microSD card to internal storage, swipe up > Settings > Storage, then select the microSD card and tap Menu > Storage settings > Format as internal.

Het is lastig om precies alle verschillen tussen de toestellen te benadrukken, maar enkele verschillen in specificaties:
Deze Motorola is een single sim model (Nokia: dual sim) en heeft een accu van 3200 mAh (Nokia: 3800 mAh)

Diverse specificaties zijn ook hetzelfde (4 GB ram, Android 9, opslag van 64 GB, Gorilla Glass 3).

De volledige specificaties van de Nokia vind je hierrr, zodat je de specificaties die voor jou relevant zijn kunt vergelijken.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 10:54
deleriumdog Gebruiker

Prima telefoon. Ik heb ‘m zelf ongeveer een jaar. Moeiteloze update naar Android 9. Security updates komen zo ongeveer elke twee maanden netjes binnen. Camera is redelijk, de overall performance is goed. Kan bij normaal gebruik zeker 2 dagen op een lading werken. Heb er zelf bij Aliexpess een QI Wireless Charging Receiver bij gekocht. Samen met een QI Car Wireless Charger (Baseus) een perfecte combinatie.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 13:18
Susantigoon Gebruiker

Altijd handig als back-up of noodtoestel…

Huppatee en besteld!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 13:23
Goudzoeker Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 13:30
bloetoet Gebruiker

Wordt er een hoesje meegeleverd in de doos?

Beantwoorden

16 mei 2019 om 14:05
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag bloetoet,

Hier wordt geen hoesje meegeleverd. Deze kun je wel eenvoudig vinden en eventueel ergens anders bestellen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 14:59
bloetoet Gebruiker

Ook geen oordopjes?
Hmmmm…..is het een nieuw product of een refurbished / renewed batch wat hier aangeboden wordt?

Beantwoorden

16 mei 2019 om 15:03
Moderator Kris Moderator

Beste Bloetoet, dit zit er in de verpakking:

Motorola G6 Plus
TurboPower oplader

Dit is een volledig nieuw (en ongebruikt) toestel! Zoniet staat dat steed duidelijk vermeld in de beschrijving.

Hopelijk helpt jou dit verder!
Mod Kris

Beantwoorden

16 mei 2019 om 15:06
bloetoet Gebruiker

https://www.youtube.com/watch?v=3hA9Hag0OWI zegt wat anders. Hoort er degelijk bij te zitten.

Zie 1min34 in het filmpje

Beantwoorden

16 mei 2019 om 15:13

Op de website van Motorola zelf worden enkel de telefoon en TurboPower-netstroomadapter genoemd. Eventuele accessoires die ook zij niet noemen, kunnen we dus niet garanderen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 15:00
Renaat4 Gebruiker

Zelf heb ik de G5 plus en ben er vrij tevreden over,doe tot 3 dagen met één acculading indien je hem enkel gebruikt voor sporadisch te bellen de camerakwaliteit valt best mee,is niet super top maar voor die prijs ?Ik had vooral deze telefoon gekocht omdat je met 2 simkaarten kunt werken + dan ook nog plaats voor een extra geheugenkaart zijn dus 3 kaarten.

Kwa snelheid en geluid ben ik zeer tevreden over het toestel alleen valt ie soms iets groter uit dan de concurrentie door de vingerafdrukscanner onderaan die scherm en de telefoon groter maakt dan je eigenlijk verwacht een 5,2 inch word hierdoor een 5,4 inch waardoor ie iets minder gemakkelijk ergens op te bergen is in het borstzakje van je hemd of jas met kleine zakken.Maar ja is maar hoe men het bekijkt zeker,vele Gsm’s schermen worden tegenwoordig om ter grootst gemaakt waardoor je als man ook al ver een handtas moet beginnen dragen zoals de vrouwen doen.

Beantwoorden

16 mei 2019 om 15:04
Moderator Kris Moderator

Bedankt voor het delen van jouw persoonlijke ervaring met dit toestel Renaat4!

Beantwoorden

16 mei 2019 om 18:11
Erikkie7 Gebruiker

Ik zie wat moderators het eea over dit toestel schrijven. Heb deze zelf voor werk:

Bij mijn weten is het een dual SIM. Die van mij heeft dat en dan is er gewoon ruimte voor een extra geheugen kaartje. Ik vind géén modellen online die niet Dual SIM hebben van dit type

Er zit een silliconen hoesje bij, geen koptelefoon. In mijn geval. Hoesje is wel snel lelijk

Beantwoorden

16 mei 2019 om 19:22
QB2 Gebruiker

Als ik in de handleiding kijk, bestaat er wel degelijk een single sim versie. Dat lijkt inderdaad ook het geval bij de XT1926-2., zie bijv. phonedb.net en de site van UK: www.motorola.co.uk/products/moto-g-plus-gen-6

Beantwoorden

16 mei 2019 om 19:53
Yesbutnobutyesbutno Gebruiker

Lijkt me een prima toestel (krijgt een score van 8,5 op Tweakers.net).

*knip*

Beantwoorden

16 mei 2019 om 20:23
Moderator Jim Moderator

Hi Yesnobutyes!

Uiteraard is de adviesprijs net iets anders dan de huidige aanbieding, dus altijd goed om even te vergelijken! Prijsvergelijkingen graag alleen met een directe link naar het product bij de concullega’s :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.