19 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Netgear Orbi Multiroom Wifi Systeem | RBK50

Product expert aanwezig

Netgear Orbi Multiroom Wifi AC3000

Het Orbi-systeem van Netgear is een heuse all-in-one oplossing voor iedereen die een stabiel en krachtig wifi-netwerk wil hebben.

Extra satelliet die ook dienst doet als speaker? Dat kan! NL | BE

Specificaties

Merk: Netgear
Type: Orbi RBK50
Garantie: 2 jaar

• 1 router & 1 satelliet
  • MU-MIMO en beamforming
  • Snelle & stabiele AC3000 wifi

Draadloos netwerk (LAN)

• Wifi-standaard: Wireless AC
  • Wifi-banden: Simultaneous tri-band
  • Wifi snelheid totaal: 3000 Mbps
  • Wifi snelheid 2,4 GHz: 400 Mbps
  • Wifi snelheid 5 GHz: 2600 Mbps
  • Wifi aan/uit-knop: Nee

Bedraad netwerk

• WAN-poorten: 1 (router)
  • Ethernet poorten: 4 (satelliet) 3 (router)
  • Bedrade snelheid: Gigabit (Tot 1000 Mbps)
  • Power over Ethernet (PoE) ondersteuning: Nee

Routerfuncties

• Beamforming: Ja
  • Dynamic DNS-client: Ja
  • MU-MIMO: Ja
  • NitroQAM: Nee
  • Quality of Service (QoS): Ja
  • Seamless Roaming: Ja
  • Smart Connect: Nee
  • Universal Plug and Play (UPnP): Ja

USB aansluiting

• Aantal USB 2.0-poorten: 1
  • Aantal USB 3.0-poorten: 0
  • Printerserver: Nee

Geïntegreerde opties

• Netwerkbeveiliging: WEP | WPA | WPA2
  • Gastnetwerk: Ja
  • Ouderlijk toezicht: Ja (Disney Circle)
  • Uitbreidbaar met meerdere stations: Ja
  • Control Through Mobile App: Ja

Overige kenmerken

• Domotica platform: Geen platform
  • IPv6 ondersteuning: Ja

Fysieke eigenschappen

• Breedte: 7,7 cm
  • Diepte: 22,6 cm
  • Hoogte: 17 cm
  • Kleur: Wit

Inbegrepen

• 2 AC adapters
  • 1 RJ-45-kabel (2 m)
  • Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Netgear Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 mei 2019 om 00:04
ttpool Gebruiker

Hm, nu de nieuwe orbi met wifi 6 uitkomt binnenkort wacht ik daar toch even op.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 03:11
emaringka Gebruiker

Heb je al veel apparaten die wifi 6 ondersteunen?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 23:05
ttpool Gebruiker

ja mn nieuwe laptop en de iPhone schijnt er ook op te werken. Een nieuwe setup is wel lekker dat die een beetje toekomst proof is.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 07:07
ErwinHeukels Gebruiker

Ik heb deze set sinds afgelopen december. Werkt super! Staat 1 sateliet op een plek waar ik geen kabel naar toe getrokken kreeg èn 1 via ethernet backhaul boven op de 1e verdieping en sindsdien niemand meer horen zeuren over bereik en nog steeds geen reboot nodig gehad.

Enig probleem voor mij blijft dat ook deze satelieten het bereik praktisch niet door de isolatie van de muren en ramen van mijn nieuwbouw woning krijgen, dus bereik buiten blijft gedoe, maar dat had ik met andere access points ook, dus ligt meer aan mijn huis dan aan de Orbi

Zo’n multiroom speaker setje satelieten is ook wel geinig. Daar zou iBood ook eens een 2-pack van moeten leveren, want op deze manier wordt setje wel erg prijzig

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:06
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

Beste Erwin,

Voor buiten zou je evt. kunnen denken aan de Orbi Outdoor ;)

MvG

NETGEAR

Beantwoorden

19 mei 2019 om 08:11
RabanePaco Gebruiker

Enige probleem is dat de Orbi geen timer functie heeft. Je kan ‘m ’s nachts niet uit zetten. Ik heb ze achter schakelklokken. Verder probleemloos! Alle WiFi problemen opgelost.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 08:20
Meeuwtje12 Gebruiker

Waarom wil je dit uitzetten s nachts? Zoveel stroom bespaar je er niet mee.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 09:56
RabanePaco Gebruiker

Beetje paranoïde. Al die velden? Better safe then sorry. Energieverbruik: alle beetjes helpen.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 13:59
YankAce Gebruiker

Zodat de kinderen slapen ipv Youtubben?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 08:54
jeroenmeykens76 Gebruiker

Kan je deze set uitbreiden met een extra sateliet of moet je er dan dadelijk 2 kopen?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 09:14
maus010 Gebruiker

Ik heb de set zelf ook. Werkt super! En is uitbreidbaar met meerdere satellieten. Dus maar 1 router nodig.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:05

Je kan inderdaad gewoon extra satellieten toevoegen. Zie ook de extra aanbieding van de Orbi Voice. Er is zelfs een outdoor variant (RBS50Y)

Beantwoorden

19 mei 2019 om 09:56
Binoculo Gebruiker

Heeft de speaker+satellite ook voice-bediening van spotify? Kan ik m.a.w. mijn spotify family account linken?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:34

Jazeker, de voice satelliet heeft Amazon Alexa ondersteuning. Met een Alexa account en Spotify kan je met spraak (momenteel Engels, Duits, Frans) spotify bedienen.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 10:06
mirrick Gebruiker

@productexpert

Wij hebben een huis van 14 m lang met daarachter een deel van 14 meter lang. Daarachter zit onze tuin Van 12 m diep. Hoeveel zullen wij met deze set komen en hoef ik alleen naar achteren te werken? Idealiter zou ik Wi-Fi in de tuin hebben maar daar zullen we deze set wel voor moeten uitbreiden. We hebben 1 verdieping maar met houten vloeren dus ik hoop dat het alleen op de begane grond hoeft.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:37

Met deze set zou je in principe het hele huis van wifi kunnen voorzien. Voor de tuin zou Orbi Outdoor een oplossing kunnen zijn. Dit is een satelliet die buiten te gebruiken is.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:26
phdebruin Gebruiker

@productexpert

Kan de satelliet door middel van een wired backhaul aangesloten worden?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:37

Ja, dat is mogelijk.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:32
remco1967 Gebruiker

Goedemorgen,

als ik deze op de connectbox (het witte modem) van ziggo aansluit, moet ik dan het wifi van de connectbox uitzetten? En hoe zit het met dhcp, de Orbi heeft dit ook?

De backhaul is alleen een kabel tussen de twee orbi’s?

Dank!

Beantwoorden

19 mei 2019 om 11:40

Goedemorgen,

Wij raden aan ziggo te bellen en de connectbox in bridge modus te laten zetten. Hierdoor gaat de wifi van de connectbox uit en vervalt ook de Dhcp server. De orbi zal dit dan overnemen.

De backhaul kan bekabeld en draadloos.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

19 mei 2019 om 12:11
remco1967 Gebruiker

Top, dank je wel. Nog een laatste vraag, dit zijn geen refurbished units maar nieuw?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 12:15

Dit zijn inderdaad nieuwe producten.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

19 mei 2019 om 12:41
ievanherwijnen Gebruiker

Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen de WiFi functie van de orbi te gebruiken. Je zet dan de router-functionaliteit van de orbi uit (inclusief de extra mogelijkheden).

Beantwoorden

19 mei 2019 om 12:44
ievanherwijnen Gebruiker

Uiteraard moet je dan wel de WiFi op het modem uitschakelen

Beantwoorden

19 mei 2019 om 13:26
renezitterd Gebruiker

Heb deze set(van 3) nu sinds februari. Eenvoudig te installeren en elke satelite laat duidelijk dmv lichtsignaal zien of de verbinding ok is. Wat mij wel tegenvalt is de reikwijdte. Een afstand van 10 meter tussen de satelites geeft al een slechte verbinding. Ok, mijn huis heeft redelijk dikke binnenmuren echter zonder staal. Had hier meer van verwacht. Ik ben al maanden aan het experimenteren naar de ideale  posities maar  krijg niet echt een top verbinding.

@expert, hoe hoog moeten de satelites precies staan voor een zo goed mogelijk resultaat?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:09

De beste plaatsing is, hoe vervelend ook, per huis verschillend.
Ik raad je aan om de satellieten in ieder geval niet te plaatsen in de buurt van andere draadloze zenders of storingsbronnen. kortom een zo vrij mogelijke plaatsing op centrale plaatsen in het huis.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:06
YankAce Gebruiker

Ik heb mijn Orbi set tijdens de vorige aanbieding bij iBood gekocht. Uitstekende wifi!!!

Een belangrijke feature van de Orbi is Disney Circle. Dit geeft totale grip op het wifi gebruik van kinderen. M.i. een beetje te veel zelfs maar dan kijk je maar niet in de log. Voor Circle moet de Orbi in router modus staan. Hij staat dan default op 192.168.2.1. Laat dan nou niet te veranderen zijn…. Laat KPN nou net 192.168.1.0 uitgeven… Beide partijen verwijzen naar elkaar dat ze de settings moeten aanpassen; de Orbi naar een 192.168.1.x adres, KPN naar bridge mode. Dat gaat ‘m niet worden dus.

Conclusie; uitstekende wifi maar zonder Circle :(

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:12

bedankt voor je feedback over de uitstekende wifi.

Overigens kun je het IP-adres van je Orbi set wel aanpassen: inloggen op de web gui –> Advanced –> Lan Setup –> IP-adres
veel plezier ervan!

NETGEAR

Beantwoorden

19 mei 2019 om 14:17
bobsie Gebruiker

Als ik deze beide via een kabel kan verbinden wat is dan het voordeel t.o.v. 2 losse accespoints?

Beantwoorden

19 mei 2019 om 15:28

het kan via een kabel maar draadloos werkt ook prima ;)
het voordeel blijft dat dit 1 wifi netwerk is zodat je aangesloten apparaten automatisch de beste verbinding hebben. daarnaast is het veel eenvoudiger op te zetten en verder uit te breiden.

Beantwoorden

19 mei 2019 om 21:43
erik55555 Gebruiker

Kan ik deze SER combineren met rbk19? Ik heb daar eerder setje van 3 van gekocht.

Dank

Beantwoorden

19 mei 2019 om 21:43
erik55555 Gebruiker

Herstel: set

Beantwoorden

19 mei 2019 om 22:19

De RBK19 bestaat niet maar alle Orbi modellen werken met elkaar samen :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.