5 juli 2019 om 00:00
iBOOD

Naim Mu-so Multiroom Wifi Speaker | Dune Edition

Naim Mu-so Multiroom Wifi Speaker

Design, functionaliteit en geluid: de Naim Mu-so voegt het allemaal samen tot één prachtig geheel.

What Hi-Fi: Beste in zijn prijsklasse

Specificaties

Merk: Naim
Type: Mu-so Speaker (Dune Edition)
Garantie: 2 jaar

• 450 W aan hifi-geluid
  • Limited edition: 2000 stuks
  • AirPlay 2, Bluetooth (aptX), USB en meer

Audio

• Speakersysteem: Dual, three-way
  • Output: 450 W
  • Verdeling: 6x 75 W (6Ω)

Bediening

• Touch-interface
  • Volumedraaiknop

Connectiviteit

• Multiroom: Koppel tot vijf Naim Mu-so's, Mu-so Qb's of andere Naim speakers. Bediening via Naim app
  • Netwerk: Ethernet (10/100 Mbps), wifi (802.11b/g) 2.4 GHz
  • Afstandsbediening: Infrarood (RC5)

Audio input

• Streaming: UPnP, AirPlay, Spotify (Connect), TIDAL, Bluetooth (met aptX)
  • Internetradio
  • USB: Type A
  • Analoog: 3.5 mm
  • Digitaal: S/PDIF
  • Optisch: S/PDIF (TosLink) tot 96 kHz

Ondersteunde formats

• Internetradio: Windows Media content, MP3, ACC, Ogg Vorbis streams, MMS
  • Internetradio provider: vTuner Premium 5
  • WAV, FLAC & AIFF: tot 24 bit / 192 kHz
  • ALAC (Apple lossless): tot 24 bit / 96 kHz
  • MP3: tot 48 kHz, 320 kbit (16 bit)
  • AAC: tot 48 kHz, 320 kbit (16 bit)
  • OGG & WMA: tot 48 kHz (16 bit)
  • Bluetooth: SBC, AAC & aptX

Voeding

• 100 V, 115 V of 230 V (50/60 Hz)
  • Standaard verbruik: 17 W
  • Standby verbruik: <4 W
  • In diepe slaap: <0.5 W

Fysieke eigenschappen

• Afwerking: Geborsteld aluminium
  • Afmetingen: 122 x 628 x 256 mm
  • Gewicht: 13 kg

Dit ontvang je

• Naim Mu-so
  • Afstandsbediening
  • Voedingskabel
  • Reset-tool
  • Handleiding
5 juli 2019 om 00:03
ahjdebrouwer Gebruiker

Kijk, dit is een product wat ik graag op ibood zie. Goed bezig inkopers.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 08:47
Moderator Dimitri Moderator

Hi ahjdebrouwer!

Dit zullen de collega’s inkopers vast fijn vinden om te lezen!

Fijn weekend alvast.

Dimitri

Beantwoorden

5 juli 2019 om 00:20
olivergame Gebruiker

Wat een lelijk ding

Het lijk wel op een grote kaarshouder

Waar kan ik de waxinelichtjes kopen ????????????

Beantwoorden

5 juli 2019 om 00:42
Yvonne1968 Gebruiker

Gelukkig valt over smaak te twisten. Ik vind hem schitterend. Mooi strak, modern en tijdloos. ;-)

Beantwoorden

5 juli 2019 om 00:43
jerikho Gebruiker

bedankt voor je waardevolle mening, hier hebben we echt wat aan…

Beantwoorden

5 juli 2019 om 17:39
pelecter Gebruiker

Wat is het nu modern of tijdloos tis kiezen en en lukt niet

Beantwoorden

5 juli 2019 om 01:04
thethe2014 Gebruiker

Bij de chinees zit er een theelichtje erin om de boel warm te houden.

Hier doet blijkbaar een speaker het zware werk.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 01:58
spark4d Gebruiker

Standaard verbruik: 17 W

450 W aan hifi-geluid

hoe dan, zo kansloos dit.

BAGGER

Beantwoorden

5 juli 2019 om 03:53
timoos Gebruiker

Gelukkig niet zeg… als je dat ding continu aan zou hebben heb je een stroom rekening van 1200,-/jr. hebben.

Als je het echt wil weten: https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_power

watt input aan stroom is niet hetzelfde aan watt output geluid, lees link.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 08:10
evdkieft Gebruiker

Ja jij weet echt waar je het over hebt ????

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:30
blackadder991 Gebruiker

Inderdaad, 1 van de nummers zal wel onjuist moeten zijn anders klopt er iets niet. @ timoos: Een watt is een Watt, een uni van energie. Er kan niet meer energie bijkomen in een systeem. Als er 17 watt energie in de speakers gepompt wordt, kan je maar 17 watt RMS gewogen aan geluid hebben, waarschijnlijk wat minder door omzettingsverliezen.

Wat ze hier doen is de maximale capaciteit voor doorbranden van de individuele speakers bij elkaar optellen. Het klopt dat het verstandig is om die capaciteit overbemeten te maken om de hoogste pieken op te vangen. Maar het bij elkaar optellen is hoogst dubieus.

Aangezien dit zo’n geweldig product is, zal ibood en de expert vast wel meer info hebben. Zoals: wat is de RMS output bij 1% THD?

Beantwoorden

5 juli 2019 om 02:05
JJ1979 Gebruiker

Wat een beest van een speaker!

Waar voor je geld mensen!

Wat een geluid zit hierin…blows youre mind!

Scherpe prijs!

Ik zeg doen.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 05:49
erikroet Gebruiker

Dit is een goede aanbieding en deze speaker klinkt waanzinnig fantastisch, stereobeeld wordt wat lastiger neergezet maar dat hebben deze systemen eigenlijk allemaal echt vele malen beter dan b.v. een Sonos play 5

Beantwoorden

5 juli 2019 om 07:34
rsw130 Gebruiker

Over smaak valt te twisten, dus iedereen is vrij om dit ding lelijk te vinden. Voor degene die het merk NAIM niet kennen: dit is de duurste HIFI set die je in een Bentley kunt kopen. De standaard set is van Bang&Olufsen (B&O). Tamelijk hi-end, dus. Maar nogmaals, dat maakt het ding niet perse een genot om naar te kijken.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 08:03
Markkkk Gebruiker

Is dit een 1ste of 2de generatie Mu-so?

Beantwoorden

5 juli 2019 om 08:32
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Mark,

Dit is de Naim Mu-So, dus niet de tweede generatie.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 11:06
AfAX Gebruiker

Hier een review met een vergelijking https://www.t3.com/reviews/naim-mu-so-2-review

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:03
StephanO_NL Gebruiker

De tweede editie heeft een HDMI-aansluiting. Als de specificaties hier kloppen, is dit de eerste editie.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:22
Stefaan Claes Gebruiker

Cruciale informatie die al te vaak – ook hier weer – ontbreekt bij speakers is het frequentiebereik: bovenaan meestal geen probleem (20 KHz of hoger, maar dat hoort een mens toch niet), maar het probleem zit onderaan bij dergelijke kleine behuizingen (al is dat hier relatief). Ik schat dat hij ophoudt rond de 50 Hz? Daar hoort een mens tot 20 Hz en dat gebied (tussen horen en voelen) is net wat geluid impact geeft zonder dat die van het volume moet komen.

Eigenlijk is het doodzonde dat ook gereputeerde merken zich onder druk van de markt bezondigen aan toestellen die een geluid voortbrengen dat ze onaanvaardbaar zouden gevonden hebben voor alles wat ze voordien produceerden.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Stefaan Claes,

Ik ga voor je navragen wat het frequentiebereik is.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 23:42
mdrongelen Gebruiker

Frequentiespectrum is handiger maar het antwoord komt toch te laat gok ik

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:39
Moderator Niek Moderator

Bedankt voor de link met aanvullende informatie erikroet!

Beantwoorden

5 juli 2019 om 11:49
blackadder991 Gebruiker

super, dat zijn de waardes die je wil hebben! -3db low point is dus 50hz.

ook is de frequency niet heel vlak, zo te zien wat resonantie pieken in het hoge gebied wat de achterliggende review ook al aangaf.

Het is een leuk en mooi systeem, maar als ik het zo zie ben ik met mijn studiomonitors aan pc en chromecast a 200 euro beter af.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 09:45
erikroet Gebruiker

Inderdaad Stefan goed punt het laag is bij dit soort systemen een issue alternatief is twee volumineuze vloerstaanders aan te schaffen, kan ook voor die prijs maar ja dat moet je willen en er de ruimte voor hebben,  dit is echt wel een goed alternatief voor main stream muziek ergo geen hard style, orgelmuziek  o.i.d. Erik

Beantwoorden

5 juli 2019 om 10:17
dutchbird63 Gebruiker

Hallo ik heb even een vraagje

Er staat niet bij dat die 5.1 of 7,1 is

Ik maak er van dat het een stereo player is

Beantwoorden

5 juli 2019 om 10:19
Timpie.w Gebruiker

Dit is een pracht van een speaker die een super geluid produceerd.

Misschien eerst een wat reviews lezen voor je iets bagger noemt.

https://www.whathifi.com/naim/mu-so/review

Best wireless speaker £800+, Awards 2016. A hugely desirable wireless speaker with hi-fi aspirations, the Mu-so is stunning

Beantwoorden

5 juli 2019 om 10:30
Smaus Gebruiker

precies…

Beantwoorden

5 juli 2019 om 11:53
kijkenkijkenkopen Gebruiker

DIT IS GEWOON SUPER VET!! Wat een ding he! Reviews liegen er niet om!

Beantwoorden

5 juli 2019 om 12:33
Blutsj Gebruiker
5 juli 2019 om 12:39
kijkduin Gebruiker

ik wil graag een plaatje van de achterkant….kan dat?

volgende vraag kan m’n tv hierop aangesloten worden? ….

Beantwoorden

5 juli 2019 om 12:44
Moderator Bas iBOOD Moderator

De achterzijde is te zien op de één na laatste pagina, de aansluitingen vind je op de allerlaatste foto.

In hoeverre je televisie goed aangesloten kan worden hangt af van jouw tv.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 16:46
iFORUM Gebruiker

Met een optical kabel moet dat lukken. Deze generatie heeft geen HDMI aansluiting, zoals de nieuwe generatie wel heeft.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 13:54
ckidv Gebruiker

Ik heb m niet. Wel 2 jaar geleden bekeken en beluisterd. Werkelijk een top product dat voornamelijk te koop is bij de betere hifi vakhandel. Vreselijk goed geluid in relatie tot afmeting. Als je “gewoon” een zeer compacte high-end hifi stereo oplossing wilt hebben, dan is dit een sterke koop. Als je m gaat gebruiken als soundbar, houdt er dan rekening mee dat ie geen surround/bioscoop (Dolby/Atmos/THX) produceert.

Beantwoorden

5 juli 2019 om 19:49
Robinves Gebruiker

Ik kan het niet laten, ik heb er zelf een (ook deze champagne kleurige) en had hiervoor 2 degelijke vloerstaanders met een mooie versterker. Wegens ruimtegebrek op zoek gegaan naar een passende vervanging en daar kwam deze in naar voren.

Door de reviews heb ik me over laten halen, nu ik hem een tijdje heb wil ik niet meer anders. Laag en midden is genoeg vertegenwoordigd om je buren te pesten, maar vooral om perfecte weergave van echte muziek weer te geven. De gedetailleerdheid is perfect, snelle drums in muziek vervlakken niet en hoog is niet schreeuwerig. Uiteraard is geluid heel persoonlijk, maar vergelijk dit apparaat niet met een soundbar met externe bas… Dit apparaat is gemaakt om muziek te spelen en als extra kun je de boxen van je TV ermee vervangen, net als elke versterker.

Enige zwakte vindt ik nog steeds de app, de goedkope afstandsbediening en de wifi. Gelukkig zit er een RJ45 aansluiting onder die het laatste nadeel weghaalt.

Op internet staan genoeg reviews om je een avond bezig te houden. De algemene samenvatting van ze is dat er geen betere setup in dit formaat te krijgen is. Uiteraard zijn staanders beter, maar heb je een klein huis en ontbreekt het aan ruimte is dit de perfecte vervanger!

Beantwoorden

5 juli 2019 om 20:27
tenne Gebruiker

Omdat m’n Philips soundbar nog altijd zijn werk goed doet vind ik (maar vooral m’n vrouw) het te gek om deze te veranderen voor dit (prachtig) apparaat, alhoewel het me binnenkort waarschijnlijk we zal spijten. Wat een beestige beauty is dit toch zeg!! Je zou het alleen al in huis halen om er af en toe eens naar te kijken zoals je doet bij een schilderij of ander mooi kunstwerk, zo mooi vind ik het!!Zoals ik al eerder zei” het zal me waarschijnlijk binnenkort wel spijten”……
A propos, dikke pluim voor de inkopers van IBOOD, doe zo verder!!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.