8 november 2019 om 00:00
iBOOD

Omron VIVA Lichaamscompositiemeter

Product expert aanwezig

Omron VIVA Smart Scale

Laten we het eens over jouw hart hebben. Wat heeft die nodig om gezond te blijven? Beïnvloed de toekomst van jouw hart met de gegevens die voortvloeien uit dit apparaat.

Specificaties

Merk: Omron
Type:  VIVA Smart Scale
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 3 jaar via Omron

• Gegevens in te zien via de app
  • Inzicht voor een sterker lichaam
  • Gebruikersherkenning voor 4 gebruikers plus een gast gebruiker

Eigenschappen

• Apparaattype: Lichaamscompositiemeter
  • Verbonden: Ja
  • Geheugen: 30 metingen
  • Gewicht: Ja
  • Lichaamsvet (in %): Ja
  • BMI (Body Mass Index): Ja
  • Skeletspiermassa (in %): Ja
  • Visceraal vet: Ja:
  • Basaal-metabolisme: Ja
  • Aantal gebruikersprofielen:4
  • Gastmodus: Ja
  • Leeftijdbereik: 10-80 jaar 
  • Aan/Uit-technologie: Sensorschakelaar

Afmetingen

• Lengte (cm): 33,50
  • Hoogte (cm): 32,00
  • Diepte (cm): 4,50

Dit ontvang je

• VIVA Lichaamscompositiemeter
  •  4x AAA batterijen
  •  instructies voor instellen
  •  gebruiksaanwijzing

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Omron Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

8 november 2019 om 00:41
DurrD Gebruiker

In de beschrijving staat dat de app voor iPhone homekit compatibel is. Maar ik neem aan dat er healthkit bedoeld wordt. Als het wel homekit compatibel is, wat kan je er dan precies mee?

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:42
Official Product Expert Omron Expert Official Product Expert

Hi DurrD,

Er staat inderdaad een fout in de omschrijving. De app is apple healthkit compatible en niet apple homekit. Bedankt voor het spotten hiervan.

Beantwoorden

8 november 2019 om 05:53
roger.zambon Gebruiker

Na lange tijd mag ik zeggen dat dit eindelijk weer eens een echte aanbieding is van iBOOD. Meteen besteld. Ik was al langere tijd aan het kijken voor deze weegschaal maar het verbaasde mij dat circa een half jaar geleden Omron de bruto prijs verhoogd had van € 85,- naar € 129,- Daarom niet eerder gekocht. Na lang speurwerk een onbekende leverancier gevonden voor € 99,-. Vandaar oprecht eindelijk weer eens echte aanbieding. Ik ben al in bezit van een Omron bloeddrukmeter. Straks heb ik alle gegevens in een totaaloverzicht in 1 app staan. Dank je wel iBOOD

Beantwoorden

8 november 2019 om 06:38
Mr_Alex Gebruiker

@Omron Expert

Wat @DurrD vraagt vraag ik mij ook af.

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:48

Hi Mr_Alex,

Er staat inderdaad een fout in de omschrijving. De app is apple healthkit compatible en niet apple homekit.

Bedankt voor het spotten hiervan.

Beantwoorden

8 november 2019 om 06:50
rsw130 Gebruiker

Goeie video. Zit anderhalve minuut naar een rennende kerel te kijken… :-)

Beantwoorden

8 november 2019 om 13:25
biercafe Gebruiker

ja, lekker veel informatie gekregen over dat ding, not

Beantwoorden

8 november 2019 om 07:48
Menno van Rijn Gebruiker

Wat is het typenummer van deze weegschaal?

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:47

Hi Menno,

Het typenummer is HBF-222T-EBK

Beantwoorden

8 november 2019 om 07:51
Binnenmars Gebruiker

@Omron Expert

Kun je hem in de badkamer laten staan?

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:41

Goedemorgen Binnemars,

Ja hoor, dat kan.

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:07
peetpp Gebruiker

Slechts geschikt van 10 tot 80 jaar, ik pas …

Beantwoorden

9 november 2019 om 21:34
Moderator Paul Moderator

Net te jong? :)

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:09
Edincer Gebruiker

Wanneer komt Omron Evolv in aanbiedingen? :)

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:25
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Edincer,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die ook een keer voorbij :-) Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

8 november 2019 om 10:56
KhunRichard Gebruiker

Ja, die wil ik ook hebben de Omron Evolv bloeddrukmeter.

De weegschaal daar pas ik voor gezien de negatieve beoordelingen op Amazon.de

Beantwoorden

8 november 2019 om 08:29
hmvink Gebruiker

Ik heb deze een half jaar in bezit en hij werkt echt prima. De app, ik heb een Android telefoon, werkt ook goed en is overzichtelijk. Je kunt de hele historie makkelijk terug zien. Heb ook de bloeddrukmeter gekocht en die info wordt in dezelfde app getoond. Helaas heb ik er een stuk meer voor betaald dus dit is echt een goede deal!

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:30
Jen84 Gebruiker

Bij mij lukt betaling niet. Ik krijg een error van Ingenico??

Beantwoorden

8 november 2019 om 10:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jen84,

Wat vervelend dat het betalen niet lukt. Bestel je vanuit de app of via de website? Mocht je vanuit de app bestellen zou je het dan eens via de website kunnen proberen?

Beantwoorden

8 november 2019 om 09:43
Felipe922 Gebruiker

Ik lees op verschillende site dat de meting van het vetpercentage niet echt nauwkeurig is.

Iemand al een vergelijkende test met professionele apparatuur tegengekomen?

Beantwoorden

8 november 2019 om 10:10
ivz27 Gebruiker

Kan je deze weegschaal gebruiken om echt vele andere mensen mee te wegen, bv als voedingsconsulente? En gaan de gegevens dan ook rechtstreeks naar de app?

Beantwoorden

8 november 2019 om 10:59

HI ivz27,

bedankt voor deze goede vraag . Viva heeft een geheugencapaciteit voor 4 personen daarnaast is Viva uitgerust met een Guest mode optie om een éénmalige meeting te doen maar Viva is helaas niet geschikt voor gebruik in een professionele omgeving.

Beantwoorden

8 november 2019 om 10:57
brigo Gebruiker

Gekocht wegens de goede reviews, de lage prijs en de Omron-kwaliteit !!

Beantwoorden

8 november 2019 om 12:11
Mathijs67 Gebruiker

Zal hem laten staan, de o-zo-belangrijke vochtmeetfunctie ontbreekt.

Beantwoorden

8 november 2019 om 15:17
Fabon Gebruiker

Kan iemand mij uitleggen hoe een weegschaal nauwkeurig uw vetpercentage kan meten? Dit is toch gewoon onmogelijk??

Beantwoorden

8 november 2019 om 16:22

Hi Fabon,

De Body Composition Monitors van OMRON zijn geavanceerde meetinstrumenten die naast het gewicht ook de lichaamssamenstelling kunnen analyseren. De metingen zijn echter gebaseerd op betrouwbare, nauwkeurige en bewezen technologie. De schaal van de lichaamssamenstelling stuurt een onmerkbare stroom door je lichaam. Deze technologie wordt bio-elektrische impedantie-analyse genoemd. Spier, vet, botten geleiden elektriciteit met verschillende snelheden. Deze snelheden worden gemeten door de monitor.

De monitor voor lichaamssamenstelling verwerkt deze informatie in combinatie met formules en gegevens zoals uw geslacht en leeftijd. Dit biedt u een schat aan metingen met betrekking tot vet en spieren.

Voor meer vragen kan je contact opnemen met onze technische klantenservice via technical.support@eu.omron.com

Beantwoorden

8 november 2019 om 17:49
Fabon Gebruiker

Mooie uitleg en ik wil het ook graag geloven. Maar als je even op het internet wat opzoekwerk verricht dan kom je toch veel tegenstrijdige berichten tegen.

Ik twijfel serieus om deze aan te kopen. Moeilijke keuze.

Iemand die mij kan overtuigen?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.