20 november 2019 om 00:00
iBOOD

Denon 7.2-4K AV-Receiver | 145 W/Ch | UHD Upscaling | Stembesturing | AVR-S950H

Product expert aanwezig

Denon 7.2-4K AV-Receiver | Stembesturing

Deze receiver van Denon biedt je een vlekkeloze doorgave van geluid via HDMI en zorgt ervoor dat je home cinema setup klaar is voor de toekomst.

Specificaties

Merk: Denon
Type: 7.2-4K AV-Receiver | AVR-S950H
Garantie: 2 jaar

• HDCP 2.3, klaar voor de toekomst
  • Nieuwe eARC ondersteuning
  • Dolby Atmos, Atmos Height Virtualization, DTS:X, DTS Virtual:X

Kenmerken

• Hoogwaardige discrete 7-kanaals versterker: 145 watt per kanaal
  • Dolby Atmos, DTS:X, Dolby Atmos Height Virtualization Technology en DTS Virtual:X
  • 8 HDMI-ingangen met volledige HDCP 2.3-ondersteuning
  • 2 uitgangen: Sluit tot acht van je favoriete media-apparaten aan met full 4K-ondersteuning, 4:4:4 kleurenresolutie en BT.2020
  • 4K Ultra HD/60 Hz full-rate passthrough en 4K/Ultra HD Upscaling, HDR10, Dolby Vision-compatibiliteit en Hybrid Log-Gamma (HLG)

• Bekroonde Denon Setup Assistant
  • Audyssey MultEQ, Dynamic Volume en Dynamic EQ: Optimaliseer je ruimte-akoestiek
  • Ingebouwde HEOS: maakt Wifi muziekstreaming en multiroom audiotechologie mogelijk
  • HDMI-CEC: bediening met de meeste tv-afstandsbedieningen
  • Nieuwe ondersteuning voor eARC (Enhanced Audio Return Channel)
  • Stream muziek via Spotify, Tidal, TuneIn, Deezer en meer via Bluetooth, AirPlay 2 of de HEOS-app
  • USB-ingang op het voorpaneel: MP3-, WAV-, FLAC-, ALAC- en DSD-(2,8/5,6 MHz )bestanden
  • Sluit een tweede ruimte aan via HDMI: Geniet van je favoriete programma in de hoofdruimte en een ander apparaat in een andere ruimte.

• Vier Quick Select-knoppen
  • Tv-geluid in alle ruimtes
  • Ondersteuning voor Bluetooth-hoofdtelefoons

Meerkanaalssurround

• DTS HD Master / DTS:X
  • DTS Virtual:X
  • Dolby TrueHD / Dolby Atmos
  • Dolby Height Virtualization
  • Meerkanaalsstereo
  • Max. aantal voorversterkerkanalen: 7.1

Geluidsverbeteringen

• Discrete Eindversterking: 7
  • Pure Direct
  • High Grade Audio Components
  • Audyssey: MultEQ, Dynamic EQ, Dynamic Volume
  • Audyssey APP support
  • Gecomprimeerde Audio Restorer

Netwerk

• HEOS Multiroom and Streaming
  • Gecomprimeerde MP3 / WMA / AAC
  • Lossless formats: FLAC / ALAC / WAV
  • DSD Audio Streaming: up to DSD5.6
  • FLAC HD 192/24
  • WAV 192/24
  • ALAC 192/24
  • Gapless playback (FLAC, WAV, ALAC, DSD)

• AirPlay 2
  • Internet Radio: TuneIn
  • Spotify Connect / Tidal / Deezer / others
  • Amazon Prime Music / Pandora
  • Compatibel met Remote App voor smartphones: Android / iOS
  • Compatibel met Remote App voor tablets: Android / iOS / Amazon Kindle

• Ethernetpoort: 1
  • WiFi
  • Bluetooth
  • Bluetooth Headphone transmission (upgrade)

HDMI

• HDMI ingangen achterzijde / voorzijde: 7/1
  • HDCP 2.3 support
  • HDMI uitgangen main: 2
  • Scaling HDMI-HDMI: up to 4K 30/25/24--
  • GUI overlay via HDMI
  • HDMI: 3D / 4K / CEC / ARC
  • Enhanced ARC
  • Dolby Vision / HLG
  • 4K doorvoer / scaling / GUI overlay
  • HDMI pass-through in standby mode
  • Beeld aanpassing / Ruisreductie

Multiroom C/I

• HEOS Multiroom integrated
  • TV Sound grouping
  • Multiroom zones: 2
  • Main room multichannel audio - Zone stereo downmix
  • Zone audio bron: HDMI / opt, coax / netwerk, USB / analoog: ja (2ch) / ja (2ch) / ja / ja
  • Zone audio uitgang: luidspreker
  • Webbrowser User Interface
  • Smart Remote Management
  • IP bediening / Web bediening / App control

Overige

• Voice Control: Works with Amazon Alexa
  • Voice Control: Google Assist / Apple Siri
  • Automatische luidsprekerconfiguratie via microfoon: Audyssey MultEQ
  • FL Display: 1 line
  • Grafische gebruikers interface (GUI): Advanced
  • ISF Certificatie
  • GUI -talen: 9
  • Setup Assistant

• Quick Select plus
  • Firmware Update: via netwerk of USB
  • Variabele cross-over
  • Geoptimaliseerde Bass Reductie
  • ECO Modus
  • Automatische uitschakeling
  • Sluimertimer

In/uitgang

• Composiet in / uit: 2 / 1
  • Component in / uit: 2 / 1
  • HDMI in / uit7+1 / 2
  • Analoog in: 4
  • Phono (MM) In
  • Digitaal in optisch: 2
  • Meerkanaals Pre Out: 0.2

• Subwoofer uit: 2
  • Luidsprekeraansluiting: normale schroef (alle)
  • Aantal luidsprekeraansluitingen: 7
  • Multi-room luidsprekeraansluiting: assignable
  • Ingangen voorzijde: HDMI / USB
  • USB Audio
  • Made for iPod and Made for iPhone: AirPlay 2
  • FM-tuner met RDS

Specificaties

• Aantal eindversterkers: 7
  • Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive): 90 W
  • Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive): 125 W
  • Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive): 145 W

Algemeen

• Afstandsbediening: RC-1228
  • Energieverbruik in W: 500
  • Verbruik tijdens stand-by in W: 0.1
  • Verbruik CEC in stand-by: 0.5
  • Network Control On Consumption in W: 3.7

Afmetingen

• Met antenne horizontaal: 434 (B) x 341 (D) x 167 (H) mm
  • Met antenne verticaal: 434 (B) x 341 (D) x 237 (H) mm
  • Zonder antenne: 434 (B) x 329 (D) x 167 (H) mm
  • Gewicht: 9.5 kg

Dit ontvang je

• Denon AV receiver (AVR-S950H) 
  • Audessy microfoon
  • Stroomkabel
  • Wifi antenne
  • Gebruiksaanwijzing

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Denon Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

20 november 2019 om 02:38
Dynamodz Gebruiker

Wat is het grote verschil tussen deze AV receiver en de DENON X2600H versie?

Als ik zo vergelijk lijkt het bijna nihil.

Beantwoorden

20 november 2019 om 05:17
Jayish Gebruiker

@denon expert: dit wil ik ook heel graag weten! Wat zijn de belangrijke technische verschillen en welke van de twee is beter?

Beantwoorden

20 november 2019 om 06:15
bryanjansen Gebruiker

Ook heel benieuwd naar.

Beantwoorden

20 november 2019 om 07:50
Official Product Expert Denon Expert Official Product Expert

Goedemorgen Dynamodz,

De AVR-X2600H Heeft een grotere voeding aan boord, zodat hij 5 watt per kanaal meer kan produceren.

tevens is het frontpaneel verschillend van elkaar. de 2600H heeft een clean front met weinig buttons en de 950H heeft juist weer een front met meerde knoppen.

Verschillen zijn niet groot, maar wel degelijk aanwezig.

groeten,

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:54
Dynamodz Gebruiker

Oke….. grootste verschil in performance is de 5 watt per kanaal.

Ik heb namelijk de AVR-X2600H sinds kort (voor 499 gehaald), ben overgestapt van de Sony STR-DN1040 wegens de 4K/HDR signalen die niet er doorheen kwamen. Qua film en game-geluiden is de versterker top, maar qua muziek vind ik het geluid toch weer een stuk minder (ben nog met de instellingen aan het spelen). Twijfel dus een beetje of ik deze moet houden.
Mijn keuze is ook weer beperkt door de maat van mijn kast, groter dan deze AVR-X2600H past niet in mijn kast.

Ook het feit dat geen enkele AV-receiver HDR10+ kan doorsturen vind ik belachelijk, weet jij toevallig of HDR10+ via een update in deze AV of de AVR-X2600H kan werken?

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:31

Hi Dynamodz,

Inderdaad spelen met de instellingen kunnen je wel verder brengen.

zodra je stappen omhoog maakt in onze range zal je inderdaad wel verbeteringen krijgen in het stereo muziek beeld, maar als je beperkt bent in hoogte en diepte is dat weer lastig.

Ik heb de vraag even intern gesteld of dit via een update komt.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 05:03
Cath22 Gebruiker

Ik zie wel optisch en coax genoemd worden, maar de laatste kan ik op de achterkant niet echt vinden. Of misschien de gele onder de optische? Zoja, hoeveel coax?

Beantwoorden

20 november 2019 om 05:40
michielvanendert Gebruiker

De optische aansluiting zit linkboven naast de ethernet poort.

De coax aansluiting zal bedoeld zijn op de FM antenne linksonder.

Beantwoorden

20 november 2019 om 07:16
wbree Gebruiker

Inderdaad, de gele (Cable/SAT en Bluray) onder de optische aansluitingen. Dus 2 x digitale coax.

Beantwoorden

20 november 2019 om 07:51

Beste Cath22,

Er zitten 2 coaxiale aansluitingen op de receiver. Onder de optische inderdaad.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 11:56
kippetjes Gebruiker

Onder de twee gele coaxiale aansluitingen staat: VIDEO in (ASSIGNABLE) is dit dan video of digitaal audiosignaal?

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:35

Video;)

Beantwoorden

20 november 2019 om 17:12
Cath22 Gebruiker

Dat is dus niet wat ik bedoelde, voor mij gaat het om audiosignaal. Op een plaatje van de 3500 of 3600 zijn deze naast de optische te zien.
Nog maar even wachten dan.

Beantwoorden

20 november 2019 om 06:11
J-L Gebruiker

@product expert:

In de omschrijving/specificaties zie ik het volgende:

Ingebouwde HEOS: maakt Wifi muziekstreaming en multiroom audiotechologie mogelijk

Nu heb ik een tijd terug 2 Heos 5 speakers aangeschaft om te gaan gebruiken met mijn X6400H, die dezelfde functionaliteit zou moeten hebben, maar helaas. Ik kreeg de speakers met geen mogelijkheid gekoppeld. Ook de Denon servicedesk bevestigde dat dit niet mogelijk zou zijn.

Uit de tekst maak ik op dat dit met deze receiver wél zou moeten gaan lukken. Klopt dit? Kan ik wireless HEOS speakers gebruiken met deze receivers? En wat is dan het verschil tussen deze receiver en de X6400H wat betreft deze mogelijkheid?
(En dan bedoel ik alle functionaliteiten van de receiver?).

Beantwoorden

20 november 2019 om 08:00

Beste J-L,

De AVR-X6400H mooie machine:)

Hierin zit ook dezelfde HEOS technologie. ik denk namelijk dat jij bedoeld of je HEOS speakers kan gebruiken als surround kanalen?

Dit is inderdaad niet mogelijk ook niet op de AVR-S950H. Je kan uiteraard wel een multiroom creeeren door gebruik te maken van meer apparaten met HEOS aanboord. echter surround is een andere verhaal.

Voorbeeld wat kan:

Receiver staat in woonkamer

Losse speaker (heos) in de keuken

hierop kan je dan uiteraard dezelfde muziek etc afspelen en dit kan onafhankelijk van elkaar bediend worden.

groeten,

Max

Beantwoorden

20 november 2019 om 08:54
Unsfx Gebruiker

Hoi Max,

Dus als ik je goed begrijp, kan ik in de woonkamer tv kijken met een 5.1 systeem bv, iemand in de keuken naar spotify op een heos speaker en weer iemand op zolder naar zijn muziek ook weer via aparte speaker (mits ze de heos technologie bezitten) ? Gaat dat dan hoofdzakelijk over de receiver of is de besturing via de heos app individueel in te stellen? Dus niet dat ik het volume opendraai beneden en iemand op zolder opeens met volume 6 onder een zonnebank zich kapot schrikt?

Groet El

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:19
J-L Gebruiker

Hi Max,

Dank voor je uitleg en bevestiging. Toch jammer dat er geen surround mogelijkheden zijn. Het lijkt me toch dat de techniek aanwezig zou moeten zijn. “Gemiste kans”. Wellicht een upgrade voor in de toekomst. Ik blijf hopen op een kabel-loze oplossing in ieder geval voor de achterste speakers en hoe mooi zou het zijn om een mooie Atmos setup te hebben zonder speakerkabels!

Dan laat ik deze aan mij voorbijgaan en blijft de 6400, waarover ik overigens prima tevreden ben, nog even staan.

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:49

Beste El,

Dit klopt helemaal.

Hoe cool is dat he?

Nee alles is zeker weten onafhankelijk van elkaar te bedienen dus benede lekker tv kijken boven lekker muziek streamen. Of op beide tegelijk muziek streamen. Bijna alles is mogelijk. Al heeft u bijvoorbeeld beneden op de receiver een cd speler of platenspeler aangesloten kan u deze draadloos naar de andere speaker sturen:).

De mogelijkheden zijn beide eindeloos

Groeten

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:50

Beste jl,

We blijven altijd ontwikkelen.

Houd vooral onze facebook en website in de gaten voor de nieuwste ontwikkelingen

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:16
SietzeHelms Gebruiker

Is het ook mogelijk om het “old school” radio signaal door te sturen naar andere draadloze Heos speakers? Of kunnen er alleen digitale bronnen gestreamd worden naar de Heos speakers?

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:19

Beste Sietze,

Nee dat kan niet, maar de aansturing gaat via HEOS en daarin zit alle internetradio stations.

groeten

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 06:33
JazzySOB Gebruiker

Geen DAB+ radio?

Beantwoorden

20 november 2019 om 07:56

Beste JazzySOB,

Nee op dit model zit geen DAB+.

uiteraard wel radio en tevens ook internetradio waardoor je ook voorzien bent van alle radiostations.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 14:56
Bluesbreker Gebruiker

Jammer dan blijft de Pioneer staan dit schiet niet op zo, zonder dab+

Beantwoorden

20 november 2019 om 06:59
frutsel Gebruiker

Geen 50/60,fps doorvoer ivm uhd gamen!!

Beantwoorden

20 november 2019 om 07:55

Beste Frutsel,

Klopt dit 50/60 fps doorvoer zit op de AVR-X3600H en hoger. echter praat je dan over hele andere prijsklasse receiver.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 18:54
NicVan Gebruiker

Volgens de Denon website :

“De nieuwste beeld-/videotechnologie: 4K Ultra HD/60 Hz full-rate passthrough en 4K/Ultra HD Upscaling, HDR10, Dolby Vision-compatibiliteit en Hybrid Log-Gamma (HLG)”

4K Scaling zal wel max 30 fps zijn.

Beantwoorden

20 november 2019 om 08:07
mcmurphy Gebruiker

Hallo, is er ondersteuning voor de Nederlandse google assistent, en is er mogelijkheid om een Bluetooth koptelefoon aan te sluiten?

Beantwoorden

20 november 2019 om 08:21

Beste mcmurphy,

Zodra jij een google assist speaker in huis hebt kan je de receiver hiermee met enkele functies inderdaad bedienen:) echter is het nederlands nog niet zo uitgebreid als de andere landen, maar zoals google altijd zegt ik moet nog leren.. Er komen steeds meer functies vrij om met je google assist de receiver te bedienen al kan het nu zeker ook al..

jou vraag op de koptelefoon kan ik met grote trost zeggen JA:) echter moet je nog even 1 a 2 weken wachten want dit zal met de volgende update kunnen. Je kan vanaf dan de koptelefoon draadloos koppelen met de receiver. echter super vet.

Groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 08:54
06freddy Gebruiker

Goedemorgen  expert,

Staat deze lijn onder de avr X lijn?

Het verschil met bv de x2500h is dus dat de X een iets zwaarder voeding heeft en dat het frontpaneel er anders uit ziet dan deze. Verder zijn er geen verschillen?

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:06
wzzley Gebruiker

Dit is een 2019 model dus zowieso vergelijken met de x2600… maar ik vind hier ook weinig Olivier, alleen dat de X serie meer premium is en deze S serie voor de kleinere beurs. Maar de prijs van deze zit wel weer boven de goedkoopste uit de X serie dus het is me niet zo duidelijk hoe Denon dit model gepositioneerd heeft.

Maar ondersteunt dit model ook een atmos opstelling van 5.2.1? Ik lees namelijk enkel over virtuele atmos speakers maar ik wil een setup maken met fysieke plafondspeakers.

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:07
lightdestroyer Gebruiker

hoofd:

*Garantie de x serie heeft altijd 1 jaar meer garantie gehad.

* “audio Quality” (audyssee en stuff). Persoonlijk niet onder de indruk van de audyssee implementatie op mijn denon om eerlijk te zijn.. (in tegendeel tis vaak beter het af te zetten, wat bij mn virige receivers echt niet het geval was(zelfde woonkamer, speakers)

MSRP $799, 7.2CH, 95W, HDMI In/Out (8/2, main/main outputs) – avail JuneThis model has the same features as the S950H but adds: improved audio quality using the higher Audyssey MultEQ XT, Zone 2 pre-outs, RS-232, Crestron/Control 4 interface, ISF (Day/Night) calibration settings (to be set by an ISF calibrator) and 1 more year of warranty (total 3 years

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:11
lightdestroyer Gebruiker

PS: als het niet dringend is.. Denon heeft uit commerciële redenen hdmi 2.1 gepusht naar de 2020 versies dus beter wachten..

(Zodoende vermijden ze een jaar zonder goedkoop uit te voeren “upgrade”)

Dit jaar “kreeg” je eArc, volgend jaar eindelijk hdmi 2.1. Wat toch aanrader is als je al uw signalen ook un de toekomst (consoles bv) “verzamelt” bij je receiver en maar 1 kabel naar je tv trekt

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:37

Beste,

De AVRX2500 is een 2018 model en heeft inderdaad andere specificaties dan de AVR-S950H die de nieuwste specs heeft.

Er zitten inderdaad verschillen tussen de X lijn en S lijn.

X line heeft een strakker frontpaneel met minder knopjes tevens zit er in de X line en wat sterkere voeding dan een vergelijkbare S line
S line heeft dus meer voorkeur toetsen ook op de voorkant.

Verschil 2018/2019 modellen:

o.a earc, hdcp 2.3 en bluetooth headphone ondersteuning. tevens ook nog enkele kleine verschillen.

Wij willen onze klanten altijd tevreden houden en zodra er nieuwe specificaties zijn brengen wij dit model altijd uit.

HDMI 2.1 zou naar alle waarschijnlijkheid in 2020 uit gaan komen echter is hier nog niks van bekend, maar zodra dit beschikbaar is voor receivers zullen wij hier als eerste mee komen uiteraard. we ontwikkelen elk jaar weer door.

Garantie in Nederland is wettelijk bepaald op alle modellen 2 jaar.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 13:10
chacha Gebruiker

@Denon Expert:

“Garantie in Nederland is wettelijk bepaald op alle modellen 2 jaar.”

Zou moeten zijn:

“Garantie in Nederland is wettelijk bepaald op alle modellen MINIMAAL 2 jaar.”

Met je uitspraak wek je de indruk dat Denon door de wet gebonden is aan 2 jaar, dat is onjuist, langer mag. Het staat elke fabrikant volledig vrij om langer garantie te bieden dan 2 jaar!

Beantwoorden

20 november 2019 om 13:15

Beste Chacha,

Je hebt helemaal gelijk. Denon biedt in dit geval 2 jaar garantie.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:05
elrolo Gebruiker

In mijn oude situatie had ik alle apparatuur op de receiver aangesloten en dan met 1 HDMI naar de TV. Clean install . Nu heb ik een 4K HDR tv en vind het armoede dat ik weer alles via de TV moet laten lopen om van 4k en HDR gebruik te maken. Audio signaal wordt maximaal Dolby Digital en ook de lip sync van Ziggo kan ik zo niet oplossen.

Kan ik met eArc weer naar de oude situatie terug, of mist deze nog steeds alle features (had daarom ook de X2600 op het lijstje staan)

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:13
lightdestroyer Gebruiker

Zie mn antwoord hierboven. Wacht beter nog op dezelfde receivers maar met hdmi 2.1. De aankomende 2020 modellen. Behalve als je enkel 30fps bronnen in de toekomst naar je tv wilt duwen (geen console, geen vbr streams…) dan zit je goed met deze receiver.

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:38

Onze AVR-X3600H is al leverbaar met 60FPS echter zit je dan in een compleet andere prijsklasse;)

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:17
bvanaerde Gebruiker

Ik zie op de achterkant geen enkele vermelding van aansluiting van de Atmos speakers.
Waarschijnlijk ga je dus moeten kiezen tussen 7.2 of 5.2.2, waarbij je de surround back aansluitingen moet gebruiken voor Atmos?

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:30

Beste,

Dit klopt helemaal:)

Groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:20
LCMVerheijen Gebruiker

Ik heb thuis een 5.1 homecinema set waarvan de hoofdunit defect en niet meer te repareren is; de boxen zijn nog prima.

Kan ik de Denon op de boxen aansluiten zonder problemen? De 5 boxen zijn 4 ohm en de subwoofer 3 ohm.

De aansluiting van de kabels van deze boxen zijn klemaansluitingen, ook die van de subwoofer. Hoe ga ik van een klemaansluiting naar een subwoofer-kabel aansluiting?

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:31

Beste,

Dit is mogelijk echter alle receivers tegenwoordig hebben alleen nog maar actieve aansluitingen voor Subwoofer.

Op dit model moet dat dus ook en gaat jouw subwoofer niet meer passen.

groeten,

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:43
LCMVerheijen Gebruiker

Dank voor het antwoord. Ik moet dus een nieuwe subwoofer kopen en op welke aansluitingen sluit ik dan de twee surroundspeakers van mijn oude 5.1 set aan: op de surround of de surround back?

Beantwoorden

20 november 2019 om 09:51

Op de surround kanalen????

Gr

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:06
LCMVerheijen Gebruiker

Sorry, maar ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.

Ik heb maar twee surroundspeakers bij mijn oude 5.1 set, dus ik moet kiezen tussen aansluiten op de surround of surround back.

Wat is dan het meest logisch?

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:19
roythalen Gebruiker

Gebruiksaanwijzing

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:22
LCMVerheijen Gebruiker

Slimme opmerking; die heb ik pas als ik het product gekocht heb.

Niemand een antwoord op een schijnbaar simpele vraag?

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:41
eva864 Gebruiker
20 november 2019 om 10:45
LCMVerheijen Gebruiker

Dank je eva864; hier heb ik tenminste iets aan.

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:43

Beste,

Sorry mijn vraagtekens moesten uitroep teken zijn.

Het klopt inderdaad dat deze op de surround kanalen moeten worden aangesloten.

Groeten,

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:46
LCMVerheijen Gebruiker

Dank je!

Beantwoorden

20 november 2019 om 10:44
kraaky Gebruiker

Hi Denon Expert,

Heeft deze receiver ook de mogelijkheid voor Bi-amp of Bi-wiring? Ik twijfel namelijk tussen deze en de X2500H, die heeft ook nog Audyssey MultEQ XT32 volgens mij. Nog iets waar ik op moet letten toevallig?

Beantwoorden

20 november 2019 om 17:27

Goedenavond,

Nee Bi-amp is niet mogelijk.

avrx2500H is 2018 model

even enkele verschillen was de 950H extra heeft:

Bluetooth headphone connectie

earc

hdcp 2.3

Gr

Denon

Beantwoorden

21 november 2019 om 08:14
kraaky Gebruiker

Bedankt!

Beantwoorden

20 november 2019 om 11:21
sjetbek Gebruiker

Is de hoogte (167 mm) inclusief de pootjes, of alleen de kast? (Ivm de kast waar hij in gezet zal worden)

Beantwoorden

20 november 2019 om 11:45
Diablo70 Gebruiker

Pootjes kun je er ook evt af schroeven.

Heb 15mm boven ruimte en daarom ook 3 120mm fans achter in de kast voor de warmte afvoer.

Ga zelf over op een soundbar, ben dit soort bakken en stroom verbruikers zat, berg luidsprekers en met de komende 8k tv’s is de 4k doorvoer ook al weer achterhaald.

Heb je geen buren dan is wat meer power natuurlijk wel lekker.

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:24

Ja dit is inclusief de pootjes:)

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:27

Beste Diablo,

TV Kijken op 4K komt nu pas eindelijk echt door als is dit ook nog minimaal.

voordat 8K content beschikbaar is zijn we toch weer even verder ondanks dat er al tv’s zijn met 8K natuurlijk.

Buitenom de power heb je met een receiver uiteraard en veel breder muziek veld dan een soundbar en de bediening is tegenwoordig net zo makkelijk:)

Tevens zit er tegenwoordig allemaal ECO modus/Auto uitschakelingen op waardoor het stroomverbruik minimaal zal zijn.

Groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 11:40
Bododo Gebruiker

Ik wil ook graag weten of deze receiver Bi-amp mogelijkheden heeft en/of een pre-out voor alleen de front speakers?

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:22

Nee op dit model helaas niet.

Groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:07
dpoot Gebruiker

Nog een vraagje over de subwoofer aansluiting: ik een (oudere) set Canton surround speakers met subwoofer. Deze subwoofer heeft achteraan een ‘lowlevel input’ met een cinch aansluiting. Maar ook een ‘high level input met luidsprekerkabelconnectors.

Dus ik zit (nog) goed met deze subwoofer dan?

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:23

Klopt deze subwoofer kan er nog op.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:51
dpoot Gebruiker

Bedankt !

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:37
chrismir Gebruiker

Beste expert,

Ik was aan het uitkijken voor een nieuwe receiver. Ik dacht aan een Marantz SR5014 of een Denon AVR-X2600H DAB. Bij Marantz vind ik die kleine ronde  display niet mooi. Nu ik hier deze aanbieding zie ben ik aan het twijfelen.  Een vraagje hoe klinkt Denon tov Marantz ?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de x reeks en de S reeks?

Chris

Beantwoorden

20 november 2019 om 12:44

Beste Chris,

Het verschil tussen X reeks en S reeks staan hier boven al enkele keren uitgelegd:)

Ik vind het verschil tussen Marantz en Denon erg persoonlijk, maar wil je uiteraard mijn mening zeker vertellen.

Marantz t.ov. Denon is dat Marantz wat meer gedetailleerd is en wat muzikaler. Denon is wat krachtiger in het geluid. persoonlijk vind ik het dus afhangen naar wat voor muziek en of films u kijkt. Denon vind ik in het laag wat krachtiger en Marantz gedetailleerd. als is de kracht van Marantz uiteraard ook wel aanwezig:)

als je echt verschillen wilt horen zou je toch echt naar een winkel met luisterruimte moeten gaan, zodat je dit zelf kan horen. Echter zal deze aanbieding er dan niet meer zijn natuurlijk.

hopelijk heb je hier iets mee kunnen helpen.

groeten,

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 20:03
J-L Gebruiker

Ik kom van een SR7008. Marantz heeft wat meer warmte. Maar dit is met mijn huidige speakers.

Mijn advies zou zijn om de receiver te matchen met je speakers; dus, luisteren bij een gerenommeerde audio zaak.

Beantwoorden

20 november 2019 om 14:26
eitsjvee Gebruiker

Ik heb een 10 jaar oude Panasonic set, die het eigenlijk nog heel goed doet en heel veel functies heeft, maar geen Dolby Atmos. De hoofdluidsprekers hebben echter een impedantie van 3 Ohm. Moet ik nu echt ook nieuwe luidsprekers voor deze Denon aanschaffen om ‘m te gebruiken of ……… ?

Beantwoorden

20 november 2019 om 14:37
polla00 Gebruiker

Heb als leek wat rondgekeken op internet: dit is inderdaad een aanbieding, maar ook de x2600H en de Onkyo TX-NR686 worden goed beoordeeld. Wat is dan de betere optie?

Beantwoorden

20 november 2019 om 16:00

Ik kan alleen oordelen over onze mooie Denon producten.

Onkyo 686 is wel een 2018 model;) deze 950H en 2600H zijn beide 2019 met de nieuwste specs.

groeten

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 14:42
Slager123 Gebruiker

Hallo!

Vraag1:

Ik heb zelf nog een aantal spiekers staan (bekabeld) zou ik die als nog kunnen aansluiten op deze versterker?

Vraag2:

Ik heb een boze set met analog en optical in opties. Zou ik deze kunnen gebruiken voor de versterker?

Hoop dat iemand mij kan helpen om zo toch knoop te kunnen doorhakken!

Gr slager123

Beantwoorden

20 november 2019 om 16:07

Beste,

Alle bekabelde speakers kan je op deze versterker aansluiten geen enkel probleem.

Echter de vraag over jou Bose apparaat snap ik niet.

groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 15:13
theboss_be Gebruiker

Ik weet dat de X reeks kan aangesproken via Telnet (network control enabled through Telnet).

Is dit ook het geval voor deze S reeks?

Beantwoorden

20 november 2019 om 15:59

Ja dat kan net als de X Reeks.

Groeten,
Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 16:35
eitsjvee Gebruiker

@DenonExpert  Ik zie dat je wel vragen na de mijne hebt beantwoord, echter niet die van mij. Ik hoop toch nog wel een antwoord op mijn vraag van je te krijgen.

Beantwoorden

20 november 2019 om 17:31

Nee 3ohm zou ik niet gebruiken.

groeten,

Denon

Beantwoorden

20 november 2019 om 23:07
Cath22 Gebruiker

Tja, en dan zegt ie daarboven nog, alle bekabelde speakers kunnen worden aangesloten………

Beantwoorden

20 november 2019 om 20:15
@sterix Gebruiker

Momenteel heb ik een Onkyo aangesloten met 5 speakers zonder subwoofer, In het menu kan ik dan aangeven dat er geen subwoofer aanwezig is en heb ik toch een mooie bas uit de frontspeakers die voor mij voldoende is.

Is het bij deze versterker ook mogelijk om het zo aan te sluiten, of moet er een subwoofer aangesloten worden?

Beantwoorden

20 november 2019 om 20:35

Beste Sterix,

Je hebt gelijk dit kan ook zeker met de Denon:)

zodra je instelt dat hij geen subwoofer heeft zal hij al het laag over de andere speakers uitsturen.

groeten

Beantwoorden

20 november 2019 om 22:00
@sterix Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Dan zal ik hem toch maar gaan bestellen.

Beantwoorden

20 november 2019 om 22:14
polla00 Gebruiker

Er zijn blijkbaar maar kleine verschillen met de 2600, maar ik neem aan dat het verschil tussen de series s en x niet de kwaliteit van de gebruikte onderdelen betreft.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.