19 november 2019 om 00:00
iBOOD

Edifier Speakers | 120 Watt | Bluetooth aptX | S1000DB

Product expert aanwezig

Edifier 120 W Speakers met BT

Op een boekenplank of een bureau. Draadloos of bekabeld. Deze Edifier speakers komen overal en altijd tot hun recht!

Specificaties

Merk: Edifier
Type: 120 Watt Speakers met Bluetooth aptX (S1000DB)
Garantie: 2 jaar

• 120 Watt kristalhelder geluid
  • Stream zonder kwaliteitsverlies
  • AUX, optisch en coaxial

Specificaties

• Output: 2x 25 W RMS (treble), 2x 35 W RMS (mid-range & bas) = 120 W
  • Signaalruisverhouding: > 85 dBA
  • Frequentierespons: 48 Hz = 20 KHz (±4dB)
  • Input PC: 900 ± 50mV
  • Input AUX: 700 ± 50mV
  • OPT, COX: 700 ± 50mV
  • Inputs: PC/AUX/Optisch/Coaxial/Bluetooth
  • Mid-range & basdriver: 5.5"
  • Treble-driver: 1"
  • Tweeter materiaal: Titanium
  • Woofer materiaal: Aluminium
  • Verbindingskabel tussen de speakers, lengte: 5 meter 
  • Incl. afstandsbediening, audiokabels en optische kabel
  • Volume, bas en treble regeling op achterzijde rechter satelliet

Afmetingen

• Afmetingen: 19,6 (B) x 33,6 (H) x 27,6 (D) cm
  • Gewicht: 8,2 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:30 tot 20:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 november 2019 om 07:21
Taned Gebruiker

‘ High” density MDF ( Medium Density Fiberboard) , hoe kan dat dan? ????

Beantwoorden

19 november 2019 om 09:05
Official Product Expert Edifier Expert Official Product Expert

Hallo Taned, er wordt hoge kwaliteit MDF bedoeld, daar wordt de speaker behuizing van gemaakt.

Beantwoorden

19 november 2019 om 09:11

Hier nog een fraaie review voor deze heerlijk klinkende speakers: https://www.techtesters.eu/edifier-s1000db-vs-audioengine-a5/

Beantwoorden

19 november 2019 om 09:40
solyomvary Gebruiker

@expert…zijn deze bruikbaar als studio speakers om aan te sluiten op bv. Nord Stage 3 keyboard en Roland 2000? Stereo modus?

Met dank,

Patrice ????

Beantwoorden

19 november 2019 om 10:04

Hallo Solyomvary,
Ik zie dat beide keyboards 1/4 inch (6.35mm) L/R uitgangen hebben.
S1000DB heeft RCA (tulp) L/R ingangen dus met de juiste kabel of adapters werkt dit prima in stereo mode.

Beantwoorden

19 november 2019 om 10:49
Toshi_TT Gebruiker

vraagjes. en excuus als ze een beetje dom zijn maar sinds ik een gezin heb, ben ik niet meer zo op de hoogt. waar ik deze voornamelijk voor wil gebruiken is de TV. Mijn TV (Samsung QE82Q70R) heeft alleen een optische uitgang.

1. past dit op elkaar? (m.a.w. is optisch optisch of zijn er weer varianten)
2. loop ik kans op beeld-geluid synchronisatie problemen?
3. de TV hangt 40cm van de grond. kan ik de speakers zonder meer boven de TV plaatsen?
4. mocht ik toch een subwoofer willen. wordt deze op deze speakerset aangesloten?

Beantwoorden

19 november 2019 om 11:06

Hallo Toshi_TT,

1. S1000DB heeft ook een optische ingang, dat werkt dus goed samen
2. Volgens onze informatie geeft dit geen lip-sync problemen
3. Bij speakers altijd proberen om de tweeters op oor-hoogte (zittend op de bank) te plaatsten, dit staat los van de hoogte van de TV.
Er zijn ook optioneel bijpassende Edifier speaker stands verkrijgbaar (model SS02).
4. Een subwoofer kan niet op de S1000DB worden aangesloten. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je dit gaat missen, S1000DB heeft een
overtuigende bas-weergave

Beantwoorden

19 november 2019 om 11:17
Toshi_TT Gebruiker

ok, dit lijkt wel het setje dat technisch gaat werken voor ons. het plaatsen zal wel een uitdaging worden. we hebben de boel minimalistisch ingericht en de tv tegen de muur aangezet zonder een tv meubel. ziet er wel mooi uit maar maakt de tv ook erg kwetsbaar op deze hoogte. (iedereen, en vooral de kleine kinderen, lopen er wel heel dicht langs). en ik heb de stands gezien (erg mooi trouwens). die zullen nog meer in weg staan. vandaar de vraag of boven de tv zou kunnen (wellicht onder een hoek) maar dat is niet handig dus…. als ik straks thuis ben ga ik even meten en passen. bedankt voor de antwoorden.

Beantwoorden

19 november 2019 om 13:29
TimHypernova Gebruiker

Een platendraaier (met voorversterker) kan hier rechtstreeks op aangesloten worden veronderstel ik ? Is dat op aux of pc ingang?

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:05

Hallo TimHypernova,

Als jouw platenspeler voorzien is van een voorversterker kun je zowel de AUX als de PC RCA ingangen gebruiken

Beantwoorden

19 november 2019 om 13:49
fleur153 Gebruiker

Deze set eerder gekocht bij ibood. Stands er zelf bij gehaald. Prachtige set, mooi vol geluid, bt werkt prima, krachtige bass, kortom de reviews liegen niet. Standaar trouwens aangesloten op tv, plust het geluid ook mooi op.

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:03

Dank je voor het compliment Fleur153

Beantwoorden

19 november 2019 om 14:39
gedacht Gebruiker

Zijn deze ook voorzien met bescherming doek/raster voor de LS  ?

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:02

Hallo Gedacht,

Wat bedoel je met LS?

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:11
honderdhertz Gebruiker

Luidspreker waarschijnlijk

Beantwoorden

19 november 2019 om 14:43
Joris9 Gebruiker

Beste Expert,

Kun je deze boxen onderling via bluetooth met elkaar verbinden zodat je draadloos muziek kan afspelen vanuit beide boxen ? Ik lees namelijk dat er een verbindingskabel bij zit dus vroeg me daarom dit af. Alvast bedankt !

Beantwoorden

19 november 2019 om 16:01

Hallo Joris9,

Het is een stereo speaker set, beide speakers moeten altijd onderling met een kabel verbonden worden. Bluetooth wordt ook altijd stereo afgespeeld, dus via beide speakers

Beantwoorden

19 november 2019 om 17:17
yseveryns Gebruiker

De linker en rechter communiceren niet via BT met elkaar. Er moet een fysieke kabel tussen beiden zijn.
Je kan wel een muziekbron verbinden via BT met de luidsprekers.
Ik heb deze luidsprekers via BT met mijn TV verbonden. Bespaart toch daar weer een kabel. Maar je zit weldegelijk vast met die kabel tussen beide speakers.

Beantwoorden

19 november 2019 om 17:19
yseveryns Gebruiker

Vaak zie je op iBood promoties staan waarbij de prijs wordt vergeleken met de officiële prijs bij introductie en is het verschil in werkelijkheid vaak veel kleiner.
Niet bij deze speakers. Deze kosten nog steeds 350 euro en zijn zelfs dat geld waard.
Perfecte set voor in de huiskamer. Ik heb er mijn TV aan gekoppeld en het geluid is voor mij goed genoeg om afscheid te nemen van mijn grote Yamaha versterker en grote 100W rms 4-wegsluidsprekers. De reviews liegen er echt niet om

Beantwoorden

19 november 2019 om 17:41
T&A Gebruiker

Beste Expert,

Een vraag die niet echt over de S1000DB gaat, maar ik vroeg me af of de Edifier S2000PRO SE 2018 nog geproduceerd en verkocht wordt? Op iBood zijn ze, na de laatste keer uitverkocht te zijn, nu al een tijdje niet meer teruggekomen. Die was geloof ik vaak 30,- euro duurder, maar volgens mij heb ik hem ook ooit 1 keer voor dezelfde prijs voorbij zien komen als waarvoor de S1000DB nu wordt aangeboden. Op zich zijn ze het wachten waard voor het geringe prijsverschil (bij iBood dan), maar als ze niet meer geproduceerd worden, dan zullen ze dus in ieder geval niet meer langs komen hier, dus vandaar de vraag.

Beantwoorden

19 november 2019 om 18:01

Hallo T&A,

S2000PRO SE 2018 (of ook bekend als S2000PRO V2) zijn nog steeds in productie.
De laatste keer dat ze op iBood zijn verschenen is volgens mij begin oktober geweest, de prijs kan ik ook niet meer zien, ik denk eerder richting 300 euro.
Of ze nog eens voorbij gaan komen weet ik niet

De S1000DB is niet veel minder dan de S2000PRO, hij mist voornamelijk alleen een monitor mode en XLR ingangen. En de tweeters zijn van een ander type. S1000DB heeft dome tweeters met een bredere luisterhoek dan de vlakke membraam tweeters van de S2000PRO die meer op je gericht moeten staan. Kan dus afhankelijk van de opstelling ook een voordeel zijn.

Beantwoorden

19 november 2019 om 19:03
T&A Gebruiker

Ok, ik ga er nog eens over denken. Bedankt voor het antwoord en prettige avond nog.

Beantwoorden

19 november 2019 om 22:34
yseveryns Gebruiker

Ze hebben ook een andere klankkleur. Er zijn mensen die de klankkleur van de S1000 verkiezen boven die van de S2000 Pro.
Als je een degelijke hoofdtelefoon of setje luidsprekers hebt kan dit misschien help bieden:
https://www.youtube.com/watch?v=zEFA8ycz4J0

Beantwoorden

19 november 2019 om 19:41
Toshi_TT Gebruiker

wordt wel een uitdaging om de speakers zelf te plaatsen maar toch maar besteld…. in het ergste geval gebruik ik ze in de slaapkamer ;-)

Beantwoorden

19 november 2019 om 20:07

Dank je wel en succes met een juiste plaatsing!

Beantwoorden

19 november 2019 om 20:07

Allemaal weer hartelijk bedankt en graag tot een volgende iBood!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.