24 januari 2020 om 00:01
iBOOD

Krups Evidence Volautomatische Espressomachine | EA893D

Product expert aanwezig

Krups Evidence EA893D Espressomachine

Waarom een eeuwigheid wachten op een "professionele" barista die zich in het zweet staat te werken om een hart in jouw cappuccino te draaien, als dat helemaal niet hoeft?

Specificaties

Merk: Krups
Type: EA893D Volautomatische Espressomachine
Garantie: 2 jaar

• Werkt met bluetooth
  • 15 bar drukvermogen
  • Metalen conisch maalwerk

Kenmerken

• Zeer gebruiksvriendelijk oled-bedieningspaneel
  • Inclusief melkkan (zoals op de afbeelding)
  • Bluetooth
  • Werkt met de gratis 'Krups Espresso' app
  • Aantal recepten: 15
  • One-touch-cappuccino-functie
  • Melksysteem: One-touch-cappuccino   
  • Aantal kopjes zwarte koffie per keer, cycli: 2  
  • Aantal kopjes koffie met melk per keer, cycli: 2 
  • Stoomfunctie     
  • Heetwaterfunctie
  • Hoeveelheid aanpasbaar
  • Variabele hoeveelheid water in een kopje
  • Aanpassen van de maalfijnheid: Handmatig (3 niveaus)
  • Aantal temperatuurniveaus: 3 
  • Voorgeprogrammeerde koffiesterkteniveaus: 3  
  • Aanpassen van de koffietemperatuur: 3  
  • Uitneembaar waterreservoir
  • Uitneembaar opvangbakje

Recepten

• Koffie
  • Espresso
  • Ristretto
  • Double espresso coffee
  • Cappuccino
  • Double coffee cappuccino
  • Double cappuccino macchiato
  • Macchiato
  • Double macchiato
  • Green tea
  • White tea
  • Herbal tea ristretto
  • Frothed milk
  • Doppio
  • Americano

Automatisch

• Detector "leeg waterreservoir"
  • Automatische dubbele maalcyclus voor grote koffiemokken (220 ml)
  • Detectie van kalkaanslag
  • Spoelprogramma
  • Spoelprogramma voor het melksysteem
  • Reinigingsprogramma
  • Reinigingsprogramma voor het melksysteem
  • Herinnering voor ontkalken
  • Aqua filter-systeem
  • Programmeerbare automatische uitschakeling
  • Programmeerbare automatische inschakeling

Technische informatie

• Vermogen: 1450  W
  • Druk: 15 bar
  • Koffiemolen: Metalen conisch maalwerk
  • Gepatenteerd compact thermoblock-systeem (cts)
  • Aan/uit-schakelaar
  • Energiebesparingsstand

Inhoudsmaten

• Inhoud van het bonenreservoir: 260  g
  • Inhoud watertank: 2.3  l
  • Inhoud van het koffiedikbakje: 10x koffiebereiding
  • Koffiezeteenheid met variabel volume: 6 to 9  g

Afmetingen

• Afmetingen apparaat: 37.2 x 24 x 36.3 cm
  • Max. afstand van de koffie-uitloop tot het opvangbakje: 15.8  cm
  • In de hoogte verstelbare koffie-uitloop    

Verpakkingsinhoud

• 1x Espresso Volautomaat
  • 2x Reinigingstabletten
  • 1x melkkan
  • 1x  Antikalkzakje
  • 1x Melkslangetje
  • 1x Montagesleutel
  • 1x Schoonmaakset voor stoompijpje 
  • 1x Staafje voor bepalen van hardheid water
  • 1x Patroon Claris - Aqua Filter System met schroefaccessoire
  • 1x Handleiding
  • 1x Lijst met Krups servicecentra
  • 1x Garantiedocumentatie
  • 1x Veiligheidsvoorschriften

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Krups Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 januari 2020 om 00:06
Fre Thomese Gebruiker

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat voor bonen jullie allemaal lekker vinden? Heb deze nu een tijdje naar tevredenheid staan, maar wel benieuwd eens wat andere bonen te proberen. Welke tips hebben jullie, mede-ibooders? Leuk om eens te bespreken lijkt me.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:21
Fouadrziki Gebruiker

Ben ook nog opzoek naar de juiste bonen

Vind tot nu toe de jumbo bonen lekkerste (sterkte 8 of 9) . Lavazza schijnt ook lekker te zijn.

Ben nog aan het proberen  want ik heb ook net. Vindt temperatuur toch aan de lage kant zelfs als ik de kopjes verarm.  Verder sinds 2 dagen krijg ik bijna geen melkschuim meer…vreemd is dat ie dan af en toe wel goed doet. Als het zo doorgaat maak ik er een defect report van.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 09:21
Faltintas Gebruiker

Van de lidl, de espresso extra dark roast 10. Deze bevalt ons tot nu toe het beste :-).

Beantwoorden

24 januari 2020 om 09:23
Faltintas Gebruiker

Heb je die hele one touch eens uit elkaar gehaald?

Op youtube heb je ook allemaal filmpjes over hoe je het melksysteem helemaal kunt schoonmaken. Er zit in de doos een klein naaldje waar je verstopte onderdelen mee kunt schoonmaken. Misschien helpt dit?

Beantwoorden

24 januari 2020 om 15:29
Official Product Expert Krups Expert Official Product Expert

Ik adviseer je dagelijks de cappuccinoset uit elkaar te halen en alle onderdelen goed schoon te maken door de onderdelen te weken in heet water met een goed vetoplossend afwasmiddel. Hierna de onderdelen goed spoelen.
Melk is vet en zorgt snel voor verstoppingen. Gebruik koude melk uit de koelkast en bij voorkeur volle melk of volle houdbare melk. Hoe voller de melk hoe beter het opschuimresultaat.
Ik raad je ook aan om elke dag het apparaat goed te spoelen zodat de melkresten niet aankoeken en een verstopping veroorzaken. Geniet van je cappuccino!

Beantwoorden

24 januari 2020 om 18:49
Fouadrziki Gebruiker

Ja zeker…apprataat vraagt hier om na elke gebruik van de melkschuim systeem. Desondanks kom er geen melkschuim uit. Tot mijn verbazing doet hij het weer sinds gisteren.

Nu weer wachten tot hey moment dat hij het niet doet…

Beantwoorden

24 januari 2020 om 18:53
Fouadrziki Gebruiker

Bedankt voor het advies. Tot nu halfvol melk gebruikt. We gaan volle proberen..

Verder dagelijks schoongemaakt zoals  u voorstelde.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 21:37
scubabert Gebruiker

Wij gebruiken al jaren de zwarte zakken (dark toast espresso) van de Hema. Prijs/kwaliteit verhouding is super. Bonen zijn ook nog eens regelmatig in de aanbieding. Je kunt er een heerlijke espresso van maken..

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:08
heyway Gebruiker

Is het mogelijk om een bakkie te zetten teriwjl ik in bed lig?

Dus apparaat aan via bluetooth of via vooraf geprogrammeerde tijd, en dan via app kiezen welke koffie ik wil?

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:30
Fouadrziki Gebruiker

Ja dat kan. Timer  instellen dat ie S morgen aangaat en dan via foon starten.vergeet niet je Mok eronder te zetten:) …wel snel opstaan anders is ie heel snel koud

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:14
ladybee Gebruiker

Is de temperatuur van de thee/koffie aan te passen? Ik ben wel van de iets minder hete thee, terwijl mijn man zijn koffie graag goed heet heeft.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:16
Yvonne1968 Gebruiker

Als je een thee goed op smaak wilt hebben zal het water eigenlijk het kookpunt moeten hebben behaald. Is het je te heet dan kun je er altijd wat koud kraanwater bij doen.;-)

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:23
Fouadrziki Gebruiker

Is aan te passen op drie standen.

Maar vind zelf de koffie op de hoogste stand aan de koude kant…met verwarmglas krijg ik hem niet warmer da 68/ 2 shots wordt.ie 75 graden.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:20
pietertjeeeeh Gebruiker

Is de handleiding (NL-talig) ergens online alvast in te zien? Alvast een mooie prijs voor deze volautomaat, Ibood en Krups.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:27
Fouadrziki Gebruiker

Is Online te vinden. Google maar even op modelnummer spatie handleiding

Beantwoorden

24 januari 2020 om 10:53
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Pieter,

Je kunt de handleiding hierrr vinden.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 10:53

Hoi Pieter,

Je kunt de handleiding hierrr vinden.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:20
Yvonne1968 Gebruiker

Wel lastig het waterreservoir aan de achterkant. Vaak staat de achterkant toch wel tegen een wand aan en moet je dus elke keer als je het water bij moet vullen met je koffie apparaat gaan schuiven. Ik heb hier een De’Longhi volautomaat (ook via iBood gekocht) en een Melitta volautomaat staan. Beiden met het waterreservoir aan de zijkant. Echt stukken gemakkelijker om dan bij te vullen.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:31
Safko22 Gebruiker

Mooi appraat. Wel een vraagje: hoe zwaar is hij precies?

Beantwoorden

24 januari 2020 om 10:54

Hij weegt 8,4 kg.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 00:32
El Bigote Gebruiker

Blij dat ik hem nog niet bij de btw dagen van de grote rode vriend gekocht heb. Wel serieus naar gekeken al en wilde dit weekend naar de winkel gaan, maar daar is hij veel duurder dan hier. https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_krups-ea893d-evidence-connect-rvs-1565042.html

Dus prima timing van jullie, bedankt

Beantwoorden

24 januari 2020 om 05:24
EdwinPrins Gebruiker

Ibood en Mediamarkt zijn erg met elkaar verweven/onderdeel van.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 06:35
crazymister Gebruiker

Niet meer. iBood is al weer weg bij mediamarkt

Beantwoorden

24 januari 2020 om 07:40
Mitsah Gebruiker

Mooi apparaat lijkt me. Heb een nieuwe nodig aangezien de Maalmolen van m’n huidige DeLonghi het gisteren begeven heeft doordat er een steentje tussen is gekomen. Echter vind ik de waterbak aan de achterkant en de blijkbaar lage temperatuur behoorlijke minpunten

Beantwoorden

24 januari 2020 om 10:52
Arnout001 Gebruiker

Dit toestel aangeschaft in een vorige flash-aanbieding en ben er au fond zeer tevreden mee. Er staat in een wip een heerlijk geurend kopje koffie klaar. Heb er wel iets meer voor betaald, maar heb kunnen genieten van de Krups-cashback-actie (net melding gehad dat mijn registratie gelukt is…nu dus wachten op mijn tegoed :-)).

Ik lees in reviews dat de koffie niet echt heet is, maar ik heb de koffietemperatuurinstelling op ‘max’ gezet en mijn koffie is steeds lekker warm. Het is wat oefenen om het perfecte kopje te zetten, maar nadien moet je vrijwel niets meer aanpassen (mijn koffie staat op fijngemalen, 110ml). Thee zet ik ook met dit toestel en, hij pruttelt wel enorm bij het theezetten, de temperatuur is OK, geen kokend, maar toch.

Een minpuntje (mss enkel voor de Belgische klanten?) is dat de app nergens te vinden is, niet op Android als IPhone: melding ‘dit item is niet beschikbaar in je land’ :-/. Dus geen getimed kopje, geen aanpassingen van instellingen op afstand,… Al een geluk dat alles ook via het toestel kan geregeld worden.
Misschien kan @Krups Expert me helpen? Heb al via het ‘undergroud’ circuit getracht de app te installeren, maar de overdaad aan veiligheidsmeldingen hebben me op andere gedachten gebracht…
Tip: zet steeds een leeg kopje onder de machine, soms reinigt hij zichzelf zonder waarschuwing :-)

Beantwoorden

24 januari 2020 om 13:22
Official Product Expert Krups Expert Official Product Expert

Fijn dat je zo veel plezier hebt met je machine, dat horen we graag! Je kunt proberen de app te downloaden door je telefoon op Nederlandse instellingen te zetten. Je maakt dan een Nederlands account aan en kan, als het goed is, de Nederlandse app downloaden. Succes!

Beantwoorden

24 januari 2020 om 15:48
RoyD Gebruiker

Je kunt hem voor Android op andere plekken downloaden en dan vervolgens installeren. Pas op dat je wel een vertrouwde site kiest.

Beantwoorden

24 januari 2020 om 18:41
Dymphna Gebruiker

Voorstellen van site?

Beantwoorden

24 januari 2020 om 11:40
frankjorissen2 Gebruiker

Van onze vorige Krups espressomachine waren we heel tevreden, tot al na minder dan 3 jaar het maalwerk versleten was, en we zijn nochtans geen intensieve gebruikers. Dat was toen een keramisch maalwerk, nu is het een metalen maalwerk lees ik -> zijn die niet nog fragieler aan slijtage dan keramische ?
Vervanging van dit maalwerk ging ons meer dan 200 Euro kosten, dus hebben we het toestel maar weg gedaan en voor een capsulsestoestel geopteerd, gezien we toch relatief weinig koffie drinken (<10 koppen per dag).

Beantwoorden

24 januari 2020 om 14:30
Kaaf Gebruiker

hmmmm…als je 8 capsules per dag drinkt kost dat 20 cent met goedkope capsules (met niet lekkere koffie dan moeten ze 35cent zijn), dan kost dis 1,60 per dag is 584 euro per dag. Bij losse bonen kost een zak 10 euro per kilo. Ik haal 13 kopjes per 100 gram dus ong 0,075 cent per kopje. maal 8 kopjes is 60 cent per dag aan koffie. komt neer op 220 euro per jaar. Verschil is 365 euro per jaar. dus zeg 1000 euro voor 3 jaar……..Daar kun je een mooi apparaat voor kopen. M.a.w. cups kosten best veel.

Tuurlijk kun je ook koffie kopen voor 30 euro de kilo. en dan wordt het lastiger vergelijken. Maar ik vind de koffie van 10 euro prima genoeg. Beter dan in menig restaurant in nederland

Beantwoorden

24 januari 2020 om 15:44
peetgenie Gebruiker

Is de zetgroep een beetje makkelijk schoon te maken?

(Kon er in de handleiding niet veel over vinden)

Beantwoorden

24 januari 2020 om 17:32
mic390 Gebruiker

6x geprobeerd af te rekenen.helaas ben er klaar mee als sites niet werken.

Beantwoorden

25 januari 2020 om 13:24
Moderator Paul Moderator

Er was gisteren een storing bij iDeal. Is dat toevallig de betaalmethode geweest waarmee je probeerde af te rekenen?

Beantwoorden

25 januari 2020 om 17:48
mic390 Gebruiker

Uit eindelijk gelukt nu maar wachten

Beantwoorden

24 januari 2020 om 21:10
aklasse Gebruiker

Welke kleur is de voorkant

Beantwoorden

24 januari 2020 om 23:51
Yvonne1968 Gebruiker

Ziet eruit als Alu of RVS. Of het metaal of plastic is is dan weer niet goed te zien. Meestal is het gewoon kunststof uitgevoerd.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.