31 maart 2020 om 00:00
iBOOD

LG 3.1 Soundbar | 420 W | Draadloze Subwoofer | SL6YF

LG 3.1 SL6YF Soundbar | Draadloze Subwoofer

Laat de buren meegenieten van je uitstekende smaak in slechte films met deze LG Soundbar!

Specificaties

Merk: LG
Type: 3.1 Soundbar | 320 W | Draadloze Subwoofer | SL6YF
Garantie: 2 jaar

• DTS Virtual:X 
  • Stream alles via bluetooth
  • Heerlijk diep geluid

Algemeen

• Producttype: Soundbar
  • Wireless Box + 2 Rear Speakers (SPJ4-S): compatibel
  • Matching TV: 40" en groter

Geluid

• High Resolution Audio gecertificeerd: 24bit/96kHz
  • Channel: 3.1.2 ch
  • Vermogen Soundbar: 420 W
  • Vermogen Subwoofer: 220 W (Wireless)
  • ASC (Adaptive Sound Control)
  • Virtual Surround
  • Natural / Auto EQ

Aansluitingen

• TV sound sync
  • HDMI 1.4 (HDCP 1.4): 2
  • USB
  • Audio Optisch

Multimedia

• Bluetooth
  • Simplink
  • FM tuner

AV Formaat

• LPCM
  • Dolby Digital
  • DTS Virtual: X
  • DTS Digital Surround
  • FLAC
  • OGG
  • WAV
  • MP3
  • WMA

Afmetingen

• Afmetingen Soundbar: 1060 (B) x 57 (H) x 85 (D) mm
  • Afmetingen Subwoofer: 171 (B) x 393 (H) x 248.5 (D) mm
31 maart 2020 om 00:45
EDWernars Gebruiker

Ik zou graag de sl8yg of de sl9yg eens zien op ibood.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 01:40
Moderator Tom Moderator

Dag EDWernars

je mag dat zeker eens op het tipforum gooien!

Daar kijken de inkopers vaker naar.

Mvg

Tom

Beantwoorden

31 maart 2020 om 06:44
Fleet Gebruiker

Goedemorgen, kan iemand me uitleggen hoe FM Tuner op deze soundbar (als onderdeel van multimedia toepassingen) werkt? Klopt het dat er een WiFi tuner is ingebouwd? Hoe beiden je deze?

Beantwoorden

31 maart 2020 om 06:58
groenenbood Gebruiker

Ijk heb deze tijdens de hunt gekocht. Deze optie werkt niet, net als de chromecast optie die hier blijkbaar er niet in zit. De handleiding is de meest waardeloze die ik ooit ben tegengekomen.

Maar het geluid is best goed..

Beantwoorden

31 maart 2020 om 08:58
Crituser Gebruiker

Heb de soundbar nu drie maanden. De FM radio werkt gewoon via de ether. Er is een dun draadje als antennekabel aanwezig. Via de afstandbediening zijn de zenders te programmeren en de stationsnaan wordt dan vanzelf getoond. Prima stereo geluid, de 1 meter draad antenne moet wel volledig uitgestrekt worden.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:37
MeneerDeUil Gebruiker

Je kunt natuurlijk ook je telefoon/laptop/tables met BT verbinden en internetradio aanzetten…

Beantwoorden

31 maart 2020 om 14:36
Timkim Gebruiker

Of HDMI, jack plug 3,5 mm kopen bij Action en aansluiten op de tv kast van je provider(KPN)

Aansluiten op de AUX kanaal

Beantwoorden

31 maart 2020 om 08:41
EMIRRAP Gebruiker

Voor de mensen die hem hebben, goeie zware bass?

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:13
Crituser Gebruiker

Heb de soundbar nu driemaanden en zou niet meer zonder willen. Mijn high end LG oledtv is nu een bioscoop ervaring geworden.De bas is stevig en aanwezig maar gelukkig niet te overheersend. De standaard setting bevalt het best, ook voor spraak. Heerlijk is dat met de standaard afstandbediening alles aan en uitgaat.

Het volume kan zonder hoorbare vervorming naar 100 %. Dan krijg je wel ruzie met de buren. Volgens mijn telefoon appje is de maximale geluidsdruk 85db. Het hoog is niet sprankelend, het midden redelijk en de bas ook. Logisch voor een setje van deze prijs.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:05
GerbenOudijn Gebruiker

Goedemoregn iedereen, weet iemand of een soundbar zoals deze makkelijk aan een TV vast te maken is? Ik heb een TV op een draaibare muurbeugel, en zou hem daarom aan de TV vast willen maken.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:26
bestway Gebruiker

Geen probleem, zijn speciale soundbar beugels voor….. gewoon even googelen

Beantwoorden

31 maart 2020 om 10:12
Mattie112 Gebruiker

Bij dit model? Op de foto zie ik niet echt schroefgaten zitten aan de achterkant (of zie ik iets over het hoofd?)

Beantwoorden

31 maart 2020 om 11:08
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen GerbenOudijn,

Er worden bij deze soundbar twee beugeltjes meegeleverd waarmee je hem aan de muur kunt bevestigen. Ongetwijfeld zijn er ook adapters op de markt waarmee je hem via deze beugeltjes aan jouw tv-beugel kunt bevestigen, dit durf ik je echter niet met zekerheid te zeggen.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:33
MeneerDeUil Gebruiker

Zelf nu een paar maanden in het bezit van de SL6Y en ben er erg tevreden over. De sub is draadloos en staat ergens in een hoek uit het zicht maar produceert een volle en voelbare bas. De soundbar ziet er strak en somber uit, iets wat ik als een pluspunt ervaar. Zo springt deze niet in het zicht en past het bij vrijwel elke TV. Het geluid geeft een ruimtelijk effect, bij het kijken van een film zit je er echt in. De soundbar gaat vanzelf aan en uit bij het in-en uitschakelen van de TV. Ook reageert deze op de AB van het ziggo kastje zodat je alles kan bedienen met 1 AB. Uiteraard kan het allemaal nog veel spectaculairder met Atmos en dergelijke, maar dan zit je ook op een veel hogere prijsklasse. Voor het geld dat je hier betaald voor deze soundbar, heb je echt een volwaardige, goede soundbar met flink volume, ruimtelijk en vol geluid. Kan niet mis gaan!

Beantwoorden

31 maart 2020 om 09:42
icEMyst Gebruiker

RMS waarden aub.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 11:14
Mattie112 Gebruiker

Aan de mensen die hem al hebben:

Zitten hier bevestigingspunten op voor muur bevestiging? Of een bracket daarvoor?

Beantwoorden

31 maart 2020 om 12:07
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Mattie,

Er worden inderdaad zelfs beugeltjes meegeleverd om deze soundbar aan je muur te bevestigen.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 15:09
Mattie112 Gebruiker

Mooi dan nu nog opzoek naar een beugel om hem aan mijn huidige tv beugel te bevestigen. Tip voor iBOOD (yes I know tip forum). Maar dat komt wel goed zolang er maar iets bij zit voor aan de muur kan het ook wel elders aan verbonden worden :D

Beantwoorden

31 maart 2020 om 13:04
aardigebas Gebruiker

Is deze draadloos te verbinden met de tv (zit wifi en bluetooth op de tv)

Of anders met HDMI optische kabel of USB.

Dit is mij niet helemaal duidelijk.

Al mijn kabel zijn nu netjes weggewerkt

Beantwoorden

31 maart 2020 om 13:17

Je kunt deze soundbar niet draadloos aansluiten. Je kunt hem inderdaad wel via de HDMI poort aanslutien.

Beantwoorden

31 maart 2020 om 16:01

Hoi aardigebas,

Ik moet terugkomen op mijn eerdere berichtje:

Deze soundbar beschikt ook over bluetooth :-)

Beantwoorden

31 maart 2020 om 13:35
ikkebas Gebruiker

Bedankt, moest mijn inlog veranderen omdat mijn mailadres niet meer bestaat.

Ik zag dat je nog een extra HDMI aansluiting hebt op de soundbar, dus kan de huidige optische aansluiting van de Xbox gebruiken voor de soundbar en de extra HDMI aansluiting op de soundbar rechtstreeks op de Xbox aansluiten.

Probleem opgelost en besteld ????

Beantwoorden

31 maart 2020 om 15:52
WardS Gebruiker

Besteld;) ben erg benieuwd!

Beantwoorden

31 maart 2020 om 18:56
01234 Gebruiker

Tof, heb deze hier 2 weken geleden gekocht voor 250 euro.

Beantwoorden

3 april 2020 om 15:13
henkvdnol Gebruiker

Ik had gedacht dat het heel eenvoudig zou zijn om de LG SL6YF soundbar aan te sluiten op een tv, maar ik stuit op een aantal  onverwachte problemen. Ten eerste blijkt de tv geen gewone HDMI maar HDMI ARC te moeten ondersteunen niog nooit van gehoord), en dat heeft onze tv kennelijk niet. Dacht ik de soundbar vervolgens dan maar via een optische kabel aan te sluiten (heb ik nog nooit gedaan) kom ik er, na in de winkel een optische kabel te hebben gekocht, achter dat er verdorie twee verschillende soorten TOSLINK- stekkers te bestaan. Geen flauw idee wat waar in moet. Ik heb nu een optische kabel, met aan beide uiteinden twee verschillende stekkers, die geen van beide op de soundbar of de tv passen. Wat is dit voor gekloot. Ook in het manual van LG dat ik heb gedownload wordt alleen maar simpel gezegd dat via een optische kabel de soundbar kan worden aangesloten op de tv, verder niets. Echt waardeloos dit. Kan iemand eens uitleggen welke kabel precies waarin moet?

Beantwoorden

3 april 2020 om 17:49
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag henkvdknol,

Meestal is het de optische kabel zoals in de afbeelding hieronder. Het is wel belangrijk de kunststof dopjes er af te halen voor je hem aansluit. In de handleiding van de LG wordt deze optische kabel ook aangegeven en dit is ook de kabel die tv’s standaard ondersteunen.

Beantwoorden

3 april 2020 om 17:50
Moderator Niek Moderator
3 april 2020 om 23:39
henkvdnol Gebruiker

Dank je. Ik had dus inderdaad de verkeerde kabel.  Nu heb ik de juiste kabel en die past inderdaad moeiteloos.

Beantwoorden

4 april 2020 om 07:08
Moderator Niek Moderator

Goed om te horen dat het gelukt is! Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag :-)

Beantwoorden

22 april 2020 om 13:06
Mattie112 Gebruiker

Zijn er meer mensen waar de soudbar niet goed overschakelt naar ARC? De tv gaat automatisch aan als ik de settop box aan zet, alleen soms blijft de soundbar op HDMI staan (ipv ARC), en wanneer ik hem dan naar OPT/ARC zet (wat 1 setting is) blijft hij op OPT. Ik moet daadwerkelijk de stroom er af halen om het weer op te lossen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.