2 augustus 2020 om 00:00
iBOOD

WD Elements Portable Harde Schijf | 500 GB | USB 3.0

WD Elements Portable Harde Schijf

iBOOD'ers die lijden aan digitale verzamelwoede, opgelet! Al je digitale spul heeft met ingang van vandaag een nieuw dak boven z'n hoofd.

Specificaties

Merk: WD Elements
Type:  Portable Harde Schijf | 500 GB | USB 3.0
Garantie: 2 jaar

• 500 GB opslag
  • Compacte harde schijf
  • Hoge overdrachtsnelheid

Kenmerken

• Compatibel met USB 3.0 en 2.0
  • Hoge overdrachtsnelheden
  • Verbeter pc-prestaties
  • Schokbestendig en duurzaam

Technische informatie

• Capaciteit: 500 GB
  • Interface: USB 3.0, USB 2.0
  • Compatibiliteit: Geformatteerd als NTFS voor Windows® 10, Windows 8.1 Moet mogelijk opnieuw worden geformatteerd voor andere besturingssystemen Afhankelijk van de hardwareconfiguratie en het besturingssysteem van de gebruiker kan de compatibiliteit afwijken.
  • Afmetingen (L X W X H): 110.5mm x 82mm x 15mm

Dit ontvang je

• Draagbare harde schijf
  • USB 3.0-kabel
  • Beknopte installatiegids

2 augustus 2020 om 00:05
PeacekeeperNL Gebruiker

Wel 500 hele gigabytes! Smashing haha. Ik pass.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:18
Susantigoon Gebruiker

Want…?

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:45
-Cyclops- Gebruiker

Omdat 500 GB (0,5 TB) tegenwoordig niet echt heel veel is en omdat het relatief gezien vrij duur is: voor het dubbele bedrag kun je al 3TB krijgen of voor het driedubbele al 5TB. Per GB stukken goedkoper.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 07:35
peetpp Gebruiker

maar die zijn een stuk groter en zwaarder en dus ook duurder, voor iemand die meer dan genoeg heeft aan 500 GB in een handig klein en licht formaat is deze wellicht een veeeel betere aankoop

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 09:24
MiDel Gebruiker

Zorg toch ten minste dat je info correct is. De afmetingen voor een 5TB versie, die 10 keer zo groot is in opslag, zijn dezelfde als die voor de 500GB. Je hebt wel een punt, het is een beetje zwaarder, maar ik zie een 100g extra gewicht nu ook niet bepaald als “stuk zwaarder”.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:10
fgeer Gebruiker

500Gb Haha! Dat was 20 jaar geleden!!

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 18:30
Thijsjeurissen Gebruiker

Onzin.  Ligt totaal aan de gebruiker of dit wel of niet toereikend is.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:15
michaelvanoycke Gebruiker

500GB zie ik inderdaad wel verdwijnen gezien de kleine meerprijs van 1TB, echter al iemand niet meer nodig heeft dan dit is een WD aan 33€ echt wel netjes hoor.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 03:00
blackfin Gebruiker

Geen slechte aanbieding mee eens, echter vinden veel mensen de capaciteit een probleem. Ik koop alleen nog maar schijven van minstens 2TB en die heb je voor het dubbele bedrag van deze aanbieding.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:31
joesoef Gebruiker

Oeps. Het is niet eens een Ssd. Jammer van de verzendkosten.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:09
Susantigoon Gebruiker

SSD 500 GB…voor dit geld…lolbroek…

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 21:34
wtcwerner Gebruiker

Ik kan ze wel aanwijzen maar ze zijn niet van dit merk. De goedkoopste SSD van 500gb is nu 38 euro. Ik zou zeker 500 GB niet aanraden voor 33 euro je betaald per gigabyte dan best wel veel. Hdd 500 GB 2.5 inch heb je tegenwoordig al vanaf 23 euro en ook dan niet van dit merk.

WD maakt wel zeer betrouwbare hardeschijven. En voor paar euro meer heb je een 1 of 2 TB voor minder geld per gigabyte dus misschien even doorsparen :)

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:40
shadowjack Gebruiker

500GB is een lachertje, dat was 10-12 jaar geleden, toen kwamen de eerste 750GB en terabyte schijven zo ongeveer, daar heb ik er nog een stel van liggen, ik koop ze tegenwoordig van 5TB portable, nog niet eens zo gek veel duurder, in verhouding…. heb bij elkaar zo’n 30TB aan opslagruimte nu voor mijn raw audio/video opnames en projecten, foto’s en grafische creaties…

Dan nog, een losse 500GB SSD kost ook geen drol meer, je scoort een goedkoop USB 3 naar SATA kabeltje erbij en klaar.

Edited by: Kris – en vanaf nu gaan we niet verder liggen trollen op elkaar?!

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 12:17
Zplus Gebruiker

Zo je bent geweldig zeg 30tb aan RAW audio/video opnames. Zal het goed doen op een verjaardag. Ik heb dat niet hoor o’ja heb natuurlijk Tidal en 1200 cd’s met high end audio set. Misschien eens kijken naar een professionele NAS dan zitten klooien met allemaal 5 TB ext HDD

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:13
shadowjack Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Elkaar uitschelden is niet relevant in dit topic. Graag lief zijn voor elkaar. Elk off-topic en/of onaardig bericht hierna wordt (eventueel deels) geknipt.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:56
Moderator Kris Moderator

Lieve iBOOD-vrienden en vriendinnetjes,

iedereen gebruikt zijn (IT-)spullen hoe het hem of haar het beste uitkomt. Er is geen slechte manier noch een goede manier. Dat jij X beter vindt dan Y, is perfect, maar daarvoor moet je nog niet op de man spelen.

Jullie mogen jullie ervaringen en meningen gerust posten, maar wel MET RESPECT voor elkaar. Op de man spelen, is niet nodig.

Hopelijk kalmeert deze storm snel.

Bedankt!

Mod Kris

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 18:29
Thijsjeurissen Gebruiker

Wat moet je met dit soort reacties. Jouw gebruik en behoeftes zijn niet universeel, genoeg mensen die aan 500gig voor een prima prijs wel een prima koop doen.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 00:53
Ma023 Gebruiker

De azijnbrigade is nog wakker zie ik. Niet iedereen heeft veel opslag nodig. Zou mij dus niet verbazen als dit goed verkoopt vandaag :)

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 07:18
fgeer Gebruiker

Dus geen snelle ssd voor jouw? Pak je kans zou ik dan zeggen!

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 10:26
Jan_Glassee Gebruiker

SSD voor operating system, HDD voor storage. De snellere toegang heeft weinig belang bij het maken van backups of het openen/kopieren van wat files op en naar een externe schijf. Dus nee, geen sneller SSD voor iemand die weet wat hij koopt. Tis gewoon te weinig opslag voor die prijs.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 01:04
triman Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:27
Susantigoon Gebruiker

Waar?

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 01:20
otaner Gebruiker

Ach, ik heb ooit 1000 gulden betaald voor 10Mb HD…

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 02:49
G.deFluiter Gebruiker

Dat was in de jaren ‘80. Toentertijd heb ik ook eens ter uitbreiding van mijn Sincliar ZX81 een reusachtige schijf gekocht van 2Mb voor de prijs van  195 guldens.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 06:37
ERODUS Gebruiker

2MB schijf voor de ZX81??? ????

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 07:38
peetpp Gebruiker

en mijn eerste harde schijf was 20 Mb dadcht ik, een apricot, costte zowat 20.000 belgische frankjes oftewel zo’n 500 euro, moet idd rond 1980 geweest zijn, the good old time :)

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 06:01
Lebrun Gebruiker

Veel te duur !

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:50
Susantigoon Gebruiker

Zeker Lebrun, dus heb je beslist een linkje waar ze goedkoper zijn?

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 08:54
fgd007 Gebruiker

Oude partij. De prijs lijkt op het eerste gezicht uitstekend, maar valt toch wat tegen als je de specs bekijkt. Ik sla m over.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:11
Susantigoon Gebruiker

Wat bevalt je dan niet aan die specs hiervan?

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 15:11
fgd007 Gebruiker

Mechanische schijf en “beperkte” capaciteit.

Vind het wel grappig dat er schokbestendig en hoge overdrachtsnelheid in de usps staat bij een non-ssd schijf.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 09:23
Rustyb Gebruiker

Om aan je TV te hangen helemaal top.

fijne zondag.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 12:10
Zplus Gebruiker

Helemaal gelijk.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 09:31
edenjose Gebruiker

Ik heb er hier nog 2 liggen, exact hetzelfde en ze voldoen nog steeds prima. Toch wel een sterke kant van Western Digital, alleen heb ik er destijds ruim het dubbele voor betaald. Wat dat betreft denk ik dat shadowjack met z’n geschreeuw nog wel even nadenkt voordat hij zijn oude HDD’s weggooit want dan gaat het om een fors bedrag wat hij ervoor betaald heeft! En inderdaad, niet iedereen heeft zo’n grote capaciteit nodig, ik tenminste alleen om een volledige backup te maken en dan heb ik aan 1 tb. genoeg. Zo gek dus nog echt ‘fgeer’. Het is natuurlijk wel zo dat SSD’s van dezelfde capaciteit niet veel duurder meer zijn en dan is de keus niet zo moeilijk natuurlijk.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 11:07
shadowjack Gebruiker

Edited by: Kris -

iedereen gebruikt zijn (IT-)spullen hoe het hem of haar het beste uitkomt. Er is geen slechte manier noch een goede manier. Dat jij X beter vindt dan Y, is perfect, maar daarvoor moet je nog niet op de man spelen.

Jullie mogen jullie ervaringen en meningen gerust posten, maar wel MET RESPECT voor elkaar. Op de man spelen, is niet nodig.

Bedankt!

Mod Kris

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:59
Susantigoon Gebruiker

20MB? Was het maar zo!

Ik heb alles hier nog op 5,25 in. 512kb floppy’s staan. Voor alleen al Waterloo van ABBA heb ik er 12 nodig…

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 14:24
shadowjack Gebruiker

valt nog mee dat je het niet in een soort steen van rosetta gebeiteld hebt staan… dan had je wel een extra schuur nodig voor waterloo …

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 21:31
peetpp Gebruiker

Steen van rosette niet direct maar mijn eerste PC, een Tandy, sloeg zijn gegevens op een cassettebandje van een cassetterecorder, wat later kon men dit uitbreiden met een floppy disk station dat al gauw zo’n maandloon kostte en op de eerste floppy disk kon volgens mij slechts zo’n 180 kb op, dat waren eens tijden

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 09:32
MiDel Gebruiker

Oké, goedkoper dan de standaard 500GB (maar ook een minimaal verschil als je de verzendkosten erbij neemt). Maar zeker geen “waar voor je geld” als je naar prijs/GB gaat kijken.

Goed als je niet veel opslag nodig hebt, maar dan vraag ik me überhaupt af waarom je deze zou kopen, want kans is vrij groot dat je toestel dan genoeg ruimte biedt. Om het “on the go” mee te nemen kan je dan dat beetje data in de cloud opslaan, wat veel veiliger is dan zo’n externe harde schijf. Als je het toch compact wil, kan je beter een usb-stick kopen. Zal je wel een beetje minder capaciteit hebben, maar je hebt toch niet veel nodig…

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 16:44
Christiaanzwll Gebruiker

Ideaal om even een paar films op de kopiëren en in je tv te pluggen.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 12:08
Zplus Gebruiker

Zo iedereen is weer wakker en de mijne is weer groter dan die van jou. We hebben niet allemaal 10Tb aan data ergens opgeslagen die we dan ook nooit meer gebruiken. Ik heb er 1 aan mijn tv hangen voor als ik keer wat wil opnemen. Usb stick kan ook maar dit werkt perfect. Tuurlijk kan er ook 3tb aan hangen maar die komt nooit vol dus zonde geld.

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 13:18
shadowjack Gebruiker

Edited by: Kris

Bedankt!

Mod Kris

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 14:46
MrB21 Gebruiker

Mods doe aub eens wat aan die belabberde antwoordtekst die hier al meerdere malen gekopieerd hier aanwezig is.

Er wordt door deze en gene juist op de man (een persoon) en niet op de bal (het product) gespeeld. Já hier zit écht een verschil in. Er moet volgens mij dus juist op de bal gespeeld worden en niet op de man. Wow ik heb n.b. nog wel helemaal niks met voetbal :-) ).

Dit stuk tekst raakt derhalve kant noch wal om het maar eens op van die fraaie zegswijzen te houden ;-): ‘ Dat jij X beter vindt dan Y, is perfect, maar daarvoor moet je nog niet op de bal spelen.

Jullie mogen jullie ervaringen en meningen gerust posten, maar wel MET RESPECT voor elkaar. Op de man spelen is niet nodig.

Zullen we ook afspreken om in teksten niet te gaan SCHREEUWEN?

Wat er duidelijk gemaakt moet worden komt echt wel over. Op zondag zit ik taaltechnisch nu echter toch ‘in mijn maag’ met een een kleine ‘kerkklok en een klepel die ergens zoek hangt‘ ;-).

Succes verder met het ‘modden’ van alle egootjes op deze fraaie zondag, daar heb ik nl. wél respect voor!

Edited by: Kris – Beste MrB21, bedankt voor jouw berichtje! Bovenstaande moderator-police-line-break was natuurlijk met een knipoogje geschreven. Wat jij (noch anderen) gelukkig (?) niet meer kunnen zien, is dat er een 20-tal “haat”posts gedelete werden. Wij, als moderator, grijpen echt niet graag naar de “harde middelen”, maar het forum moet toch een beetje plezant blijven voor iedereen. Alvast succes met het zoeken van een klepel in de “kerkklok” ;-)

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 14:24
Annahilator Gebruiker

Bij mij gaan die portable schijven vaak kapot, ligt dit aan mijn lompheid? Of zijn deze extra gevoelig door beweging?

Beantwoorden

2 augustus 2020 om 14:34
shadowjack Gebruiker

mechanische schijven zijn nu eenmaal gevoelig, 1 x laten stuiteren is meestal einde verhaal. dan zal het niet zozeer jouw lompheid zijn maar gewoon dat ze minder schokbestendig zijn. oh en statische electriciteit is ook funest….

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.