22 oktober 2020 om 00:00
iBOOD

Edifier Draadloze In-ears TWS NB2 Oordopjes | ANC

Product expert aanwezig

Edifier Draadloze In-ears TWS NB2

Voor een klein oorgasme. 

Specificaties

Merk: Edifier
Type: Draadloze In-ears TWS NB2 Oordopjes met ANC
Garantie: 2 jaar 

• Met Active Noise Cancelling
  • Kraakhelder geluid en spraak
  • Intuïtieve interface en speelt tot 32 uur muziek

Kenmerken

• Bluetoothversie: Bluetooth V5.0
  • Bluetooth profiel: A2DP, AVRCP, HFP, HSP
  • Batterij capaciteit: 60 mAh (oordopjes) / 500 mAh (charge case)
  • Laadtijd: Ongeveer 1,5 uur (oordopjes) / 2 uur (charge case)
  • Frequentierespons: 20Hz-20KHz
  • Gevoeligheid: 94 ± 3dB
  • Impedantie: 24Ω
  • Afspeeltijd: ANC aan: ongeveer 7 uur (oordopjes) + 18 uur (oplaadcassette) ANC uit: ongeveer 9 uur (oordopjes) + 23 uur (oplaadcassette)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 oktober 2020 om 00:07
tsjech Gebruiker

Super fijn setje, vorige keer via iBood besteld. Erg tevreden mee.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 00:13
mrq.nightwish1978 Gebruiker

En hör tevreden ben je over de anc?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 08:18
dabanli Gebruiker

Ik heb ‘m ook gekocht de vorige keer. Ook erg tevreden mee. Van de ANC moet je niet (te)veel van verwachten. Ik merk t verschil niet.

Erg fijn is dat-ie bijna een hele werkdag meegaat. Hij zit ook comfortabel genoeg. Voor deze prijs een bijzondere verrassing.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:13
ronschool Gebruiker

Ik vind er met ANC behoorlijk verschil in zitten eigenlijk. Afzuigkap en stofzuiger hoor je nog nauwelijks, helemaal als je muziek draait. Lees wel terug dat deze ANC iets minder sterk is dan bij andere duurdere merken maar persoonlijk vind ik het genoeg. Meer ANC gaat ook ten koste van geluidskwaliteit die overigens helemaal top is van deze buds

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 07:31
LOUD Gebruiker

Als het dezelfde kwaliteit is als de gewone koptelefoon van edifier die ik hier eens gekocht had. Die was binnen een jaar stuk. Kon niet meer opladen.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:20
Moondust1976 Gebruiker

Dat had je nog garantie.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 08:13
dangil69 Gebruiker

Iemand ervaring met windgeruis op de koersfiets in combinatie met een helm? Werkt de anc dan naar behoren?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 08:24
C.v.Steenderen Gebruiker

Hoi, heeft hij multipoint pairing?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 08:58
Official Product Expert Edifier Expert Official Product Expert

Hallo C.v. Steenderen,

De TWS NB2 heeft geen multipoint pairing

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 08:56
TimoRiet86 Gebruiker

Soms is het nodig slechts 1 oordopje in te doen. Werkt dat ook goed?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 09:01

Hallo TimoRiet86,

Ja je kunt ook prima één van beide oordopjes gebruiken

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 09:29
HaJarn Gebruiker

Erg goede earbuds voor deze prijs, wat mij betreft werkt de ANC ook prima.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:02
oawinkel Gebruiker

Voor de prijs helemaal prima. ANC werkt best goed, geluidskwaliteit ook goed. Alleen de duurzaamheid is in mijn beleving niet goed. Aantal weken terug via ibood besteld, maar nu al een oordopje wat alleen nog een heel laag volume laat horen. Setje ter reparatie teruggestuurd, nu afwachten wanneer ik ze weer terugkrijg.

Zijn er anderen met deze ervaring?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:21

Hallo Olaf,

Wij hebben hierover gemaild met elkaar, ik wacht nog op deze retour, kan er dus nog niets specifieks over melden en ben ook benieuwd.

In zijn algemeenheid kan ik concluderen dat als er iets mis is met TWS oordopjes (ervaring bij onze TWS1 en TWS2 modellen) dit in 95% van de gevallen betrekking heeft op de accu: of de oplaadcase werkt niet of een oordopje laadt niet meer op. Maar dit is in totaal slechts een retour percentage van 0,8%, en hiervan zijn niet eens alle sets defect.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:16
Kees Lourens Gebruiker

ik heb dit sinds gisteren heel licht geluid in de rechter , linker is goed alles geprobeerd opnieuw pairen etc maar niks lukt, paar weken in huis, klinken verder prima hoor, maar ze gaan retour voor reparatie, hoe te handelen.

Beantwoorden

7 januari 2021 om 13:49
oawinkel Gebruiker

Helaas heeft de nieuwe set nu ook weer hetzelfde probleem. Duurzaamheid is dus echt niet best. Als de 4-de melding hier in het forum, dus staat niet op zichzelf.

Ik zal deze set nu ook weer retourneren

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:17
Renem Gebruiker

Ik heb dit setje ook gekocht via iBood, ben er erg blij mee. Alleen vraag ik me af waar ik kan zien hoeveel de charge case nog opgeladen is? In de app zie ik dit ook nergens staan. Ik wilde laatst de oordopjes in doen, bleken de oordopjes en de case beide leeg te zijn terwijl ik daar geen melding van had gehad.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:24

Hallo Renem,

Als de de oplaadcase sluit en even omdraait, dan ze je de rode LED naast de USB-C connector knipperen. 1x = nog 1 lading over, 2x = nog 2 ladingen over, 3x = nog 3 ladingen over en dus 100% vol.
De lading van de oordopjes zelf kun je in de Edifier Connect app zien.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:50
Renem Gebruiker

Goed om te weten. Bedankt!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 10:24
dirkoost Gebruiker

Ik overweeg (voor het eerst) in-ears te kopen, maar enkel tot doel om een gesprek te voeren via mijn mobiel toestel (kantoornummer wordt doorgestuurd naar mijn mobiel wegens telewerk).  Is de gesprekskwaliteit goed ?  Hoever kan ik hiermee rondlopen (afstand tussen mobiel toestel en de oortjes ?)

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:03
Moderator Paul Moderator

Bij bluetooth verbindingen moet je rekening houden met maximaal 10 meter afstand.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:02
gps712 Gebruiker

Ik heb deze al een tijdje en erg onder de indruk van de kwaliteit. Batterijen ook prima. Noicecanceling is een bizarre ervaring, heerlijk om zo van muziek te genieten.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:04
andresvanderkuil Gebruiker

Damn, daar heb ik dus teveel voor betaald… maar wel onwijs tevreden, dus als je twijfelt…direct bestellen.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 11:28
ronschool Gebruiker

Kopen deze buds! Het meest belangrijke, de geluidskwaliteit is helemaal top. Heel diep mooi strak laag en helder midden/hoog met een hoop detail. Ze komen bizar dicht in de buurt van mijn grote semi-open hoofdtelefoon (Superlux HD681) met grote  50 mm drivers. ANC werkt voor mij goed genoeg, afzuigkap of stofzuiger hoor je nog nauwelijks en tot helemaal niet als je muziek op hebt staan. Prettig is ook dat ie ook juist omgevingsgeluid (ambient mode) door kan geven mits geselecteerd. enig nadeel hiervan is dat je in dit geval wel windgeruis hoort.

Voor die 6 tientjes ga je niks beters vinden.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 12:29
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Hier sluit ik mij volledig bij aan! Absoluut een aanrader!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 13:53
Peter_1973 Gebruiker

Ik schrijf normaal gezien nooit reviews maar voor deze maak ik graag een uitzondering. Heel tevreden over deze in-ears, zou deze direct terug kopen! Heb deze een aantal weken geleden hier aangeschaft en ik ben nog dagelijks onder de indruk van het prachtige volle geluid die deze oortjes produceren. Ik gebruik ze op de fiets op weg naar het werk. Irritant en vermoeiend windruis behoort definitief tot het verleden, hiervoor zocht ik al lang een oplossing. Super gemakkelijk in gebruik, oortjes uit het doosje, inpluggen en direct muziek luisteren…super! Als ik dan toch een minpuntje moet opnoemen dan is het het volume dat je niet kan regelen aan de oortjes zelf. Voor deze prijs super deal!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 14:56
exabartje Gebruiker

Heb ze elders gekocht (tegen hogere prijs) en kan alle positieve punten onderschrijven: redelijk goede ANC (niet vergelijkbaar met over ear, maar wel heel groot verschil met geen ANC), goede kwaliteit geluid voor muziek, en de reden waarom ik ze heb gekocht: erg goede microfoon. Ik heb ook een 1more TWS set, maar daar valt absoluut niet mee te bellen, en al helemaal niet buiten. Deze NB2 doet dat uitstekend, zelfs buiten als er wat wind staat. Aanrader!

Enige issue wat ik heb, en misschien weet de product expert van Edifier wel raad:  bij sommige apps op mijn telefoon (Storytel bijvoorbeeld, maar NIET bij Teams of bellen) valt de verbinding weg na EXACT 10 minuten. De telefoon speelt door, geeft ook nog aan dat de headset verbonden is, en de enige manier om te herstellen is de oortjes terug in het doosje en opnieuw verbinden. Enig idee??

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 15:03

Hallo Exabartje,

Dat zal ik hier moeten uitproberen voor je, ik ken wel iemand met een Storytel app
Stuur svp even een email naar info@edifier.nl dan kan ik je hierover nog contacten later

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 15:34

Hallo Exabartje,

Ik zit met Storytel inmiddels op meer dan 15 minuten te luisteren
Als het bij jou exact na 10 minuten is kan het dan een bepaalde timer zijn?
Met de Edifier Connect app kun je namelijk ook een timer instellen wanneer ze uit moeten schakelen.

Als het probleem blijft graag meer informatie sturen over type mobiel etc. naar info@edifier.nl

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 16:57
exabartje Gebruiker

Hoi Expert,

Ik heb de Edifier Connect app, en de timer inderdaad geprobeerd. Die stond UIT, en ook als ik ‘m op 90 minuten zet, treedt het probleem ook op. Kan prima zijn dat het in mijn telefoon zit; ik heb nog niet de moeite van een factory reset geprobeerd.

Ik ga eerst even een factory reset van de oortjes proberen – blijft het daarna nog steeds bestaan, dan stuur ik alle info naar info@edifier.nl

Bedankt voor het meedenken!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 15:12
Sp0rk Gebruiker

Wat voor maat rubber dopjes zitten hier bij?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 15:18

Hi Sp0rk,

12mm is standaard gemonteerd, 11mm en 13mm worden meegeleverd

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 17:31
Usatraveller Gebruiker

Ik wil ook graag weten hoe de gesprekskwaliteit is. Kan je de telefoon opnemen door op het oortje te tikken?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 17:43

Hi Usatraveller,

Dat klopt, met tikken neem je een telefoongesprek aan.
Gesprekskwaliteit is goed, ik bel dagelijks met een collega die tegenwoordig altijd de TWS NB2 gebruikt om mee te bellen

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 17:47
Usatraveller Gebruiker

Bedankt.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 18:07
Booddabood Gebruiker

Kan je deze ook retourneren, mochten ze niet bevallen? (En daarmee bedoel ik dus nadat je ze geprobeerd hebt)

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 18:11

Hi Booddabood,

Nee dat kan natuurlijk niet in verband met de hygiëne, dan zijn ze onverkoopbaar.

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 18:32
Booddabood Gebruiker

Ik dacht dat het makkelijk op te schonen was ivm de siliconen dopjes die goedkoop te verwisselen zijn maar heb het kennelijk fout :’)

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 19:40
Tco Gebruiker

Moet gewoon kunnen. Ik heb gewone koptelefoon ook terug gestuurd naar een webwinkel welke moeilijk deed. Ze hadden het in de TOS staan maar dat zegt niet dat het ook wettelijk is. Je moet een product naar behoren kunnen testen.

Dit is geen onderbroek of kunstgebit.  Een webshop/winkel kan natuurlijk heel moeilijk gaan doen en dan zit je misschien met gerechtelijke stappen e.d.

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 17:09
Moderator Paul Moderator

In-ears (waaronder deze earbuds) vallen in de groep “hygiene producten” en kunnen daardoor niet geretourneerd worden.

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 19:18
Tco Gebruiker

Zoals ik zei, ibood doet moeilijk. :)
Gewoon voet bij stuk houden als je ze wilt terugsturen.  Zie artikel 46d lid 4.

Wat ze op de site in de kleine lettertjes zetten heeft geen betekenis hier.

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 19:21
Tco Gebruiker

Reactie op mezelf. Zolang de wet nog niet aangepast wordt vallen koptelefoons (nog) niet onder hygiëne producten.

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 23:15
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor het aanhalen van dit wetsartikel. De earbuds vallen onder punt 4b3.

Koptelefoons (on-ears, over-ears) mogen overigens wel teruggestuurd worden binnen de zichttermijn. Alleen in-ears en earbuds niet.

Artikel 46d
1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3
In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4
De leden 1-3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a
van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b
van zaken die:
1 zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2 duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3 door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4 snel kunnen bederven of verouderen;
c
van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d
van kranten en tijdschriften.

Voor verdere discussie verwijs ik je naar community@ibood.com, als je daar behoefte aan hebt.

Beantwoorden

24 oktober 2020 om 08:07
Tco Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Paul heeft al genoemd waar je terecht kan voor verdere discussie

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 19:21
Roger Valkering Gebruiker

Zijn deze te gebruiken met sporten? Blijven ze dan zitten?

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 19:25
Roger Valkering Gebruiker

Ah, op tweakers.net wordt vermeld dat ze wat dieper zitten en daarmee goed blijven zitten, ook met sporten. Mooi!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 21:40

Allemaal bedankt voor de belangstelling en bestellingen :-) 

Graag tot een volgende EDIFIER iBood, een fijne avond nog!

Beantwoorden

22 oktober 2020 om 23:09
nepdance Gebruiker

Het heeft ff geduurd maar ik ben om. Besteld…

Beantwoorden

23 oktober 2020 om 17:09
Moderator Paul Moderator

Veel plezier van deze weloverwogen keuze! :)

Beantwoorden

17 november 2020 om 16:17
japperloo074 Gebruiker

hoi hoi,

ik heb deze edifier tws nb2 gehaald. maar sinds kort heb ik toch problemen er mee. hij koppelt niet helemaal lekker met de telefoon meer. er gaat altijd maar 1 van de 2 earbuds aan. ik heb hem al opnieuw proberen te koppelen echter als ik de knop lang ingedrukt houd krijg ik niet de knipperende lampjes te zien.

door deze problemen krijg ik het helaas niet meer goed werkend. is er een manier om de earbuds een reset te geven?

groetjes jeroen

Beantwoorden

17 november 2020 om 23:11
Moderator Paul Moderator

hoi Jeroen,

Ik had exact hetzelfde probleem zoals jij beschrijft. Het geluid verliep alleen via rechts, wat ik ook probeerde met de reset knop. Later nogmaals geprobeerd: doosje open, knop lang ingedrukt gehouden en hop .. nu geluid via beide earbuds. En klinkt prima.

Hopelijk lukt het jou ook om het geluid via beide earbuds werkend te krijgen.

Beantwoorden

18 november 2020 om 09:32
japperloo074 Gebruiker

hoi Paul,

bedankt voor je reactie. echter bied dit voor mij geen oplossing. zojuist nogmaals geprobeerd, maar de pairing mode start niet. het enige dat gebeurt is dat er na ong. 3 seconde een groen lampje even aangaat en daarna weer uit gaat. tevens heb ik om opnieuw te pairen het apparaat uit de telefoon verwijderd en kan ik dus daadwerkelijk niks meer, aangezien er niet opnieuw verbinding tot stand komt.

is er een manier om het device hard te resetten zonder verbinding met een apparaat te hebben?

Beantwoorden

24 november 2020 om 14:00
remcomoelard Gebruiker

Hi!

Ik heb een probleem. Mijn linker oortje is nu na +- 2 maanden een stuk slechter. Alsin, hij heeft maximaal 20% van het volume t.o.v. het rechter oortje. Ik zou haast zeggen dat het linker oortje defect is. Voor ik hem retour stuur hoop ik dat iemand nog een idee heeft hoe ik dit probleem kan fixen? :)

Groeten,
Remco

Beantwoorden

7 januari 2021 om 13:50
oawinkel Gebruiker

Hallo Remco, Dit had ik dus ook. oordopjes zijn teruggestuurd, helaas heeft de nieuwe set nu ook weer hetzelfde probleem. Duurzaamheid is dus echt niet best. Als de 4-de melding hier in het forum, dus staat niet op zichzelf.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.