14 januari 2021 om 00:00
iBOOD

Asus AiMesh AC1750 Wi-Fi Systeem | 1x RT-AC66U + 2x Lyra Trio

Asus AiMesh AC1750 Wi-Fi Systeem

Je bent meshjogge als je niet niet wil hebben.

Specificaties

Merk: Asus
Type: AiMesh AC1750 Wi-Fi Systeem (1x RT-AC66U + 2x Lyra Trio)
Garantie: 2 jaar

• Overal in huis snel internet
  • Zó geïnstalleerd
  • Naadloze roaming

Kenmerken

• Productcode: 90IG0300-BO3G40 
  • EAN: 4718017322522

Netwerkstandaard

• IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac, IPv4, IPv6

Product segment

• AC1750 superieure AC prestaties : 450+1300 Mbps

Data snelheid

• 802.11a : 6,9,12,18,24,36,48,54 Mbps
  • 802.11b : 1, 2, 5.5, 11 Mbps
  • 802.11g : 6,9,12,18,24,36,48,54 Mbps
  • 802.11n : up to 450 Mbps
  • 802.11ac : up to 1300 Mbps

Zenden/ontvangen

• 2.4 GHz 3 x 3
  • 5 GHz 3 x 3

Frequenties

• 2.4 GHz / 5 GHz

Encryptie

• 64-bit WEP, WPA2-PSK, WPA-PSK, WPS support

Firewallprotocollen

• UPnP, DLNA, IGMP v1/v2/v3

VPN ondersteuning

• IPSec Pass-Through
  • PPTP Pass-Through
  • L2TP Pass-Through
  • PPTP server
  • OpenVPN server

Poorten

• RJ45 for 1Gbps BaseT for WAN x 1, RJ45 for 1Gbps BaseT for WAN x 0
  • USB 2.0 x 1
  • USB 3.0 x 1

Ondersteunt

• Airtime Fairness
  • Traffic Analyzer
  • Adaptive QoS
  • SmartQoS
  • AiProtection
  • Guest Network : 2.4 GHz x 3, 5 GHz x 3
  • VPN server : IPSec Pass-Through, PPTP Pass-Through, L2TP Pass-Through, PPTP Server, OpenVPN Server
  • VPN client : PPTP client, L2TP client, OpenVPN client
  • Enhanced media server (AiPlayer app compatible)
  • AiCloud personal cloud service
  • 3G/4G data sharing
  • Printer Server
  • Download Master
  • AiDisk file server
  • IPTV support

Stroomtoevoer

• AC Input : 110V~240V(50~60Hz)
  • DC Output : 19 V with max. 1.75 A current

OS

• Windows 10
  • Windows 10 64-bit
  • Windows 8.1
  • Windows 8
  • Windows 7
  • Mac OS X or Above
  • Linux

Ondersteunde modi

• Wireless router mode
  • Range extender mode
  • Access point mode
  • Media bridge mode
14 januari 2021 om 00:12
john_verweij Gebruiker

Dus, hoe ga ik dit icm of ipv mijn kpn wifi gebruiken die nu niet in het hele huis komt en is dit dan wifi5 of wifi 6?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 00:14
jup.deneddy Gebruiker
14 januari 2021 om 00:31
john_verweij Gebruiker

Thanks! Maar zie dan nog steeds niet hoe ik dat moet combineren met m’n kon wifi modem en of het wifi 5 of 6 is.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 00:33
LiFeTecX Gebruiker

Dit is AC dus wifi 5 wifi 6 heet AX

Beantwoorden

14 januari 2021 om 00:34
jup.deneddy Gebruiker

hij beschikt niet over wifi 6 nu, persoonlijk vind ik dit geen ramp ik heb nog niets die wifi 6 ondersteunt in ons netwerk !  en je moet een kat een kat noemen wifi 6E staat ook reeds in de steigers tegen de tijd dat het gemeen goed word zijn we weer enkele jaren verder

de prijs bij alternatie kost hij 349€

Beantwoorden

14 januari 2021 om 00:37
gjs Gebruiker

kan allebei, maar in principe zal dit ipv (je zet wifi uit in KPN box).
Wifi 6 is 802.11ax, ziet hier dus niet in. Een Wifi 6 router zal AX in de naam hebben, zoals de AX6100:
AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)|WiFi 6|ASUS Nederland

Wifi 6 en waarom jij het (niet) nodig hebt | Pricewise

Beantwoorden

14 januari 2021 om 00:41
jup.deneddy Gebruiker

kpn wifi zo ik uitzetten in de modem zelf en  de wifi van het systeem asus ,beiden gaan elkaar storen dit heb ik zelf ondervonden bij de telenet modem , was een ramp .nu gebruik ik een ander systeem  , nu krijg ik zelf wifi in mijn onder keldering waar mijn omvormers staan van de  zonnepanelen

Beantwoorden

14 januari 2021 om 01:02
john_verweij Gebruiker

Thanks! Maar, goede deal of betere opties?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 03:00
Eric1956 Gebruiker

Mijn zoon had Kpn met slechte WiFi ontvangst. Heeft de WiFi test van kpn gedaan en gratis 2 versterkers gekregen. Heeft nu prima WiFi in het hele huis.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 03:58
john_verweij Gebruiker

Maar moet hij dan niet steeds omschakelen naar een ander wifi punt? Bij een mesh systeem gaat dat automatisch en blijft het wifi punt hetzelfde is mij verteld. Heb er zelf geen verstand van zoals u merkt.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 06:47
PetervdK Gebruiker

Heb er zelf geen verstand van zoals u merkt.

Dan kun je er ook beter niet aan beginnen en het door iemand anders laten doen..

Beantwoorden

14 januari 2021 om 07:49
Zymp Gebruiker

Nogal kort door de bocht, je moet het ergens leren.

Er zijn genoeg filmpjes en manuals die het stap voor stap uitleggen hoe je die moet installeren.

Uw toestel zal altijd voor het punt met de beste verbinding kiezen, in een mesh netwerk of in een ‘gewoon’ netwerk met meerdere punten. In de praktijk ga je daar niet veel van merken.
Een mesh netwerk zou in principe betere dekking geven omdat de netwerkpunten ook onderling met elkaar communiceren, en je dus een snellere en stabielere verbinding zou moeten hebben.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:56
kereru Gebruiker

De gratis WiFi experia van KPN? Doorloop de snelheid test met de App om te zien of je in aanmerking komt. Moeten helaas wel bedraad maar dit zie ik dan weer als bonus (draad werkt altijd).

WiFi 6 is idd niet spannend. De apparatuur die een vaste plek heeft gewoon bedraad.

Maar ik zou zelf deze set overwegen als KPN niet zojuist mijn WiFi sterkte in huis heeft gefixed.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:57
kereru Gebruiker

de experia WiFi en superwifi van KPN zijn mesh.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 07:37
MacSmeets Gebruiker

@Ibood: in een eerdere aanbieding de asus lyra trio AC 1750 aangeschaft. Kan dit samen gekoppeld worden met deze aanbieding ??

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:07
Kees2703 Gebruiker

Dat gaat prima. Je hebt dan waarschijnlijk wel een overkill aan lyra trio’s tenzij je een zeer groot huis met meerdere verdiepingen hebt.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:53
MacSmeets Gebruiker

Thanks Kees2703,

Ik kan idd wat uitbreiding gebruiken ivm een groot gebouw.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 08:11
madelo Gebruiker

Was al een tijdje op zoek naar een mesh systeem, de prijzen zijn niet mis… Dit is een mooie aanbieding. Ik dacht even voor 4 Asus lyra mini’s te gaan (vind ik mooier design), maar dan kom ik er niet met de netwerkpoorten. Ik ga ervan uit dat je best alle units onderling verbindt via lan voor de beste prestatie.

Asus lyra systeem krijgt goeie reviews, alleen is de setup blijkbaar niet zo eenvoudig, en uiteraard werkt het niet goed icm bestaande WiFi netwerk, lijkt me logisch.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:31
oeliekoelie Gebruiker

Werkt ideaal hoor. Werkt inderdaad niet goed icm bestaande wifi netwerk, daarom is het fijn dat je er een mesh router bij krijgt. Deze plaats je dus achter je modem/router van je huidige provider. Hierop schakel je de wifi uit. Vervolgens zendt je nieuwe mesh router dus een wifi signaal uit en heb je maar 1 netwerk (van je huidige provider, maar alleen via een andere ‘betere’ router). Kind kan de was doen.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 08:43
gCassy Gebruiker

Lijkt me wel een mooie aanbieding. Jammer dat die niet vroeger kwam, heb een aantal dagen geleden net een nieuwe Asus router gekocht, wel een AX / Wifi6 versie.
Combinatie met de Lyra lijkt me ideaal. Ik zou graag die Lyra graag apart kopen, maar lijkt niet meer leverbaar, of erg duur op andere webshops …

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:04
Remco de Man Gebruiker

Leek op dit gebied.. Ik lees iets over het uitschakelen van KPN? Dus concreet, met ik met dit systeem geen abonnement meer nodig voor internet?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:07
dionbok Gebruiker

Het gaat om het uitschakelen van de WiFi functie op de router/modem van KPN, niet om het opzeggen van Internet.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:54
Remco de Man Gebruiker

Aha! Check! Dankjewel ;)

Beantwoorden

14 januari 2021 om 18:21
jovanotto Gebruiker

Hahaha, bedankt Remco.. Ik dacht dat ik de grootste leek was hier maar het kan gelukkig nog erger :-)

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:14
JV78 Gebruiker

Is  de stroomvoorziening voor de lyra’s erbij geleverd? Moeten deze met een LAN kabel verbonden worden met de router of versterken ze ook het draadloze signaal?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:24
oeliekoelie Gebruiker

Ze worden gevoed middels meegeleverde adapters. Ze kunnen zowel draadloos als met kabel worden verbonden.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:47
Blokhoofd Gebruiker

Ik snap niet hoe de RT-AC66U kan samenwerken met de Lyra’s.
Op de website van Asus wordt hij niet genoemd bij de AiMesh routers.
Hoe gaat de communicatie dan met de Lyra’s?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 11:48
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Blokhoofd,

De router op de site van Asus is de eerste generatie. De B1 is mesh en die hebben wij in de aanbieding:
https://www.asus.com/Networking-IoT-Servers/Whole-Home-Mesh-WiFi-System/AiMesh-WiFi-Routers-and-Systems/RT-AC66U-B1

Beantwoorden

14 januari 2021 om 09:54
Novice Gebruiker

Kan ik dit koppelen/toevoegen aan mijn GT-AC2900?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:16
oeliekoelie Gebruiker

De Lyra Trio’s sowieso! Ik heb zelf de GT-AC2900 icm 5 Lyra Trio’s in en om mijn huis staan. Werkt pefect, overal dekking (nieuwbouw met dikke muren). Ik heb de GT-AC2900 in AP mode staan, direct achter mijn modem/router van T-Mobile. Nu zendt de GT-AC2900 het Wifi signaal uit (en deelt de ip’s uit enz). Je kunt ze draadloos plaatsen, maar ook met ethernet kabel verbinden (ethernet backhaul) voor een nog stabielere verbinding.

De meegeleverde router is een beetje vreemd, ik kan alleen vinden dat de RT-AC66u_B1 iMesh ondersteund en de RT-AC66U niet. Dus even antwoord van iBood afwachten..

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:25
Kees2703 Gebruiker

Mijn ervaring is dat in het geval van ASUS aimesh uplinks via een netwerkkabel of via 5GHz geen verschil uitmaken in snelheid en stabiliteit.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:35
oeliekoelie Gebruiker

Verschilt per situatie denk ik. Afstand tot router en 1 Lyra trio in mijn huis is ongeveer 15 meter met 5 dikke muren ertussen. Dan merk ik behoorlijk verschil. Met de utp poorten in die ruimte heb ik directe verbinding met de router en heb ik een stabiele en snelle verbinding.

Ik denk dat voor elke woonsituatie deze set een mooie uitkomst kan bieden voor een scherpe prijs.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 10:17
Kees2703 Gebruiker

Ik heb 2 ASUS lyra trio’s uit de vorige aanbieding gekocht. Deze heb ik samen met een RT-AX58U verspreid over meerdere verdiepingen van mijn huis allen via een 5GHz uplink verbonden met een RT-AX88U in mijn meterkast. Deze laatste is via een netwerkkabel verbonden met de KPN experiabox waarvan de WiFi is uitgeschakeld. Nu heb ik een sterk en stabiel WiFi netwerk in heel mijn huis tot achterin mijn tuin zonder dat netwerkkabels nodig zijn. Zeer tevreden over.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 11:09
stillekees Gebruiker

Zijn de 4 lan poorten die ik op de afbeelding zie zitten ook te gebruiken.? in de specs staan ze niet vermeld.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 11:49

Hoi stillekees,

De LAN poorten zijn ook bruikbaar.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 11:27
AntonMadness Gebruiker

Klopt de type nummer wel?

Ik kom wel een TP-link AC1750 tegen. De plaatjes bij deze aanbieding lijken op de ASUS RT-AC66U B1 Zwart + 2x Lyra Trio.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 11:28
AntonMadness Gebruiker

Laat maar, ik moet verder dan mn neus kijken

Beantwoorden

14 januari 2021 om 12:39
stefan_duyn Gebruiker

Moeten de Lyra Trio’s, bij bedraad aansluiten, op de asus router worden aangesloten of kan ik deze ook verbinden met de KPN Router? Kpn staat namelijk in de meterkast, van daaruit leidingen naar iedere verdieping en de woonkamer waar de asus router zou komen te staan.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 13:36

Hi Stefan,

Om een mesh netwerk te creëren dien je één Lyra aan te sluiten op de Asus router. De volgende Lyra sluit je aan op de eerste Lyra. Etcetera.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 14:15
rtomoham Gebruiker

Kan ik met deze combo meerdere SSID’s opzetten, met verschillende VLAN’s erachter? Ik zie alleen de mogelijkheid voor een aparte SSID voor 2.4ghz en 5ghz (en een apart SSID voor gasten).

Beantwoorden

14 januari 2021 om 16:28

Hoi rtomoham,

Dat moet ik even voor je navragen!

Edited by: Bas iBOOD
Helaas hebben we hier niet tijd meer informatie over ontvangen. Sorry voor het ongemak.

Beantwoorden

16 januari 2021 om 06:47
rtomoham Gebruiker

Dat is jammer. Ik heb deze voorbij laten gaan.

Mocht hij weer langskomen, dan zou het prettig zijn als hier duidelijkheid over is.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 15:23
eriqmr Gebruiker

Er zitten 2 Lyra trio’s bij. Zijn er meer dan 2 aan te sluiten?

Beantwoorden

14 januari 2021 om 15:25

Hoi eriqmr,

Ja hoor, dat is prima mogelijk!

Beantwoorden

14 januari 2021 om 16:30
Hallie Gebruiker

Even voor mijn beeld en ik zal eerst mijn situatie uitleggen;

Ik heb een meterkast die buiten mijn appartement staat (in de centrale hal), daar komt de verbinding naar binnen en daar lopen ook de kabel naar de woonkamer en de studeerkamer naar toe.

Als ik de Lyra’s bekabel wil aansluiten, moet ik dan deze bekabel aan de RT-AC66U koppelen om het mesh system en de instellingen centraal te houden? Of kan ik de RT-AC66U parallel achter de router van de provider hangen?

Alvast dank!

Beantwoorden

14 januari 2021 om 16:54

Hoi Hallie,

Om een mesh netwerk te creëren dien je de router te koppelen aan het modem van je provider. Vervolgens dien je één Lyra aan te sluiten op deze Asus router. De volgende Lyra sluit je aan op de eerste Lyra. Etcetera.

Beantwoorden

14 januari 2021 om 20:12
pfioole Gebruiker

Beste,

bedoel je dan dat die allemaal moeten worden doorgelust? Kan je de Lyra’s niet allemaal gewoon op de router aansluiten in plaats van zo een ‘daisy chain’ doorlussng te doen van Lyra naar Lyra? Ik heb een UTP sterbekabelng, dus alle aansluitingen lopen naar een centraal punt, wat toch het meest gebruikelijke bekabeling is…?

alvast bedankt!

Beantwoorden

14 januari 2021 om 22:00
n.campschroer Gebruiker

Hallo

De eerste lyra moet bedraad aangesloten worden aan de Asus router? Of kan dit draadloos.

Gr Nicolay

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.