14 september 2017 om 00:00
iBOOD

Edifier Studio Bluetooth Speakerset

Product expert aanwezig

Edifier Studio Bluetooth Speakerset

Met deze boekenplankspeakerset van Edifier scoor je twee compacte, krachtige speakers.

Specificaties

Merk: Edifier
Type: Studio R1280DB
Garantie: 2 jaar

• 42 Watt aan vermogen
  • Bluetooth, optisch, coax én RCA
  • Prachtige houten behuizing

Technisch
Output : 21 W + 21 W RMS
Signaalruisverhouding: >85 dBA (A)
Geluidsniveau: <25 dB (A)
Inputgevoeligheid: Line 1: 450 ± 50 mV; Line in 2: 550 ± 50 mV; Optisch/Coax: 500 ± 50 mFFS; Bluetooth: 700 ± 50 mFFS
Frequentierespons: 55 Hz - 20 KHz
Bas unit: 4" (116 mm)
Tweeter unit: 13 mm silk dome tweeter

Inbegrepen
Verbindingskabel tussen de luidsprekers (2,5 m)
Audiokabel 3,5 mm naar stereo RCA (Tulp) (1,5 m)
Audiokabel Stereo RCA naar Stereo RCA (1,5 m)
Optische kabel SPDIF (1,5 m)

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 145 x 240 x 175 mm
Gewicht: 4,9 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 september 2017 om 00:20
techno2004 Gebruiker

Ik heb deze aangekocht via ibood denk 2 maand geleden…. voor de mensen die interesse hebben…. super kwaliteit speakers… !

Zowel voor je spelconsole als bv audio bluetooth etc… stond versteld van toch diepe bassen…. aanrader als je opzoek bent naar een betaalbare kwaliteits actieve stereo speakerset

Beantwoorden

14 september 2017 om 07:55
Renem Gebruiker

Helemaal mee eens. Super luidsprekers! Ik heb zelfs een 2e set aangeschaft tijdens de hunt.

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:47
Official Product Expert Edifier-Expert Official Product Expert

Bedankt voor het compliment techno2004 en Renem!

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:58
danidani Gebruiker

Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ben zelf erg kritisch als het op hifi aankomt, maar dit spul is echt erg goed deze prijs.

Bas is inderdaad prima, maar het zijn niet van die dreun dingen; het geluid is mooi neutraal (er zijn dus ook voldoende middentonen), gedetailleerd en helder. Natuurlijk is er beter spul te krijgen, maar niet binnen deze prijsklasse.

Beantwoorden

14 september 2017 om 22:26
DaveVdE Gebruiker

Yup, zelf ook aangekocht. Dik tevreden, zeker in deze prijscategorie.

Beantwoorden

14 september 2017 om 00:22
lazysilas Gebruiker

Deze vallen toevallig niet op te hangen en waterdicht

Beantwoorden

14 september 2017 om 00:24
lazysilas Gebruiker

@productexpert

Beantwoorden

14 september 2017 om 01:21
raoul4one Gebruiker

Geen voorbereiding om op te hangen en idd niet waterdicht. Als je handig bent kun je ze wel ophangen. Maar ligt aan je netheid of je nog garantie hebt denk ik.

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:19

Hallo lazysilas,

Ze kunnen niet worden opgehangen, maar er zijn wel muurbeugels waar je ze op kunt zetten zonder ze te beschadigen.

R1280DB behuizing is gemaakt van high density MDF, ze kunnen dus niet tegen water

Beantwoorden

14 september 2017 om 01:20
famveldkamp Gebruiker

Kan ik op deze set ook een tuner aansluiten om naar de radio via de kabel te luisteren ?

Beantwoorden

14 september 2017 om 01:23
raoul4one Gebruiker

Kan. Manier van aansluiten ligt aan aansluitingen op je tuner. Speakers hebben eigen versterker.

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:14

hallo famveldkamp,

Normaal gesproken sluit je een tuner aan op een versterker, en vervolgens passieve luidsprekers weer op de versterker. Maar ik weet niet wat voor soort tuner dit is, wellicht heeft deze tuner een audio uitgang waar je onze actieve speakers op aan kunt sluiten

Beantwoorden

14 september 2017 om 01:31
Walliewop Gebruiker

Kan ik mijn oude (30+ jaar oude) LP-speler op deze speakers aansluiten? Mijn LP-speler heeft Stereo RCA uitgang. De speakers hebben een interne versterker die dit mogelijk maakt?

(Het geluid van mijn LP-speler gaat momenteel via mijn oude versterker naar mijn oude speakers….)

Beantwoorden

14 september 2017 om 07:01
pcraenme Gebruiker

Ja, dit zijn actieve speakers, dus dat gaat prima.

Beantwoorden

14 september 2017 om 07:49
bart2430 Gebruiker

Je hebt een RIAA Phone voorversterker nodig om de oude platenspelers te gebruiken. Rechtstreeks is No Good.

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:26
FeierWorks Gebruiker

Ik heb deze speakers icm met een oude platenspeler. Je hebt absoluut een phono pre-amp nodig. Verder super tevreden van.

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:26

Hallo Walliewop,

Jouw platenspeler moet wel voorzien zijn van een voorversterker, en dit lijkt mij gezien de leeftijd ervan niet het geval.

Ik denk dus niet dat dit met jouw platenspeler zal werken

Beantwoorden

14 september 2017 om 10:44
Inste Gebruiker

Beste,

Dus als ik het goed begrijp op een vrij nieuwe of nieuwe LP speler zouden deze speakers perfect aangesloten kunnen worden? Hoe kan ik nagaan of deze van een voorversterker zijn voorzien (ben hier duidelijk een leek in :-) )

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:23
Glaspeer Gebruiker

Hoi Inste,

Ik gebruik deze speakers voor mijn (nieuwe) platenspeler, waar al een voorversterker in verwerkt zit. Werkt echt top! Plus dat ze mooi naast je platenspeler kunnen staan (bij mij dan).

Je zou dus even op moeten zoeken of jouw platenspeler een voorversterker heeft. Is vast wel ergens op internet te vinden ;). Mocht dat zo zijn, kan ik je deze speakers zeker aanraden.

Beantwoorden

14 september 2017 om 07:52
pcraenme Gebruiker

Als je op zoek bent naar een goedkoop setje, wat ook nog eens erg muzikaal klinkt, dan zijn deze Edifiers een koopje. Ik heb zelf de grotere broer R2000D thuis staan en ben daar uitermate tevreden over. Dit R1280DB setje is wel wat minder qua vermogen, maar de prijs is dan ook wel een heel stuk lager.

Voor een goede review zie: https://tweakers.net/productreview/163295/edifier-r1280db-black.html

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:03
Harmr Gebruiker

@Edifier-Expert – zijn deze goed geschikt voor een kamer van ca. 30 m2?

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:28

Hallo Harmr,

Dit is moeilijk te zeggen, ligt aan je verwachtingen natuurlijk maar persoonlijk vind ik ze daar te klein voor

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:32
Harmr Gebruiker

@Edifier-Expert – het gaat om een achtergrond muziekje, ik hoef geen feestje te overstemmen.. ;)

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:42

In dat geval gaat het prima Harmr!

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:47
Renem Gebruiker

Mijn kamer (+ open keuken) is bijna dubbel zo groot en ik kan je vertellen dat ze hiervoor absoluut geschikt zijn. Mocht je in Twente wonen, of in de buurt zijn, dan mag je ze wmb vandaag nog komen beluisteren.

Beantwoorden

18 september 2017 om 08:38
Harmr Gebruiker

Dank voor het aanbod Renem. Ik heb ze inmiddels besteld en heb er alle vertrouwen in.. :)

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:19
aobh Gebruiker

@Edifier-Expert Ik heb nu de Edifier 1100 waar ik erg blij mee ben. Naast de ingangen en bluetooth, is er nog een ander verschil tussen deze 1280db en de 1100?

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:34

Hallo aobh,

De R1100, R1280T en R1280DB hebben dezelfde drivers maar andere electronica aan boord.

De R1100 heeft een goedkopere behuizing en mist een treble regeling en afstandsbediening in vergelijking met de R1280T.

R1280DB heeft als extra inderdaad Bluetooth en digitale ingangen

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:23
guitarwilly Gebruiker

Kan Ik deze aansluiten op mijn Line6 Toneport KB37? Dit is een midi audio keyboard interface deze is aangesloten op mijn pc via USB. Zit dus ook een geluidskaart in waardoor al mijn geluid van pc via deze interface naar geluidsuitvoer loopt!

Beantwoorden

14 september 2017 om 08:46

hallo guitarwilly,

Volgens Google heeft jouw Line6 Toneport KB37 stereo uitgangen, maar wel 6,35mm pluggen. Met een verkoopkabel of verloopplug kun je de R1280DB speakers er dus rechtstreeks op aansluiten. De speakers hebben een stereo RCA (Tulp) aansluiting

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:08
guitarwilly Gebruiker

Dankjewel voor de toelichting ! Speakers heb ik al besteld dus nu op zoek naar een verloopplug/kabel.

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:12
guitarwilly Gebruiker

Zijn toch actieve speakers ?

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:31

ja het zijn actieve speakers

Beantwoorden

14 september 2017 om 09:47
CrazyFrog87 Gebruiker

Dienen de verzendkosten niet EUR 5,95 te zijn (gewicht is 4,9kg)?

Beantwoorden

14 september 2017 om 10:25
Moderator Bas iBOOD Moderator

Het gewicht van de speakers is netto inderdaad 4,9 kg. Maar inclusief verpakking e.d. weegt het complete pakket 5,65 kg. Hierdoor staan de verzendkosten automatisch op €8,95.

Beantwoorden

14 september 2017 om 10:16
tsh1977 Gebruiker

@ Edifier-Expert,

Neem aan dat het geen probleem is om deze speakers op een geluidskaart aan te sluiten?

Beantwoorden

14 september 2017 om 10:39

Hallo tsh1977,

Daar zijn ze natuurlijk voor gemaakt, het zijn van oorsprong PC luidsprekers.

Maar leuk om hier in het forum te lezen hoeveel andere toepassingen en ook voor zijn

Beantwoorden

14 september 2017 om 10:34
BBEedel Gebruiker

Weet iemand of het mogelijk is om deze speakers te gebruiken als tv speakers via bluetooth? Er vanuit gaande dat je tv bluetooth heeft.

Zo ja zit er dan vertraging tussen beeld en geluid?

Beantwoorden

14 september 2017 om 11:08

Hallo BBEedel,

Zolang de TV het Bluetooth AD2P profiel ondersteunt moet het werken. Ik kan niks zeggen over een vertraging, buiten het feit dat ik er nog nooit klachten over gehoord heb met onze speakers. Is zoiets ook niet in te stellen bij de TV?

Beantwoorden

14 september 2017 om 11:48
eddieke1 Gebruiker

Kan ik deze speakers simpel aansluiten op een hoofdtelefoon uitgang van een TV?

Beantwoorden

14 september 2017 om 12:01

Hallo eddieke1,

Ja dat kan ook gewoon

Beantwoorden

14 september 2017 om 11:54
Ed stam Gebruiker

Deze speakers zijn inclusief verzendkosten 5 euro goedkoper dan bij een hele grote aanbieder.

Man wat een super aanbieding.

Beantwoorden

14 september 2017 om 16:15
Melchior5 Gebruiker

De Edifier R1280DB, niet de R1280T?

Beantwoorden

14 september 2017 om 19:33
Moderator Paul Moderator

Beste Ed stam,

Svp een directe link plaatsen bij een prijsvergelijking zodat voor iedereen te controleren valt of het om het identieke product gaat. Ik heb sterk het vermoeden dat je met een ander modelnummer vergelijkt. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

14 september 2017 om 11:59
-DannyD- Gebruiker

bij Bol.com en Coolblue 129€ ,lijkt dus mooie aanbieding.alleen jammer dat ik illusie armer ben toen ik wou bestellen… enkel op adres in Nederland leverbaar…

Beantwoorden

14 september 2017 om 12:11
Moderator Jim Moderator

Hi Danny!

Waarschijnlijk probeer je via de Nederlandse site te bestellen! Lukt het zo wel?
http://www.ibood.com/electronics-be/nl/

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

14 september 2017 om 12:17
eddieke1 Gebruiker

Kan ik er ook gewoon qua geluid een goede film op de tv mee beluisteren, effecten etc… helaas kan ik mijn TV niet rechtstreeks op mijn analoge versterker aansluiten… vanwege vertraging…

Beantwoorden

14 september 2017 om 14:24
eva864 Gebruiker

Decoder naar versterker, versterker naar TV en boxen aansluiten op versterker werkt bij mij perfect, zonder vertraging.

Beantwoorden

14 september 2017 om 12:21
pdmensinga Gebruiker

Beste expert,

Twee vraagjes

//::1:: Ik zie op de afstandsbediening een power knop. Is hiermee de set uit te zetten (standby), maar wat is het stroomverbruik dan.

//::2:: Wat voor type afstandbediening is het RF of iR (ivm de logitech harmony)

Groet

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:07

Hallo pdmensinga,

Het is inderdaad een power knop voor de standby functie, verbruik in standby 0,5 watt

Het is een IR afstandsbediening

Beantwoorden

14 september 2017 om 12:22
Zeearend1 Gebruiker

Sorry voor stomme vraag. Op deze speakers kan ik gewoon Bluetooth vanaf mijn smartphone afsprelen?

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:07

Jazeker Zeearend1

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:02
Joris_impens Gebruiker

Is de behuizing steeds in zwarte kleur? Op basis van de foto’s veronderstel ik van wel, maar ik vind het niet terug in de specificaties.

Grtz, Joris

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:08

hallo Joris_impens,

Alleen het zwarte model wordt vandaag aangeboden inderdaad

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:34
eddieke1 Gebruiker

Kan ik er ook gewoon qua geluid een goede film op de tv mee beluisteren, effecten, stemmen  etc… ?

(helaas kan ik mijn TV niet rechtstreeks op mijn analoge versterker aansluiten… vanwege vertraging…)

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:40

Ja eddieke1,

Het geluid van de R1280DB is vele malen beter dan dat van je TV

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:38
Bossie1989 Gebruiker

Ik wil deze graag bestellen maar telkens als ik op -bestel en betaal- wil klikken kan ik niet verder gaan… Kan iemand mij helpen?

Beantwoorden

14 september 2017 om 13:52

Welke melding krijg je hier, Bossie?

Zou je het nog eens kunnen proberen met de volgende opties:
- Bestel via onze mobiele app
- Verwijder je cookies
- Maak gebruik van een andere webbrowser
- Leeg je winkelwagentje, log uit, log in en vul hem opnieuw
- Gebruik een andere betaalmethode

Groeten,
Bas

Beantwoorden

14 september 2017 om 14:26
eva864 Gebruiker

Decoder naar versterker, versterker naar TV en boxen aansluiten op versterker werkt bij mij perfect, zonder enige vertraging.

Beantwoorden

14 september 2017 om 14:50
pdmensinga Gebruiker

Bas iBOOD

Heb de app gebruikt maar krijg nog steeds bij het daadwerkelijke bestellen de “oeps” pagina.

Dit zolang ik de app (twee/drie maanden?) heb draaien op nexus5x android 7 en sinds gisteren android 8.

Volgens mij dient de app wat aandacht.

Vriendelijke groet

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:01
eddieke1 Gebruiker

Decoder? naar versterker welke aansluiting?

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:26

Hoi pdmensinga,

Zou je de app eens opnieuw willen installeren en kijken of dit de problemen verhelpt? Mocht dit niet helpen, zou je dan een mailtje willen sturen naar community@ibood.com? Want we zoeken dit graag verder voor je uit!

Groeten,
Bas

Beantwoorden

14 september 2017 om 14:00
Luigi69 Gebruiker

Beste

De boxen moeten verbonden worden door de verbindingskabel ? Zij maken onderling geen draadloze verbinding?

Is er tevens een stroomkabel voorzien voor de boxen of halen zij stroom uit de aansluitingskabel?

Mvg jan

Beantwoorden

14 september 2017 om 14:04

Hallo Jan,

De verbindingskabel tussen de speakers is een standaard luidsprekerkabel, ze zijn dus onderling niet draadloos.

Alleen de hoofdspeaker (rechts) heeft de stroomaansluiting

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:37
Burger484 Gebruiker

Beste

Ik ben op zoek naar een luidspreker om enerzijds aan te sluiten op mijn pc of om anderzijds te gebruiken met een Chromecast audio. Is dit laatste mogelijk met deze speakers? Zal de speaker dan automatisch aangaan of de juiste input kiezen wanneer hij een audio signaal ontvangt via de Chromecast? Of moet je deze zelf kiezen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:57

Hallo Burger484,

Dit is een perfecte oplossing voor jou. De speakers zullen niet automatisch aan gaan, maar je kunt ze altijd aan laten staan, verbruik is zo’n 4-5 watt als er geen muziek wordt afgespeeld dus valt wel mee. Als je ze analoog aan sluit dus via de tulp ingangen op de speaker kun je gelijktijdig jouw PC en een Chromecast audio aansluiten, beide ingangen zijn namelijk gelijkertijd actief. Dus zolang je niet gelijktijdig van je PC en de ChromeCast audio muziek speelt werkt dit ideaal en hoef je geen ingang te kiezen (dit zal wel moeten als je de ChromeCast audio digitaal [optisch] aansluit).

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:44
Montsalvy Gebruiker

Hallo, toevallig ben ik op zoek naar twee ‘REAR’- luidsprekers die op de achterpositie van een Onkyo dolby surround 5.1 installatie kunnen worden aangesloten. Zijn deze daar via normale bekabeling ook voor te gebruiken? Kan het over het hoofd zien, maar hebben deze speakers een impedantie van 4 of 8 ohm? Mvg. Theo

Beantwoorden

14 september 2017 om 15:52

Hallo Montsalvy,

Dit kan niet, onze speakers zijn actief.
Voor jouw versterker heb je passieve luidsprekers nodig.

Beantwoorden

14 september 2017 om 16:20
Montsalvy Gebruiker

Bedankt voor je snelle reactie!

Toevallig bekend of Ibood binnenkort ook surround speakers en/of -receiver gaat aanbieden?

Beantwoorden

14 september 2017 om 16:40

Je kunt onze inkopers tippen om surround speakers aan te bieden. Dit kan via de volgende link: http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2017-3/

Beantwoorden

14 september 2017 om 19:30
nifl Gebruiker

Ik heb gisteten 10 euro shoptegoed ontvangen, de code accepteert ij niet.

Hoe kan dat?

Beantwoorden

14 september 2017 om 19:39
Moderator Paul Moderator

Beste nifl,

Dat kan meerdere oorzaken hebben:

- de code werkt alleen in het land waar je account geregistreerd staat; check of je als NL klant niet per abuis op iBOOD BE terecht bent gekomen of vice versa 
- de bestelling is voortijdig afgebroken en de code is door het systeem op “gereserveerd” gezet; na circa 2 uren wordt de code automatisch vrijgegeven en kan daarna alsnog gebruikt worden

Als beide situaties niet van toepassing zijn, raad ik je aan om de email met ontvangen code door te sturen naar webcare@ibood.nl met een korte uitleg. Dan zal een medewerker het voor je oplossen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

14 september 2017 om 20:34
Meriva2010 Gebruiker

Beste Expert,

Ik hen nu twee bluetooth-spekers in gebruik.Niet actief.Het probleem wat ik daarbij o.a. ondervid is dat wanneeer ik contact wil maken met mijn bluetooth verbinding op mijn Ipad er slechts 1 speaker verbonden kan worden. Op die manier krijg ik dus nooit een stereo effect. Om mijn muziek goed te kunnen beluisterten vind ik stereo wel een must. Is het bij dit setje hezelfde probleem of omdat het actieve boxen  zijn dit probleem niet ontstaat.

zmet vriendelijke groet,

Meriva2010.

Beantwoorden

14 september 2017 om 21:47

Hallo Meriva2010,

Ik weet niet wat je nu in gebruik hebt, maar de R1280DB set via Bluetooth verbonden met jouw iPad biedt natuurlijk wel stereo geluid

Beantwoorden

14 september 2017 om 20:42
King_TuuR Gebruiker

wanneer ik mijn paypal shoptegoed claim zegt hij:

je komt mogelijk niet in aanmerking hiervoor.  Ik heb een bestelling klaar staan van 2keer deze speakerset en 1 keer de draadloze speaker dus graag een oplossing

Beantwoorden

14 september 2017 om 21:59
Moderator Paul Moderator

Hallo King_TuuR,

Die melding verschijnt omdat alle beschikbare tegoeden enige tijd geleden al geclaimd zijn. Je kunt je nu niet meer aanmelden voor de PayPal actie. Degenen die het tegoed op tijd hebben opgeslagen in hun account, kunnen nog tot 30 september van dit tegoed gebruik maken.

Maar ook zonder die extra korting is deze speakerset een zeer goede deal!

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

14 september 2017 om 22:20

Allemaal weer bedankt voor de vragen en bestellingen, tot een volgende keer!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.