12 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Blaupunkt Bluebot Robotstofzuiger met Dweil

Product expert aanwezig

Blaupunkt Bluebot Robotstofzuiger

Met de Blaupunkt Bluebot lig jij languit op de sofa terwijl je huis grondig wordt gezogen en gedweild.

Specificaties

Merk: Blaupunkt
Type: Bluebot 
Garantie: 2 jaar

• Zuigen én dweilen
  • HEPA-filter
  • Uitgebreid accessoirepakket

Afmetingen (cm): 35 x 9.5
Gewicht (kg): 3.5
Voltage: 100-240V
Vermogen: tot 35W
Geluid: <60 dB
Filter type: HEPA en membraam filter
Batterij: 14.6V 2150 mAh Li-ion
Werktijd: 100 – 120 minutes
Oplaadtijd: 240 minuten
Stofbak capaciteit: 0.5 L

In de verpakking
(1) Blaupunkt Bluebot Robot- en Dweilstofzuiger
(1) Oplaadstation
(1) Afstandsbediening
(1) Stof opvangbak
(1) Normale zuigmond
(1) Zuigmond met borstels
(1) Magnetische strip
(2) HEPA-Filter
(4) Zijborstels
(1) Primair Filter
(1) Dweilmodule
(1) Dweil

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Blaupunkt-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 oktober 2017 om 00:17
edwinhendriks Gebruiker

Leuke aanbieding, al geloof ik niet dat een mop functie goed kan werken. Zo’n robot kan simpelweg niet genoeg druk zetten om vlekken op je vloer weg te krijgen. Hoogstens een beetje opfrissen van je vloer dus. En hoe ’slim ‘ is deze Blaupunkt?

Ik weet niet hoe goed reserve onderdelen en accessoires te vinden zijn en of ze een beetje betaalbaar zijn. *snap*

Bedenk wel dat deze robot geen kleintje is en kijk eens goed in je interieur of hij wel onder en langs je meubels kan. Juist onder de bank en onder de kasten ligt veel stof en heeft een robot voordeel op een gewone stofzuiger.

Als laatste is ook het lawaai belangrijk. Kijk wat filmpjes op YouTube. Als je de robot ’s nachts wil laten draaien wil je natuurlijk niet wakker worden van het lawaai. Een goede robot heeft een Quiet stand.

In het algemeen kan ik zo’n robot alleen maar aanbevelen. *snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

De reacties hieronder heb ik verwijderd omdat dit topic is om deze Blaupunkt Bluebot te bespreken :-)

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:00
Official Product Expert Blaupunkt-Expert Official Product Expert

Dag,

bedankt voor uw reactie.

De dweil functie is inderdaad een dweil die meegetrokken wordt over de vloer.

Deze is prima om de vloer op te frissen. Grondig schrobben kunt u het beste handmatig doen.

In het pakket zitten extra accessoires, zodat elke koper een hele tijd vooruit kan.

Daarnaast zijn accessoires online los te koop.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 00:54
breinindeether Gebruiker

Goed verhaal, lekker kort.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:16

Bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 07:48
sybje Gebruiker

Ik heb deze jongen in huis. Hij bevalt qua stofzuigen goed!

Elke dag om twaalf uur maakt hij zijn ronden. Elke keer weer ben ik verbaasd over het vuil dat hij heeft gevangen.

Mijn woning kent een hoop rare hoeken en kieren, hij komt overal. Alleen als je gaat kijken hoe dan ziet het er niet uit. Ik bedoel dus hoe hij er komt qua route. Het resultaat is goed!!

Het dweilen is leuk als erbij om het bij te houden. Verwacht niet dat een vieze vloer schoon wordt. Tenzij je hem misschien elke dag laat dweilen.

Groot voordeel is dat hij kan dweilen en kan stofzuigen tegelijkertijd. Het reservoir voor het water is klein. Ongeveer geschikt voor 30 m2. Je kan een luchtje toevoegen aan het water voor een frisse lucht in huis.

In het begin ben je even bezig om te achterhalen waar je stofzuiger op vast gaat lopen (losliggende kabels, vooral op het van de kabels, veters van schoenen en andere kleine dingen). Na een week heb je alles gevonden. Daarna is het genieten van thuiskomen en een schoon huis aantreffen.

De opvangbak zal je deze eerste dagen elke dag moeten legen. Hij gaat veel vuil vinden! Daarna is elke 3 dagen genoeg.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 08:52

Bedankt voor de positieve review.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 08:11
Melox1989 Gebruiker

Om welk type gaat het? Ik mis die info bij de spcificaties.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 08:51

Dag Melox1989,

het gaat om de nieuwste Blaupunkt Bluebot. Dit is de versie met Li-Ion batterij en het magnetisch lint.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:00
R.vdBergh Gebruiker

Rent hij kriskras door de kamer of zit er beleid in?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:06

Dag,

U heeft het zelf voor het zeggen.

De robot heeft verschillende schoonmaakmodi.

De standaard is kris kras, waarbij de robot snel door het huis gaat, zonder beleid.

Daarnaast kunt u kiezen voor edge clean (goed langs de randen), zig-zag (in een zig-zag patroon door de kamer), spot clean (extra grondig in een cirkel vorm schoonmaken).

Met al deze schoonmaakmanieren kunt u er ook een dweil achter zetten met de dweilmodule, waardoor uw vloer ook opgefrist wordt.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:02
goliath_82 Gebruiker

Wat voor een onderhoud is er nodig?

Moet je bijvoorbeeld deze robot wekelijks uit elkaar halen en reinigen?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:15

Dag,

bedankt voor uw vraag.

De opvangbak zal u regelmatig leeg moeten maken, daar komt het vuil in.

Verder is er niet veel onderhoud aan. De filters kunt u vervangen wanneer nodig, maar dat is zeker niet wekelijks (eerder iets om ieder half jaar te controleren en indien nodig te vervangen).

Verder onderhoud is er niet nodig.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 12:52
goliath_82 Gebruiker

Bedankt voor de reactie!

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:17
FMarjo Gebruiker

Met twee katten in huis vraag ik me af hoe goed hij het doet met dierenharen?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:25

Dag,

bedankt voor uw vraag. Juist met dierenharen is deze robot ideaal.

Onze robot heeft een verwisselbare zuigmond. Hiermee kiest u zelf welke het beste is voor uw situatie.

Voor u zou de zuigmond zonder borstels ideaal zijn om de kattenharen op te zuigen.

Bijkomend voordeel is dat deze zuigmond ook een vuilsensor heeft. Als het ergens dan “extra” vies is, dan gaat de robot daar nog grondiger schoonmaken.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:23
peter.serneels Gebruiker

We hebben een kleine flat van +/- 80 m² die als kantoor gebruikt wordt. Kan deze autonoom van ruimte tot ruimte gaan en zo alle kamers stofzuigen?

Vindt hij zelf de deuropeningn om van kamer tot kamer te gaan of moet je deze ‘aanleren’?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:39
bgunes Gebruiker

Hij vindt zelf de deuropeningen maar kan zelf niets aanleren. Het is geen ’smart’robot. Wordt met een afstandsbediening bediendt of met de knoppen op het toestel (te gevoelig).

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:00

Dag,

bedankt voor uw vraag.

De robot onthoudt uw ruimte niet, maar zal wel door een deuropening rijden (zeker als u edge cleaning activeert) en daar verder gaan.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:16

En als aanvulling hierop: u kunt de robot besturen via de afstandsbediening, dus als u wilt dat deze naar een andere ruimte moet gaan, dan is dat eenvoudig daarmee gedaan.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:28
ctmax Gebruiker

Prijs is weer dik in orde, zoals we van iBood gewend zijn. Ik zoek nog wel een leuke dweil robot, maar deze heeft die feature erbij als een leuk dingetje. Reviews zijn niet echt geweldig, over het dweilen al helemaal niet. Hier een uitgebreide review: 
https://tweakers.net/productreview/166413/blaupunkt-bluebot.html

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:06

Dag,

bedankt voor uw reactie.

De prijs is zeker geweldig.

Zoals bij alle producten zijn er reviews.

Kijk ook eens naar reviews op bol.com: 
https://www.bol.com/nl/p/blaupunkt-bluebot-robotstofzuiger-en-dweil-a-merk/9200000076238707/?suggestionType=typedsearch

En op Amazon.de

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:29
Mike072 Gebruiker

Ik heb een vloerkleed in mijn woonkamer. Hoe gaat stofzuiger hiermee om? Hoe hoog kan dit vloerkleed zijn?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:09

Dag,

laagpolige vloerkleden zijn geen probleem.

Het gaat er om dat de wieltjes de ondergrond moeten kunnen raken. Bij hoogpolige tapijten is dat niet zo (daar hangen deze “in de lucht”).

Een tapijt van ongeveer 2 cm hoog zou geen probleem moeten zijn. Daarboven ligt het erg aan het type tapijt.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 09:37
bgunes Gebruiker

Opgelet voor de zongenaamde echte reviews die al te positief zijn voor het product!!! Ik heb deze robot gekocht op een andere website voor 399 uitgaande van de zogenaamde klantenervaringen. Op zich is het een goede stofzuiger maar ook niet meer dan dat!!! Verwacht zeker niet dat de dweilfunctie dan ook werkt. Het laat gewoon een paar druppels om de halve meter vallen en heeft dus geen enkel nut. De borstels zijn ook al versleten na 1.5 maand (we laten hem alle dagen het hele huis stofzuigen). En tot slot kan hij amper de basisstation terugvinden. Terwijl het stofzuigen stoot hij zelfs de basis weg zijn plaats.

Hij valt niet van de trap, wat toch nog iets positiefs is.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:14

Dag,

vervelend om te horen dat u niet 100% tevreden bent. Wel goed om te horen dat u het een goede stofzuiger vindt.

De dweilfunctie zou naar behoren moeten werken. Mocht dat bij u niet zo zijn, dan kunt u altijd contact opnemen met ons. De dweilmodule zal inderdaad druppelsgewijs de dweil nat houden (zorg voor het beste resultaat er voor dat de dweil al nat is voor u deze op de module plaatst, dan gaat het dweilen sneller). Dat het druppelsgewijs gaat moet ook, omdat anders het waterreservoir te snel leeg is. Zoals u in een andere review op dit forum ook kunt lezen, werkt dit voor andere klanten wel naar behoren, misschien heeft u een watermodule met een defect. Dat willen we dan graag oplossen.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:27
bgunes Gebruiker

Dank voor uw reactie. Ik neem zeker contact op.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:20
Sjoerdf Gebruiker

Een robotstofzuiger vervangt niet je poetsvrouw laat dat duidelijk zijn. Ik en mijn vriendin zijn dolgelukkig met zo’n apparaat thuis (en een poetsvrouw). Als je een kind van 1,5 thuis hebt ligt je huis non-stop vol met speelzand en rondgestrooid ontbijt, lunch en avondeten. Dit ruimt het apparaat prima op. Ik durf zelfs te stellen dat de normale stofzuiger overbodig is geworden. Bij een tegelvloer werkt die uitermate goed. Dat je borstels slijten bij intensief gebuik is niet geheel vreemd. Tevens zal de ondergrond een rol spelen. Ik kan me niet voorstellen dat een extra setje borstels een fortuin kosten. Het vinden van het basisstation kan minder snel gaan indien het basisstation niet goed is gepositioneerd. Indien er veel opstakels tussen de stofzuiger en het station staan zal zoeken moeilijker gaan.

Zodra je een robotstofzuiger in huis haalt wil je nooit meer zonder! Ik spreek uit ervaring! Lijkt me een goede deal voor deze prijs. Helaas ben ik al voorzien.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:24

Dag,

bedankt voor uw reactie.

Leuk om uw ervaring te horen.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:59
stefanheinen Gebruiker

Goedemorgen,

Is deze op een of andere manier te “koppelen” met het Q3200 systeem?

bediening via een telefoon ook mogelijk? of alleen via de AB?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:00
stefanheinen Gebruiker

en is het model nr VCBB1XS ?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:11

Dag,

bedankt voor uw vraag.

De robot is niet te koppelen aan het Q3200 systeem.

Bediening gaat via de Afstandsbediening of op de robot zelf.

Het model is de VCBB1 (niet XS).

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:07
m.van.oostenbrugge Gebruiker

Onthoud deze stofzuiger iedere keer zijn oplaadstation met het opstarten, ongeacht of je hem wisselt met verschillende etages?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:24

Dag,

bedankt voor uw vraag.

De robot gaat elke keer op zoek naar het laadstation, dus het wisselen van etages maakt niet uit.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 11:51
m.van.oostenbrugge Gebruiker

Bedankt, besteld.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 12:22
Roberto37 Gebruiker

Goedemiddag,

Ik heb deze zojuist besteld en ben heel erg benieuwd hoe hij z’n werk gaat doen.

Aangezien dit een computergestuurd app is. Komen er misschien software update’s beschikbaar om hem up to dat te houden?

Vr.Gr,  Rob

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 12:33

Dag,

Bedankt voor uw vraag en uw aankoop.

De Bluebot wordt aangestuurd via een afstandsbediening. Dus niet via een App of computer.

De robot is vooral hardware gedreven, waardoor software updates niet nodig zijn.

Veranderingen in hardware zijn wel mogelijk, wanneer dat nodig zou zijn.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 15:44
Roberto37 Gebruiker

Oké, bedankt voor uw antwoord.

Nog een vraagje:

Wie kan ik contacten ivm een evt garantie geval?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 15:58

Dag,

dat verloopt via de plek van verkoop.

In dit geval is dat via Ibood.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 16:43
bloedjest Gebruiker

Beste expert,

Wij hebben een laagpolig kleed in de woonkamer liggen. Hoe gaat dit met de dweil functie, gaat de stofzuiger dan om het kleed heen of wordt deze ook “meegedweild” en loopt het apparaat dan niet vast.

MVG

Timon

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 17:08

Dag,

bedankt voor uw vraag.

In deze situatie kunt u het tapijt het beste afzetten met de magnetische tape.

De robot zal anders gewoon het tapijt op rijden.

Met vriendelijke groet,

Blaupunkt Robotics

Beantwoorden

9 november 2017 om 20:29
paulvanessen Gebruiker

We hadden eerder al een IRobot gekocht via een Ibood deal. Prima stofzuiger ! Enthousiast als we waren de bladpunt gekocht maar hier geen goed woord voor over. Wat een zinloos apparaat ! De deurmat wordt door de IRobot ontdaan van kleine stukjes schelp terwijl de Blaupunt er niet een opzuigt. Ook de wissel van de zuigmond (zaten er twee in de doos) hielp niet. Mijn advies is om deze stofzuiger niet te kopen !!!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.