14 oktober 2021 om 00:00
iBOOD

Woox Smart Home

Product expert aanwezig

Woox Smart Home
Een slim huis...

...is een veilig huis. Een comfortabel huis. Een huis waar je je thuis voelt. Met de smart home-producten van Woox heb jij complete controle over je verlichting, energieverbruik en krijg je in realtime mee of er ongenode gasten zijn. Hoe heb je ooit zónder gekund?

14 oktober 2021 om 00:05
berget Gebruiker

Kan ik die filament leds ook in mijn buitenlamp gebruiken?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 00:11
Official Product Expert WOOX Product Expert Official Product Expert

Goedendag, de filament lampen kunnen buiten gebruikt worden zelfs wanneer het vriest, ze zijn goedgekeurd voor gebruik tussen de -20° en +40°.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 07:04
berget Gebruiker

Goed werk. Ik ga meteen bestellen

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 00:08

Hallo allemaal en welkom op het forum van deze WOOX oktober flash sales op iBOOD.com. Samen hebben wij weer een ruim aanbod slimme WOOX WiFi en Zigbee producten voor jullie samen gesteld met grootse kortingen. De WiFi en Zigbee producten koppelt u met de gratis WOOX Home app en kunt allen te samen gebruiken in deze app, samen automatiseren, koppelen met Google en Alexa speakers, het kan allemaal.

Wij als WOOX experts zijn dagelijks bij u op dit forum en beantwoorden graag al uw vragen dus wilt u iets weten over de WOOX producten stel uw vraag gerust.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 01:05
Incognito007 Gebruiker

Hallo,

Kunnen de gu10 spots ook in een badkamer gebruikt worden? Maw welke ip-rating hebben deze?

En wat is de lengte van de led-strip?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 07:53

Goedemorgen, de spots zijn stofdicht IP21, voor vocht in een badkamer zou ik deze niet gebruiken.

1 led strip is 5 meter, in de bundel zitten er 2 van 5 meter met 2 adapters erbij.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 08:37
Haagse Cees Gebruiker

Wat is de oorzaak dat de WiFi Smart Plugs willekeurig uitvallen (device losgekoppeld/niet verbonden), terwijl de andere plugs op zelfde wifi netwerk in zelfde ruimte niet worden losgekoppeld cq verbonden blijven? Ps. het betreffende device/plug is ook niet meer aan te zetten handmatig.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 08:41

Goedemorgen, is die betreffende stekker verder weg geplaatst van het wifi modem? Als hij wifi bereik verliest valt hij offline in de app. Kunt u de betreffende stekker uit de app verwijderen en een reset uitvoeren (knop ingedrukt houden tot hij snel gaat knipperen) en dan weer opnieuw verbinden. U kunt ons ook direct bereiken op support@wooxhome.eu

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 08:49

Daarnaast kunt u eens kijken op de plek waar de stekker geïnstalleerd is hoe het wifi signaal daar is. Dat kunt u doen door de app “speedtest” op uw mobiel te installeren, de mobiel op het wifi netwerk zetten en gaan staan op de plek van de stekker en die app aanzetten, u ziet dan direct hoe het signaal is en de transfer sterkte. Is deze stabiel en minimaal 5mb/s dan moet de stekker vlekkeloos werken.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 13:32
Haagse Cees Gebruiker

Thnx, ik ga het zeker meten/bekijken. Het vreemde is, dat de plug goed functioneerde tot ca 3 weken terug. Het afstandverschil is 1 a 2 meter (4 plugs in dezelfde kamer).

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 10:52
R.M.K Gebruiker

Beste expert, 

Laat de zigbee Gateway ook zigbee producten van andere fabrikanten werken?

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 11:26

Goedemorgen, ja de Zigbee gateway R7070 laat ook andere Zigbee 3.0 producten koppelen.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 11:00
AbsoluteBodyControl Gebruiker

Kan de Woox Smart Wifi Indoor HD Camera | R4071 gebruikt worden in combinatie met Synology Surveillance Station?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 11:29

Goedemorgen, nee dat gaat helaas niet. De WOOX camera’s werken enkel in combinatie met de app en uw eigen account van die app, de beelden zijn encrypted en kunnen niet op een NAS opgeslagen worden. De beelden kunt u opslaan op uw toestel waar de app op draait, in de cloud (opslag kunt u kopen vanaf €1,99 per maand-WOOX security app) of op een SD kaartje (max 128gb) die u in de camera kunt stoppen. Het terug kijken van de beelden doet u altijd via de app en uw eigen inlog account.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 11:43
IsmailY Gebruiker

Werkt de Smart switch ook met een elektrische zonnescherm? Heb nu een ouderwetse op een neer schakelaar aanhangen.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 11:59

Goedemorgen, de smart switch werkt als een aan/uit schakelaar. Ik denk dat uw huidige schakelaar weerstand heeft voor op en neer, dat heeft de smart switch niet. Dus het geen u kunt doen met de smart switch is de stroom aan en uit zetten op afstand, dit met timer instellen via de app, aan spraakbesturing koppelen van Google en Alexa. Dus de smart switch is ideaal om bijvoorbeeld achter een stopcontact te installeren zodat het stopcontact slim word, of u installeert hem boven een plafond tussen de lampen zodat u de lampen aan/uit op afstand kunt doen, koppelen met spraakbesturing, koppelen met een bewegingssensor via de app etc..

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 12:45
Ciciolina Gebruiker

Werkt de smart switch ook via home assistant / Alexa?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 13:42

Goedemiddag, ja de smart switch werkt ook met Google Assistant en Amazon Alexa.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 14:35
Mounss Gebruiker

Hoe lang zijn woox ledstrips?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 14:46

Goedendag, per stuk zijn die 5 meter.

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 15:09
slechte Gebruiker

Ik wil graag de rookmelders koppelen aan mijn Google assistent.  Geeft hij ook batterij status door?

Beantwoorden

14 oktober 2021 om 15:28

Goedendag, ja dat kan u kunt de rookmelder koppelen aan Google Home, de opdrachten echter in Google zijn nog gelimiteerd voor rookmelders, dat word tzt uitgebreid door Google zelf. De batterijstatus en meldingen krijgt u via de WOOX Home of WOOX Security app op uw telefoon.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 00:29
HenK_66 Gebruiker

Hoe kun je de Smart Video Deurbel | R4957 het handigste van permanente stroom voorzien?

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 00:40

Goedendag, als u een bestaande bel trafo heeft van minimaal 9 tot maximaal 24volt dan kunt u die draadjes gebruiken om op de achterplaat van de R4957 deurbel te schroeven met ijzeren schroefjes, er zitten op de achterplaat aansluit punten. Afhankelijk van uw stroom toevoer dienen de batterijen in de deurbel te blijven zitten bij een lage spanning van bv 9 of 12 volt, de batterijen blijven dan continu bij geladen. Bij 18 of 24volt zal de deurbel ook zonder de batterijen spanning werken.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 06:58
Nessie74 Gebruiker

Kunnen de GU10 lampen ook gebruikt worden in buitenlampen?

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 07:04

Goedemorgen, dat kan wel maar alleen wanneer de buitenlamp afgesloten is want de GU10 spotjes hebben niet een hoge waterdichtheid en kunnen niet “open” buiten gebruikt worden.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 11:35
InfraZion Gebruiker

Over welk type Woox GU 10 spots gaat het?  Zijn deze ook met een zigbee protocol voor op de philips hue bridge?

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 12:06

Goedemiddag, de lampen die hier aangeboden worden zijn enkel WiFi lampen deze kunt u rechtstreeks aan uw WiFi netwerk koppelen zonder hub. Ze zijn niet te koppelen op de Hue bridge daar zij geen bridge nodig hebben.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 13:19
erikboode Gebruiker

Is de R4027 Smart Stekkerdoos ook geschikt voor gebruik in Nederland? Ik ben niet bekend met het concept penaarde en met de opmerking “dus geschikt voor gebruik in België” wordt me niet duidelijk of er “ook geschikt” of “alleen geschikt” mee bedoeld wordt..

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 13:58

Goedemiddag, ja u kunt deze ook in Nederland gebruiken, er zit in de R4027 zowel rand- als pinaarde voor gebruik in Nederland en in België.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 21:02
tsjech Gebruiker

Goedendag, kunt u aub bevestigen of deze stekkerdozen van voor én achter voor het penaarde (pinaarde) systeen zijn? M.a.w. als ik dit product in een penaarde stopcontact wil stoppen, dan moet er aan de andere kant een gaatje zitten voor de pen van het penaardestopcontact waar de woox r4152 op komt te zitten. Dat is uit de foto’s niet op te maken, zou wel handig zijn om ook een afbeelding van de andere kant bij te voegen, want is wel belangrijk voor kopers die dit product in landen waar penaarde stopcontacten de standaard hebben. Hoor het graag BVD.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 21:28

Goedendag, zowel de R4152 als de R4027 zijn volledig penaarde en te gebruiken in landen waar penaarde van belang is, een pin in de socket en een gat bij de stekker, het zit er allemaal en word gretig verkocht door onze groothandelaren en winkeliers in België, Frankrijk, Tsjechië, Slowakije en Polen.

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 11:08
erikboode Gebruiker

De R4027 bevat randaarde én pinaarde zegt u? Op de afbeeldingen zie ik in de sockets alleen de pin zitten en geen randaarde. Hoe zit dit, zijn de afbeeldingen onjuist?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 11:18

Goedemorgen, penaarde in de sockets inderdaad en penaarde (gat) + randaarde (gleufjes) aan de stekker van deze stekkerdoos.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 16:02
marcv Gebruiker

Ik heb sinds eind juni (hier gekoct) de Woox Smart Zigbee Deurcilinder + Gateway.

Op zich handig apparaat, waarbij opvallend achteraf ik de code meer gebruik dan mijn telefoon om de deur te openen.
Meestal gebruik ik één van de 2 bijgeleverde fobs.

Ik had verwacht meer de telefoon te gebruiken, maar dat blijkt toch iets omslachtiger (met uit de jaszak pakken en app opzoeken) dan even code intypen.

App ook niet superhandig om snel even de deur te openen, omdat je de app eerst moet openen (soms opnieuw inloggen) en dan nog een keer de code invoeren als je de dur wilt openen. Dan is direct de code invoeren op de deurcilinder sneller. Dat handiger gekund.

Bijv. een widget op de startscherm en zelf de keuze of dan wel/niet een extra login nodig is (mijn telefoon is al beveiligd) en dan die optioneel koppelen aan biometrische beveiliging van je telefoon (bijv. vingerafdruk, zoals o.a. bij bank apps). Dan zou openen via de telefoon praktisch zijn.

Toch op zich is de app nuttig om een keer op afstand te kunnen openen als je niet thuis bent en je wilt een bekende binnenlaten.

Belangrijkste praktische voordeel van dit apparaat voor mij is, dat het geen probleem meer is als ik de sleutel vergeet.

Eén groot nadeel: bij mij wordt de genoemde half jaar batterij levensduur bij lange na niet gehaald.
Ik heb nu maandelijks de batterijen moeten vervangen. Waren wel oplaadbaar (LSD, dus houden hun lading vast). Probeer nu een keer de bijgeleverde batterijen, ben benieuwd…

Groot bijkomend probleem is dat bij oplaadbaar al direct op het apparaat een status van ong. halve lading wordt getoond.
En dat blijft zo tot die plotseling niet meer werkt.

Twee keer kwam een gezinslid dat tegen, terwijl ik thuis was. Eén keer kwam ik dat zelf tegen met niemand thuis.
Ik heb dus buiten de inbussleutel met een setje batterijen liggen om die te kunnen verwisselen als die weer onverwacht stopt.

Overigens geven de bijgeleverde batterijen na 2 weken nu ook ook al halve lading aan (via de app 64%), dus daar vrees ik ook niet die beloofde 6 maanden te krijgen.

We zijn maar met 2 personen in huis, dus het slot wordt ook niet bepaald overmatig gebruikt (gemiddeld ong. 4 keer per dag)

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 18:45

Goedendag, bedankt voor uw bijdrage en feedback. Vwb de batterij duur is dat wel erg kort en niet de normale werking, de 6 maanden moet echt gehaald worden. Kunt u ons een mailtje sturen naar; support@wooxhome.eu dan sturen wij een set batterijen op die volgens onze ervaring de 6 maanden makkelijk moeten halen. Is het nadien nog van korte duur is et iets anders aan de hand, laten we dat samen eens tackelen, wij horen graag van u.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 17:16
marcv Gebruiker

Dank voor de reactie.
Zal ik doen.

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 16:00
Kingswing Gebruiker

Is het deurslot waterdicht? (te gebruiken voor een buitendeur?)

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 16:01
Kingswing Gebruiker

Alsook, zijn er meerdere fobs te bestellen bij 1 slot?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 16:51

Goedemiddag, het slot is waterdicht ja voor gebruik in een buitendeur dat gaat prima. Er zitten 3 badges bij het slot en u kunt losse bij bestellen die u zelf kunt programmeren. Deze RFID badges zijn makkelijk te bestellen in Nederland, de exacte MHz frequentie die ze moeten hebben om te kunnen werken/koppelen is 13.56MHz, er kunnen op een slot 20 badges worden ingesteld in totaal.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 16:32
martidoki123 Gebruiker

Ik gebruik ewelink voor wifi stopcontacten. Kan ik met deze app ook de smartplugs bedienen, m.a.w zijn de smartplugs compatible met de app die ik gebruik?

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 18:38

Goedendag, nee dat gaat niet, de protocollen zijn verschillend qua app structuur en kunnen niet samen in dezelfde app werken.

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 19:38
Pietjuhhh Gebruiker

Woox Smart Switch: is deze switch ook te integreren in een wisselschakeling, dwz dat ik 1 schakelaar zou willen vervangen maar dat de andere schakelaar nog steeds manueel te gebruiken is voor dezelfde lamp?

Beantwoorden

15 oktober 2021 om 19:49

Goedendag, ja dat kan u kunt deze daar tussen zetten om de stroom regulering slim te maken. Als de stroom aanstaat in de switch kunt u de manuele schakelaar gewoon gebruiken zoals altijd

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 01:10
Meessen89 Gebruiker

Is de rookdetector NEN gecertificeerd en zo kan het certificaat gedeeld worden?

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 01:15

Goedendag, jazeker, de rookmelder is NEN 14604 gecertificeerd. U kunt het keuringsrapport (declaration of conformity) downloaden op de product pagina van onze website.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 01:18
Meessen89 Gebruiker

Bedankt voor het vlugge antwoord.

Werken de zigbee producten met home assistent? Zonder de Woox hub.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 01:23

Ja u kunt de WOOX producten toevoegen in Home Assistamt door Tuya toe te voegen in Home Assistant, de WOOX producten zijn powered by Tuya producten dus dat moet werken samen.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 13:03
wilfriedvg Gebruiker

Hallo, Kan je met de WiFi smart plug ook timer instellen dat er bvb buitenverlichting op en bepaald uur ingeschakeld word en op een bepaald uur uitgeschakeld word?

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 13:20

Goedemiddag, jazeker u kunt heel gemakkelijk in de app tijdschemas toevoegen dat werkt super handig.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 13:40
wilfriedvg Gebruiker

Wat is het verschil tss de 2 soorten . Wij wonen in België , welke moeten we nemen ?

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 14:42

Goedemiddag, deze;

4x Woox Wifi Smart Plug | Penaarde
De penaarde heeft u nodig voor gebruik in België en is conform de vereisten van de Belgische wetgeving.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 17:19
marcv Gebruiker

Hier een goede review van Woox Wifi Smart Video Deurbel | R4957.
Ook nog meerdere ervaringen en praktische tips in de reacties onder de review.

Beantwoorden

16 oktober 2021 om 18:07

Ik wil een duimpje geven maar dat lukt (nog) niet in het forum, dus dan maar zo, dank voor de toevoeging!

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 08:27
wbree Gebruiker

Zijn de rookmelders ook koppelbaar met elkaar. Dat wil zeggen als bij één het rookalarm afgaat dat dit ook afgaat op de aanwezige overige melders?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 09:44

Goedemorgen, ja u kunt de rookmelders in de app verbinden, individueel gebruiken en alarm laten afgaan of u kunt ze in de app koppelen zodat het alarm van één op allen afgaat.

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 10:21
Takumi Gebruiker

De rookmelders. Kan je die ook uitzetten via de app? Of tijdelijk uitzetten als ik aan het koken ben?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 10:54

Goedemorgen, zeer zeker kan dat. U kunt via de app de rookmelders volledig bedienen, het batterij niveau zien en zelfs een zelftest uitvoeren eens in de zoveel tijd (kunt u ook instellen in de app) om te zien dat ze nog goed werken, veel slimmer dus dan bij “gewone” rookmelders waar u de batterij los moet gooien tijdens het koken of op een knopje moet drukken op het apparaat zelf om een zelftest uit te voeren:)

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 10:39
nielsdemeulenaere Gebruiker

Beste

Welke ip rating heeft het smart doorlock? Kan die buiten in volle regen hangen?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 11:00

Goedemorgen, IP65 is het buitendeel en kan dus volledig weerbestendig gebruikt worden buiten.

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 11:02
Speciall Gebruiker

Welke van de smart plugs kunnen ook het verbruik monitoren, en daar eventueel acties aan koppelen?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 11:05

Goedemorgen, de smart plugs hebben geen verbruik monitor in de app, dat heeft wel onze R5104 stekkerdoos maar die zit niet bij de aanbiedingen hier vandaag.

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 19:37
Sjako2001 Gebruiker

Ik verlies steeds verbinding van de Woox smart plugs. Wi-Fi signaal ter plaatse is sterk (Speedtest ca 100mbps up en down)

Ik weet dat de plugs tegen reboot van het modem kunnen, want dat doe ik dagelijks. Toch, eenmaal offline komen ze niet vanzelf terug.

Ze uit de app verwijderen en weer koppelen werkt wel, maar dat is erg veel werk voor zo’n simpel probleem.

Wat is de eenvoudigste handeling om de plugs weer online in de app te zien?

Beantwoorden

17 oktober 2021 om 20:11

Goedendag, hoe vaak is het verlies van de connectie gebeurd in de laatste week en welke provider voor het internet heeft u? Hoe was dit 2 a 3 weken geleden? Hoeveel stekkers heeft u en hebben zij allen dit probleem? Mocht u vandaag niet kunnen antwoorden of konen we er niet direct uit, mail ons dan aub even op support@wooxhome.eu dan gaan we er daar op verder morgen :) de stekkers moeten vlekkeloos functioneren dus er moet iets aan de hand zijn, goed dat u zich meld bij ons.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.