7 oktober 2022 om 00:00
iBOOD

LG 65" 4K OLED Smart TV | HDR | 2022 | OLED65A26LA

Product expert aanwezig

LG 65" 4K OLED Smart TV 2022

Denk je OLED, dan denk je LG. En precies om die reden ga je nooit verkeerd met deze spiksplinternieuwe 2022 OLED TV.

Specificaties

Merk: LG
Type: 65" 4K OLED Smart TV (OLED65A26LA)
Garantie: 2 jaar

• Met webOS ThinQ AI (22)
  • Splinternieuw 2022 model
  • Dolby Vision IQ: altijd perfect beeld

Algemeen

• Type: OLED
  • Resolutie: 4K Ultra HD (3840 x 2160)
  • Schermdiagonaal: 65” (164 cm)
  • Processor: α7 Gen5 AI Processor 4K

Beeld

• Beeldverversing: 60 Hz
  • Contrast: Oneindig, met perfect zwarte weergave
  • Kleurweergave: Perfect
  • Kleurnauwkeurigheid: True Color Accuracy Pro
  • Kleurdiepte: Billion Rich Colours
  • Kijkhoek: Perfect
  • Beeldkwaliteit: AI Picture Pro
  • Helderheid: AI Brightness
  • Pixel Dimming
  • 4K HFR (60P) High Frame Rate    
  • 4K Cinema HDR
  • HDR-formats: Dolby Vision IQ, Filmmaker Mode, HLG en HDR 10 Pro
  • ULTRA Luminance Pro
  • AI 4K Upscaling
  • HDR Gaming
  • G-Sync / FreeSync: Nee
  • VRR: Nee
  • HGiG: Ja

Audio

• Audio output: 20 W / 2.2 ch
  • Speakertype: Down-firing
  • AI Accoustic Tuning
  • AI sound
  • OLED Surround Sound Mode
  • Clear Voice Pro
  • LG sound sync
  • WiSA: Nee

Interface

• Besturingssysteem: webOS ThinQ AI (22)
  • Intelligent Voice Recognition
  • AI Home Dashboard
  • Apple Homekit
  • Web Browser
  • Miracast
  • WiDi
  • DLNA gecertificeerd
  • Teletext-pagina's: 2000

Connectiviteit

• WiFi (802.11ac)
  • Bluetooth (V5.0)
  • Apple AirPlay 2
  • 1x CI+ Slot
  • 2x USB
  • 2x RF In (Rear, RF/Sat)
  • 3x HDMI 2.0
  • 1x Digital Audio Out (Optical)
  • 1x Netwerkaansluiting (LAN)
  • Koptelefoonuitgang: Nee

Tuner

• DVB-C
  • DVB-T2/T
  • DVB-S2/S
  • DVB CI+
  • DVR Type: Digitaal
  • DVR Ready
  • Time Machine (DVR)
  • Time Shift

Voeding & energieverbruik

• Voeding: 100-240 V ac, 50-60 Hz
  • Stand-by energieverbruik: 0.5 W
  • Energieklasse: F

Fysieke eigenschappen

• Design: Cinema Screen
  • Kleur: Dark Iron Silver
  • Set zonder voet: 1449 x 832 x 45.9 mm
  • Set met voet: 1449 x 896 x 235 mm
  • VESA: 300 x 200
  • Gewicht met voet: 17.3 kg
  • Gewicht zonder voet: 17.1 kg

Dit ontvang je

• LG 65" 4K OLED TV
  • Magic Remote (incl. batterijen)
  • Netsnoer
  • Standaard
  • Handleiding
  • Snelle-installatiegids

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LG Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 oktober 2022 om 00:08
kvkjansma Gebruiker

Kijk dit zijn de iboods waar we op wachten!

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 00:12
Bombadil1977 Gebruiker

mooi aanbieding. en nu nog de 55 inch B2 of C2 van LG.

of de geweldige Philips 936 serie

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 07:10
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Bombadil1977,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komen die modellen ook eens voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 00:49
drsnugglez Gebruiker

Deze OLED hier vorige keer gekocht en deel mijn ervaringen hier met jullie: 

* Uitpakken: met z'n 2en doen, is nu eenmaal verstandig. TV is flinterdun en natuurlijk groot.  
* Beeld is haarscherp. Netflix of Ziggo beiden van dezelfde kwaliteit. In de avond vinden wij het beeld helemaal perfect. Eerste keer OLED voor ons.
* Dolby Vision + HDR = super combinatie. 
* Geluid is prima voor de normale mens. Audiofielen kunnen nog een soundbar plaatsen.
* De AI pro geluidsmode en virtual surround met Dolby Atmo zijn allemaal pluspunten. 
* Kijkhoek is niks op ana te merken en gewoon wat je kan verwachten. 
* Afstandbediening (ja hij is hier altijd erg belangrijk gemaakt ;-)) is prettig. Ligt goed in de hand, aantal sneltoetsen voor Prime Video, Netflix etc. Werkt ook met Alexa. meest bekende apps (Netflix, Prime Video) waren overigens vooraf al geïnstalleerd. 

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:46
vamosramoss Gebruiker

Top voor je info. Kan je misschien vertellen hoe het met het daglicht zit? Oled schijnt minder aantrekkelijk te zijn voor woningen met veel licht inval.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:52
RDDR Gebruiker

Ik heb niet deze uitvoering, maar inmiddels wel 2 LG OLEDS (55″ overigens). Beeld is inderdaad fantastisch.

Enige punt waar ik het niet met je eens ben is geluid: het is inderdaad OK voor een platte TV. Maar met een soundbar knapt het er flink van op. Audiofielen (tel ik mezelf onder) nemen geen soundbaar, maar het betere werk.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:53
luukkikkert Gebruiker

audiofielen nemen geen soundbar maar minimaal een 5.1 setup ;-)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:39
Smarties Gebruiker

Een audiofiel heeft nu inmiddels wel 7.1 of 5.1.4 (Atmos) ;)

Heb zelf 5.2.4 en voel me als audiofiel rijk met een modaal salaris :p (ik rijd daardoor wel een oude Suzuki Swift uit 2007)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:51
Narfs Gebruiker

Audiofiel hier. Voorheen eersteklas 7.1 set-up. Luidsprekes waren echter zo groot, dat 1 zo’n ding bijna een meubelstuk opzich is.

2 jaar geleden vervangen voor de LG soundbar, DSN8YG voor Atmos en aangevuld met de LG SPK8 luidsprekersysteem. Heb nu dus 5.1.2. surround.

M’n versterker was kapot en had eigenlijk ook geen ruimte meer voor de grootte luidsprekers. Ik koos dus voor de soundbar, wetend dat ik hierbij wat concessies zou maken, maar nee. Uiteraard klinkt het wel anders, maar niet perse slechter en waar ik wat inlever, win ik ook weer wat met Atmos. Waar ik ook mee win, is dat mijn vrige set moeite had met gewone tv. Mijn set was ingesteld voor films. Een spelletjes show o.i.d. kwam altijd veel te hard door en het volume zachter zetten, zorgde er dan voor dat je de stemmen niet goed kon verstaan. Deze soundbar levert juist bij zulke programma’s heel neutraal geluid, terwijl mijn films door de kamer knallen. Dus ook een plus.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 12:26
luukkikkert Gebruiker

Minimaal zei ik ook ;-P

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 01:26
thommypan Gebruiker

Gaat de goede kant uit…nu nog een leuke C2 in 83″ tegen een waanzinnige prijs en het is BINGO!

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 12:22
luukkikkert Gebruiker

Een C2 in 65″ doe ik het ook voor.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 04:00
Bertjebertje1988 Gebruiker

Ik heb deze televisie in de woonkamer staan, elders aangeschaft overigens. Ben er zeer blij mee, vooral science fiction films met donkere scenes of juist veel kleur zijn spectaculair op OLED. Afstandbediening was even wennen omdat het een pointer is. Werkt in principe hetzelfde als de muis van een computer. Na een paar dagen gewend en nu juist prettig. Het beeld is zoals gezegd van zeer hoge kwaliteit. Achteraf spijt dat ik hem niet eerder in huis heb gehaald, wat een verschil met mijn oude televisie. (Geen OLED)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 06:56
Christiaanzwll Gebruiker

Ik heb al een tijdje de magic remote maar gebruik de pointer nooit hoor.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 22:23
Moderator Paul Moderator

De magic remote is erg handig. In plaats van met pijltjestoetsen te werken kan je met de afstandsbediening op jouw keuze klikken, ongeacht of dat een menu onderin is, aan de linkerkant of aan de rechterkant. Als je het een paar keer gebruikt hebt, wil je niet meer anders. ;-)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 05:35
Jacopie54 Gebruiker

Vraag voor de LG expert: als je veel naar sport kijkt, bijvoorbeeld voetbal, tennis en hockey. Zou je dan niet beter af zijn met minimaal 100 hz (beeldverversing) ipv 60. Een tv met 60 hz zie je bij een snelle bal een “staart”! Een tv met deze perfecte beeldkwaliteit is dat een ernstige minpunt. Of ziet de LG expert dit anders?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 06:44
R4ffy Gebruiker

De meeste uitzendingen zijn in 50Hz dus dat zal geen verschil maken.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 07:34
Bazz1977 Gebruiker

En gaming dan? Via ps5 / Xbox ed?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:09
simon.osx Gebruiker

Met 100 of 120 Hz maakt de televisie een extra beeld tussen 2 frames waardoor het object niet meer lijkt te teleporteren.

Het effect van 100 Hz was groter bij beeldbuis televisies omdat daar 1 afgebogen straal het scherm 50x per seconde opbouwde en dit dus naar 100x ging.

Met een LCD televisie was het al minder nodig, maar door meer grootte is de afstand die in een 50ste seconde door een voetbal wordt overbrugd ook groter.

Sommige mensen zien het verschil ook helemaal niet. Ik persoonlijk wel. Een goede indicatie is of het knipperen van een TL balk je irriteert.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:55
RDDR Gebruiker

Bij de 55″ OLED’s die ik in bezit heb is bij sport helemaal niets te merken van vaagheid of delay of iets dergelijks. Denk dat de extreem snelle kleurwisseling van een OLED paneel daar enorm aan helpt.

Voor gaming kan ik geen zinnig antwoord geven gezien ik daar nooit mijn TV voor gebruikt heb.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:02
luukkikkert Gebruiker

Misschien dat dit artikel je kan helpen: 
https://www.displayninja.com/60hz-vs-120hz-for-tvs/

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 10:05
Narfs Gebruiker

‘Perfecte’ beeldkwaliteit is in dit geval juist een ernstig minpunt. De situatrie die jij omschrijft zorgt bij juist met name sport voor onrealistisch beeld. Die staart die je ziet, zorgt voor een natuurlijk verloop en geeft het gevoel van snelheid en beweging. Als de verversing zou zijn zoals jij omschrijft zie je de bal van hier naar daar verschijnen ipv bewegen. Dan plakken ze de frames ertussen, zodat je de verplaatsing ziet, maar dit zorgt dat de bal langzaam door de lucht lijkt ta gaan. Ondanks dat hij net zo snel gaat als de bal met de staart. Dit is echter niet meer wat je oog ziet. Dit is ook bij autoraces en genoeg andere voorbeelden.

De echte perfecte tv doet deze bal verplaatsing zo goed dat je het niet merkt. Wat de tv precies doet, is niet relevant, het gaat er om dat jij onbewust wel de snelheid ziet i.p.v. de teleportatie en de staart niet merkt.

100Hz is niet de oplossing hiervoor.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 11:56
Jacopie54 Gebruiker

andere vragen reeds behandeld door LG expert. Mijn vraag (nog) niet, wel door IBOOD consumenten. Dus LG expert wat is jouw mening mbt 60 hz tov 100 hz. Bedank alvast voor de moeite.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 07:36
DH1962 Gebruiker

Mooie aanbieding, ik ben op zoek naar 75inch. OLED. Even wachten nog maar. Liefst de C serie. Maar goed , binnenkort vast WK aanbiedingen i.c.m. Black Friday aanbiedingen te over.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 07:39
Cedk Gebruiker

Helemaal top deze tv, als jullie nog eentje vinden die groter is, met ingebouwde oven waar ik koekjes in kan bakken, dan ben ik verkocht!

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:53
Moderator Youri iBOOD Moderator

Wist je niet dat OLED staat voor OverheerLijkEDonutmaker?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 10:53
thijs.adriaans Gebruiker

We hebben hem gevonden: De bedenker van alle slecht ibood-grappen.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 17:10
Meterkast Gebruiker

Jaaaaaaaaaa!!

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 08:46
hanszelf Gebruiker

Aan de LG expert: Hoe zit het met het kalibreren van OLED? Zijn deze tv’s af fabriek gekalibreerd?

Zo niet, is het aan te bevelen om dit alsnog te laten doen? Graag een eerlijk antwoord, geen ‘verkopers-antwoord’ ;-)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:50
Moderator Youri iBOOD Moderator

Hi Hanszelf, de expert zal deze vraag snel voor je beantwoorden!

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 10:09
Narfs Gebruiker

Fabriek-calibraitie bestaat niet. Ze worden ingesteld op de standaard (fabrieks) instellingen. Calibratie is iest heel anders. Google het maar eens en dan zie je het verschil. Als testers als CNET e.d. objectief kijken naar de kwaliteit van een scherm, dan doen ze dit na calibratie. Bij veel tv’s is dat een verschil tussen goed en heel goed.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 10:24
Official Product Expert LG Expert Official Product Expert

Goedemorgen hanszelf,

In de basis heeft de OLED verschillende fabrieks instellingen voor Film, sport etc en kun je handmatig e.e.a. bijstellen  naar eigen smaak.

Kalibratie gaat een stap verder en kan een toegevoegde waarde zijn voor iemand die het maximale uit een TV wil halen in bv. je eigen thuis situatie.

Kalibratie zorgt voor natuurlijke kleiuren, contrast en helderheid van het beeld en zal meer effect hebben bij een LCD/LED TV.

Is het echt nodig om een OLED te kalibreren antwoord NEE

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 20:57
Narfs Gebruiker

Daar zijn ze het bij Digital Trends, CNET, RTings en andere respectabele ‘testers’ het toch niet mee eens. Zij halen ook uit de beste LG OLED een beter beeld, dan met de standaard instellingen.

Als ik echter naar een standaard niet gecalibreerde OLED kijk, vind ik het beeld toch ook mooi.

Hoe maak je dan de keuze om wel of niet te kiezen van een calibratie van 100-150 euro?

Word je, als je zulke sites volgt, dan ten onrechte neurotisch gemaakt met dat het beeld dus beter kan of zit er wel degelijk waarheid in en is het de exra kosten wel waard?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 21:31
hanszelf Gebruiker

Ik ken het verschil tussen fabrieksinstellingen en kalibratie, vandaar knvraag, of ze( nadat ze de fabriek uit zijn, met fabrieksinstellingen) daarna nog in de fabriek ( althans, door LG, niet in de fabriek want dat zijn ze net uit) pfff een kalibratie krijgen kan toch zijn dat LG dit standaar wel of niet doet.

Dat is dus mijn vraag.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 21:32
hanszelf Gebruiker

Never mind… Uitverkocht

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 22:24
Moderator Paul Moderator

De tv was uitverkocht geraakt maar kan inmiddels weer besteld worden. Helaas blijft de knop boven het forum op Uitverkocht staan.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 09:33
grassie36 Gebruiker

Gm.

Heeft deze tv wel of geen dolby atmos?

Mvg

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 10:27

Goedemorgen Gm,

Deze OLED heeft geen Dolby Atmos

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 11:03
Bombadil1977 Gebruiker

Is dit geen rare vraag?

Immers atmos vanaf mini tv speakers kan natuurlijk nooit wat zijn lijkt mij?! Zal je minstens een deftige soundbar voor moeten neerzetten.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 13:22
Christiaanzwll Gebruiker

Volgens mij heeft het ook met het doorgeven van atmos te maken.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 12:04
maltie01 Gebruiker

Is dit een Nederlands model tv?

ivm verschillende apps die je anders niet kan downloaden (videoland)

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 12:36

Ja dit is een NL (Benelux) model dus geen probleem met Nederlandse apps

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 13:57
rrinus Gebruiker

Heeft deze tv een eARC hdmi aansluiting?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 14:40

Ja de 65A26 heeft een eARC HDMI aansluiting

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 14:43
1dieseltje Gebruiker

LG expert

Kan je verlengde garantie bijkopen bij LG. want vroeger stond LG ook bekend om slechte service.

Heb bijna 30 jaar Philips tv’s gehad en deze oled is na 37 maanden gestorven .

En slechte service tegenwoordig bij Philips, dus wordt geen Philips meer.

Kijk wil graag extra garantie hebben ,als dat niet bij de fabrikant kan dan moet ik bij een winkel kopen.

Groetjes

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 14:57

Goedemiddag

Het is helaas niet mogelijk om de garantie te verlengen via LG.

Standaard garantie is 2 jaar op de OLED

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 15:16
fred.89 Gebruiker

Maar van een product als dit mag je toch minimaal verwachten, dat het normaliter meer dan 37 maanden meegaat bij een gemiddeld normaal gebruik.

Of is het dan gewoon dikke pech?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 15:29
Essurolf Gebruiker

De service van LG is waardeloos. Ik kocht in december vorig jaar via iBood de LG TONE-DFP8 met cashback (x2). Registratie succesvol. Na zes weken een mail dat ik mijn rekeningnummer niet had ingevuld. Had ik wel want anders kon je het formulier niet indienen, maar goed, nog een keer gedaan. Bevestiging per mail gehad dat het gelukt was. Twee maanden later nog niks ontvangen. Mail gestuurd. Krijg ik als antwoord dat de actie is afgelopen en dat ik niet op de mail had gereageerd. Ik stuur de bevestiging terug, maar vervolgens nooit meer iets gehoord. 80 euro casback ook nooit gekregen. :-(

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 19:41
fred.89 Gebruiker

Dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag, is een bevestiging van jouw verhaal. Als het goed gaat niks aan de hand, totdat het misgaat.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 20:08
Moderator Paul Moderator

Afhandeling van garantie staat los van een cashback afhandeling. Al begrijp ik goed dat deze ervaring zorgt voor wantrouwen.
Als er aanspraak gemaakt moet worden op garantie kan je dat via Mijn iBOOD melden. Als de fabrikant niet afdoende helpt om een klacht op te lossen, kan je dat bij iBOOD aangeven. De verkoper blijft verantwoordelijk voor een goede afhandeling.

Cashback aanvragen gaan rechtstreeks via de fabrikant. Dat verloopt niet via de verkopende partij.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 16:34
Gentleman007 Gebruiker

Zou ik Aub iets mogen vragen ? Jullie spreken hier over de 7 generatie processor en als ik sites kijk spreken ze van de 9 generatie . Mag ik Aub weten wat juist is ? Alvast ontzettend bedankt

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 16:57

Goedemiddag Gentleman007

Voor de OLEDA26 en OLEDB2 serie gebruiken we de Alpha 7 processor (processor die we ook in de 2021 OLED’s hebben gebruikt)

Daarnaast hebben we voor de nieuwe OLEDC2 en OLEDG2 de Alpha 9 processor geintroduceerd. Dit heeft o.a. te maken met het nieuwe EVO panel.

Zowel de Alpha 7 als Alpha 9 processor zijn speciaal ontwikkeld voor OLED tv’s.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 19:34
laurens1984 Gebruiker

Bestaat er kans op inbranden?

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 20:09
cormans Gebruiker
7 oktober 2022 om 21:16
Christiaanzwll Gebruiker

Jazeker. Ik heb er met mijn 55E8 ook last van. Door ‘t gamen ontstaan. Tijdens voetbalwedstrijden zie ik het goed. Groen vlak toont haarfijn inbrandingen. Heb je oled, test het dan op YouTube. Kun je een groen vlak afspelen.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 19:54
simonantonanton Gebruiker

Geen HDMI 2.1. Geen 120 hz.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 20:10
Moderator Paul Moderator

Doordat deze tv uitverkocht was geraakt hebben de inkopers een extra partij weten te regelen. De verwachte verzenddatum van die nieuwe batch is 14 oktober. De verwachte verzenddatum van de eerste batch is 12 oktober.

Beantwoorden

7 oktober 2022 om 20:21
laurens1984 Gebruiker

Hoe groot is de kans op inbranden ?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.